Barnebidrag

Vet du om det er mulig å gå igjennom nav etter man har hatt privat avtale?
Bf klager på beløp som er avtalt hele tiden, lyst at noen andre skal ta dette

Søk om bidragsfastsettelse hos NAV. Da kan han klage til noen andre enn deg.
 
Gjennom NAV.
 
Er det noen av dere som vet om en kan forlange barnebidrag straks barnet er født?
Har alltid hatt privatavtale med de andre to, men med dette barnet som er på vei så skal jeg gå via nav.
 
Er det noen av dere som vet om en kan forlange barnebidrag straks barnet er født?
Har alltid hatt privatavtale med de andre to, men med dette barnet som er på vei så skal jeg gå via nav.
Det burde vere mogleg ja! Ring NAV og høyr, men meiner at ein har rett på bidrag frå barnet er fødd :)
 
Vet du om det er mulig å gå igjennom nav etter man har hatt privat avtale?
Bf klager på beløp som er avtalt hele tiden, lyst at noen andre skal ta dette
Det er fullt mogleg ja! Og det kan fort bli mykje mindre rotete :) Og om barnefar ikkje er fornøyd med beløpet, er det NAV han må klage til og ikkje til deg.
 
Det er fullt mogleg ja! Og det kan fort bli mykje mindre rotete :) Og om barnefar ikkje er fornøyd med beløpet, er det NAV han må klage til og ikkje til deg.
Da skal jeg kontakte nav når lillemor er født
Nei det blir overhode ikke privat avtale, nav kan ta den «fighten»
 
hadde privat avtale men tok det gjennom nav da han ikke betalte.
Orker ikke å være innkrever hver mnd
 
Nav!

Ikke finn på å ta privat!

Vi har privat, og det funker fint. Hvis man har via nav sjekker de jevnlig om bidraget skal justeres? Eller må man selv be om det?
 
Vi ordnet privat, synes ikke det var verd det å betale 2200kr for at nav skulle fikse det. Vi er enige og har skrevet privat kontrakt på at vi forholder lss til bidragskalkulatoren til NAV og at vi hver 6 mnd justerer og sjekker at det stemmer.
Nå har vi et godt sammarbeid da..
 
Vi har privat, og det funker fint. Hvis man har via nav sjekker de jevnlig om bidraget skal justeres? Eller må man selv be om det?

Man må be nav justere det og det koster vel 1100 for hver av partene hver gang man ønsker en ny utregning. Nav justerer iforhold til alder på barnet selv, men her har det foreløpig ikke hatt noe å si og hu er nå 12....
 
Back
Topp