Når fortelle om graviditeten til arbeidsgiver?

AL93

Elsker forumet
Junilykke 2020 ♡
Jeg er så usikker på når jeg skal fortelle det. Fortalte det tidlig sist pga ny jobb og ble sykemeldt pga kvalme. Vil gjerne forsøke å vente til etter ferien denne gangen :) Jobber i en bolig med psykisk utviklingshemmede, hvor enkelte brukere en sjelden gang kan være utagerende..

Når skal dere fortelle det, eller har dere fortalt det alt?
 
Jeg reiser mye i jobben, og skulle egentlig til et område med malaria i juli, så må nok fortelle sjefen om noen uker - har legetime 25 juni så tenkte å si fra etter den, selv om jeg synes det er alt for tidlig...
 
Skal prøve å vente til etter ferien jeg også.:) Vil si det så tidlig jeg våger til nærmeste leder slik at man kan planlegge.
 
Jeg reiser mye i jobben, og skulle egentlig til et område med malaria i juli, så må nok fortelle sjefen om noen uker - har legetime 25 juni så tenkte å si fra etter den, selv om jeg synes det er alt for tidlig...
Da er det kanskje greit å fortelle det ja :happy:
 
Skal prøve å vente til etter ferien jeg også.:) Vil si det så tidlig jeg våger til nærmeste leder slik at man kan planlegge.
Ja litt lettere å få tilrettelegging hvis man sier det tidlig :) et par av mine kollegaer vet det alt, fordi de spurte meg rett ut om det. Litt deilig at noen vet det, men alle behøver ikke å vite om det ennå :)
 
Jeg tenker å vente til etter ferien hvertfall, vil da være i uke 15. Kan egentlig tenke meg å vente enda noen uker, men vi får se :happy:
 
Min plan er å vente med å fortelle det til etter ferien, da vil jeg være i uke 15. Min nærmeste leder tar ferie snart, så forhåpentligvis går det. Men skulle jeg bli dårlig, må jeg vel fortelle det før.
 
Jeg sier ifra til sjefen min dersom alt ser bra ut på TUL når jeg er 7+4. Greit for de å vite ettersom de skal planlegge etter sommeren.
 
Fortsatt en del usikkerhet om jeg blir værende på arbeidsplassen, så vet liksom ikke om jeg blir å fortelle sjefen helt enda. Kanskje etter jeg kommer hjem i fra ferie:p
 
Tror jeg fortalte det rundt uke 8 sist gang, tenker det er like greit at hun vet om det i tilfelle jeg blir dårlig som sist :)
 
Jeg skal si det imorgen når jeg kommer fra ferie :) Det er noen arbeidsoppgaver jeg helst ikke skal gjøre som gravid og noen medisiner jeg ikke skal håndtere, så da er det greit å si ifra med engang ;)
 
Jeg skal si det imorgen når jeg kommer fra ferie :) Det er noen arbeidsoppgaver jeg helst ikke skal gjøre som gravid og noen medisiner jeg ikke skal håndtere, så da er det greit å si ifra med engang ;)
Lykke til :)
 
Forteller det til sjefen før jeg tar ferie :) Da er jeg 11-12 uker på vei. Kanskje jeg kommer tilbake fra fire uker ferie med litt kul på magen, og jeg vil gjerne si det før det synes :p
 
Helst ikke før 16 uker! Men jeg bruker å bli så innmari dårlig, så jeg regner med sjefen skjønner det før den tid :wacky:
 
Jeg blir ikke enig med meg selv på det. Jeg vet at nyheten i seg selv blir tatt godt imot, men kvir meg litt likevel da svangerskapspenger/store tilretteleggingstiltak må tas opp, og jeg blir ikke enig med meg selv om jeg skal ta det opp nå, vente til etter tul når jeg vet om det er et bankende hjerte, eller om jeg skal komme meg gjennom de 7 siste vaktene før ferien og ta det når jeg kommer tilbake.
 
Takk :) Heldigvis veldig ålreit sjef som forventer at jeg blir gravid i løpet av 2019, så jeg tror ikke det kommer som noe overraskelse på henne ;) Ikke som første gang hvor jeg begynte å jobbe i midten av juli, også måtte jeg fortelle henne at jeg var 12 uker på vei i første arbeidsuka mi :hilarious:
 
Her vet arbeidsgiver det allerede.. Følte jeg måtte fortelle pga fravær mtp ivf.. Hun er veldig glad på mine vegne da :)
 
Blir å si det etter ferien regner jeg med. Har ferie hele august, og sjefen tar ferie i juli. Dermed finner jeg ikke det naturlig å si det før 12 uker. Så blir nok ikke før september :p
 
Sniker fra januar.
I min jobb som lærer er ledelsen i gang med å sette opp timeplan for neste år så jeg følte det ble for dumt å jatte med og late som om jeg skulle være der hele neste år så jeg endte opp med å si det i uke 8. Han har taushetsplikt og var glad for å bli forberedt. Kan være lurt å se an jobben for å vise litt hensyn der. Om det ikke oppstår noe så kan du jo fint vente så lenge som du kan også.
 
Har ikke sagt noe enda. Er i et vikariat som går ut i august og håper å fortsette videre.
Har søkt på en ny stilling så ønsker i allefall å vente til etter jeg har fått svar på det. Vet at svangerskap ikke er en grunn for å "nekte" noen jobb, men føler det er sikrest å vente.
 
Back
Topp