Hensyn på utenlandsferie

Lillemirakel2020

Elsker forumet
Assistert-jentene
Januarlykke 2020
Augustlykke 2022 ❤️
Nå er det plutselig sommer, så jeg tenkte kanskje vi skulle hatt en tråd for å diskutere hensyn vi skal ta på reise :happy:
 
Bruker dere høyere solfaktor når dere er gravide? Og hvor farlig er det for fosteret før uke 12 om mor ligger å soler deg? :think005
 
Jeg er på ferie nå, men er ikke lenger syd enn Danmark da. ;) Her har det kommet en liten hetebølge fra sør-europa, så i går var det 30 grader og det skal visst bli enda varmere i dag! Jeg lå litt i solen i går, men etter en time ble jeg brått veldig uvel. Ble kvalm og uggen i kroppen, dårlig i magen og skjelven. Jeg har aldri hatt problemer med sol og varme før, så lurer litt på om kroppen sa fra at dette ble for varmt. :wideyed: Tok hensyn resten av dagen og holdt meg mest i skyggen, og tenker gjøre det samme i dag. :)

Hørte på podcasten til babyverden en gang at man skulle være litt forsiktig med å ikke bli for varm f.eks ved hard trening og soling, og at kroppstemperaturen ikke skulle over 39 grader?
 
Jeg tenker mere mat, spise JA mat. Passe på å ikke bli overopphetet og holde seg hydrert.
Ellers leve normalt.
 
Vaske hendene ofte og bruke antibac!! :) jordmor sa det var helt innafor å sole seg. Men men får lettere pigment flekker når man er gravid
 
Spania her.
Legen sa jeg ikke skal ha kontakt med hund eller katt.
Ligge under parasoll.
Vaske eller skrelle frukt og grønt.
 
Bruker dere høyere solfaktor når dere er gravide? Og hvor farlig er det for fosteret før uke 12 om mor ligger å soler deg? :think005

Sniker :)

Jordmor sa til meg nettopp at det ikke var farlig for baby at magen lå utildekket i solen, så lenge man passet på at man ikke selv ble for varm - da var det tid for et bad eller litt tid i skyggen :) Tror ikke det spiller noen rolle hvor langt på vei man er. Jeg solte meg hvert fall før uke 12 også.
 
Bruker dere høyere solfaktor når dere er gravide? Og hvor farlig er det for fosteret før uke 12 om mor ligger å soler deg? :think005
Jeg solte meg som vanlig gjennom hele sist svangerskap, brukte ikke høyere solfaktor enn vanlig :) Viktig som flere over har nevnt at en må passe på å ikke bli overoppheta og drikke godt med vann for å unngå å bli dehydrert :D
 
Angående solkrem: vær spesielt obs på høy faktor i ansiktet for å unngå pigmentflekker.
 
Back
Topp