Juni 2019 <3

Månemamma - 29 - barn 2 - FER - Haugesund - Progynova, gonal-f , fyremadel og lutinus.

Satt inn blastocyst mandag (5 dagers). Testdag er 13.06. Dette er altså så nervepirrende. Ovitrelle kjenner jeg er utav kroppen ettersom brystene ikke er like ømme som sist uke. Noen andre som har fått satt inn blastocyst nå i juni? :dance008

I dag var vi i Haugesund å satte inn blasto. FER her og, men relativt naturlig syklus; Femar + Ovitrelle&Lutinus (fordi innsett holdt på å falle på helg -> avbrutt).

Var på kontroll i dag. Litt tidlig, og det viste seg å være rett, slimhinne bare på 5 mm, og folikler ca. 8mm. :rolleyes: Ny kontroll på tirsdag 11/6. Har plutselig fått noen dager lengre sykluser de siste månedene, så vi får bare vente... Ble enig med legen å starte eggløsningstester på søndag for sikkerhets skyld :)
Er så klar for å bli ruger nå, fremdeles ikke hatt innsett på snart et halvt år :wacky:

Det kan vel fort endre seg det! Er jo tidlig enda. :) Er det ikke fra 7mm som er ok?

Hadde kontroll i dag jeg også, og har ny kontroll tirsdag. Her er det motsatt, slimhinnen er tykkere enn normalt, så tidlig i stimuleringsperioden. Men, det hadde jeg visst sist forsøk også, og da ble jeg jo gravid hvertfall. Ikke så mange follikler som jeg hadde håpet på, men håper det er kvalitet da. :smiley-angelic001

Jeg har selvfølgelig ikke klart å holde meg men prøver å holde meg til en test om dagen. I dag var den blendahvit. Vet ikke helt hva jeg skal forvente. Alt av symptomer etter ovitrelle er utav kroppen nå.. Så nå virker det som om alt bare står på hold. Ikke lengre oppblåst mage, ikke noe stikking, heller ikke særlig trøtt. Jeg har sett så mange gravide kvinner på jobben i dag. (og kjenner virkelig på hvor frustrerende dette er). Skal forsøke å holde meg et par dager nå.. ❤️

Det er så nervepirrende, og strevsomt! Nå er det ikke lenge igjen, håper helgen går fort!

Det kan vel fort endre seg det! Er jo tidlig enda. :) Er det ikke fra 7mm som er ok?

Hadde kontroll i dag jeg også, og har ny kontroll tirsdag. Her er det motsatt, slimhinnen er tykkere enn normalt, så tidlig i stimuleringsperioden. Men, det hadde jeg visst sist forsøk også, og da ble jeg jo gravid hvertfall. Ikke så mange follikler som jeg hadde håpet på, men håper det er kvalitet da. :smiley-angelic001
Regner med den vokser seg fin etterhvert, ikke sikker på tykkelse. Er første gang jeg skal igjennom fryseforsøk, så er kitt nytt for meg. Men kjenner det er deilig å slippe alle hormonene. Håper kontroll på tirsdag vise nærtstående eggløsning.

Får håpe det samme gjelder nå da, tykk slimhinne = at du blir gravid! Jeg syns de alltid teller færre folikler enn det faktisk er, og blir hentet ut flere egg ved uttak. Får håpe det er sånn for deg også! Har du fått dato til uttak?

Regner med den vokser seg fin etterhvert, ikke sikker på tykkelse. Er første gang jeg skal igjennom fryseforsøk, så er kitt nytt for meg. Men kjenner det er deilig å slippe alle hormonene. Håper kontroll på tirsdag vise nærtstående eggløsning.

Får håpe det samme gjelder nå da, tykk slimhinne = at du blir gravid! Jeg syns de alltid teller færre folikler enn det faktisk er, og blir hentet ut flere egg ved uttak. Får håpe det er sånn for deg også! Har du fått dato til uttak?

Høres bra ut med fryseforsøk, og en kropp som er på et mer normalt hormonnivå. Her dyttes det inn store hormondoser, men jeg har lite bivirkninger. Reagerer mest etter ovitrelle og oppstart av progrosteronstøtte tror jeg. Prøver å sette meg inn i dette med frys, sånn hvis det blir mulighet for det en gang. Blir spennende å lese hvordan det går med deg.

Håper det betyr graviditet ja, og at spiren sitter. Legen virket skeptisk til at slimhinnen var så tykk allerede, samtidig vet jeg ikke om det betyr noe. Orker ikke spekulere. Ja, det hadde vært noe, men sist fikk jeg faktisk ut litt færre i riktig størrelse, enn det de hadde trodd etter første kontroll. Fint å lese at du har opplevd motsatt, da kan jeg jo håpe på det! Ingen dato enda. Tipper i slutten av neste uke kanskje.

Krysser fingrene, og tror at det kommer til å skje mye frem mot tirsdag, hva settes inn, blasto? Nå er det bare å nyte langhelgen og legge tankene litt over på andre ting. Det skal jeg prøve på hvertfall! o_O

Last edited:
Høres bra ut med fryseforsøk, og en kropp som er på et mer normalt hormonnivå. Her dyttes det inn store hormondoser, men jeg har lite bivirkninger. Reagerer mest etter ovitrelle og oppstart av progrosteronstøtte tror jeg. Prøver å sette meg inn i dette med frys, sånn hvis det blir mulighet for det en gang. Blir spennende å lese hvordan det går med deg.

Håper det betyr graviditet ja, og at spiren sitter. Legen virket skeptisk til at slimhinnen var så tykk allerede, samtidig vet jeg ikke om det betyr noe. Orker ikke spekulere. Ja, det hadde vært noe, men sist fikk jeg faktisk ut litt færre i riktig størrelse, enn det de hadde trodd etter første kontroll. Fint å lese at du har opplevd motsatt, da kan jeg jo håpe på det! Ingen dato enda. Tipper i slutten av neste uke kanskje.

Krysser fingrene, og tror at det kommer til å skje mye frem mot tirsdag, hva settes inn, blasto? Nå er det bare å nyte langhelgen og legge tankene litt over på andre ting. Det skal jeg prøve på hvertfall! o_O
Var ikke så kult denne gangen at det ble flere, her kom det ut 25 egg :inpain:, så ble bra overstimulert, (men ikke alle var modne) 11 ble befruktet. Har vanligvis lagt på 13-16. Aldri fått på frys, og kun ett embryo som var godt nok til å settes inn. Da vi fikk lillemann fikk vi inn to embryo (3. forsøk). Så nå når vi plutselig har fått 4 tredagers på frys, så er vi jo litt skeptiske. Men må jo bare stole på at embryologen og legen vet hva de driver med ;)

Du er heldig som slipper mye bivirkninger. Håper det fortsetter slik. Lutinusen kan tulle med oss :rolleyes: Smart å prøve å legge tankene bort litt! Blir spennende å følge deg også, krysser fingre for at du får uttaksdato på tirsdag :happy:

Da har mensen kommet og jeg har startet med progynova, prednisolon og klexane. Melding sendt til klinikken, regner med jeg får kontroll rundt 20/21 (SA i desember der termin var 22.juni, så blir litt ekstra spesielt at kontroll blir akkurat rundt da)

Da har mensen kommet og jeg har startet med progynova, prednisolon og klexane. Melding sendt til klinikken, regner med jeg får kontroll rundt 20/21 (SA i desember der termin var 22.juni, så blir litt ekstra spesielt at kontroll blir akkurat rundt da)

Det kan jeg tro. Håper det sitter og holder seg der denne gang:Heartred

Flere som skal sette EL sprøyte i helga? :D

Hei alle❤️

En ny test igjen på morgenurin. 11 dpo.

Den har jo ikke blitt svakere for hver dag. Til og med mannen så denne krysser fingrene☀️

Hva syntes dere? Noen andre her som allerede er begynt å teste?

Vedlegg

• IMG_20190609_102457.jpg
    IMG_20190609_102457.jpg
    18,4 KB · Visninger: 89
Hei alle❤️

En ny test igjen på morgenurin. 11 dpo.

Den har jo ikke blitt svakere for hver dag. Til og med mannen så denne krysser fingrene☀️

Hva syntes dere? Noen andre her som allerede er begynt å teste?

Jeg ser antydninger til noe jeg også. :love7

Back
Topp