Jehovas vitne

• Trådstarter Trådstarter My heart
  • Opprettet Opprettet
Her maste de noe så innmari en stund, ringte jo hver dag :eek: skulle ha meg til å kjøpe de pakkene, som bare var skikkelig dårlige og dødsdyre i forhold til hva man fikk :eek:
Uff da, kjipt å lese at du har hatt en dårlig opplevelse med bokklubbene våre. Hvilke klubb var du medlem i?

Oh man, hva gjør de da? Som sagt har jeg lite erfaring med jehovas vitner direkte, kun andre grupper...
Jeg har hatt de som nærmest har satt foten sin i døra så jeg ikke får lukket :p de kan være fæææle. Noen tar et nei, andre gjør ikke det.
Her jeg bor nå har de huset de har møter i, rett over veien for oss. Så hit kommer de ikke, litt sånn «man driter ikke der man spiser» mentalitet. De vil ikke plage naboene sine :p

Ang å trenge seg på. Bestemor fikk tlf fra røde kors veldig ofte.. hun betalte og betalte og betalte.. skjønte ikke hva det var. Betalt tusenvis til røde kors.. når de ser hun betaler en gang, så blir hun er «god» kunde.. dårlig gjort. Hun var gammel. Vi måtte stenge tlf for salg til slutt

Her er tlf salg og "syke" innvandrere det største problemet. Å gå på dørene innover her kan være lønnsomt pga alle de eldste som bor her, vi er de Ynsgte men de kommer hit også og maser. Tlf salg gjelder absolutt alt. Sandvika var skikkelig ille en stund men det forsvant etter at jeg sperra nr. Jeg sperrer alle nr dra tlf salg. Så heldigvis ganske stille her innimellom. Men de dumme låne tlf osv er håpløse. Har man hatt noe en gang i tiden og betalt ned mye fort så blir de desperate, egentlig veldig komisk.

Jeg har ikke noe problem med at JV kommer på døren
De gangene de har kommet her har de gått når de skjønner her kommer de ingen vei.

Det jeg har problemer med er trosretninger hvor foreldre lærer opp barna innen den trosretningen de har for så å avvise dem dersom barna senere mener at trosretningen til foreldre ikke er noe for dem...
Man har religionsfrihet her i landet og det skal respekteres.

Jeg har aldri hatt ubehagelige møter med JV, og de kommer bare på døren min en gang hvert tredje år ca. Så synes ikke jeg blir løpt ned akkurat. De har alltid vært høflige, og noen ganger har jeg pratet litt med de, andre ganger bare sagt nei takk. Er kristen og ikke på jakt etter ny menighet, og opplever at de respekterer det. Det å aktivt misjonere er en del av deres måte å dyrke Gud på. Jeg liker ikke misjonering selv, mener at de som vil finne Gud får gå til han på egne bein uten hjelp. Eller så finner han dem uten at vi trenger å blande oss. Men JV er mye mindre plagsomme enn telefonselgere og andre dørselgere. Selgere er intense, og så vil de jo ha penger. JV har aldri bedt meg om penger.

Det ble de som opplevde det så han løftet damen ut

JV får mer stjerner i boka til flere de verver.. da får de «mer» i himmelen ... ett eller annet slik, derfor de er så desperate.

Greit å spør, men blir de pågående blir jeg irritert.
Kom noen fra redd barna her en dag, de var veldig pågående. Løy å sa vi allerede støtter, da sa hun; ja men da kan dere støtte begge to.. hallo. Betale 300 i mnd x 2
Vi gjorde det jo ikke i utg pkt. Men vanskelig å være uhøflig også

Har tenkt på det flere ganger, men den er god å ha. Da vet jeg ihvertfall når folk kommer på døra, tross alt :hilarious: :rolleyes:
Vi vet som regel hvis vi får venner/familie på døra før de kommer, så når det ringer på døra er det diskusjon hos oss :p "kan ikke du gå ut?" "nei, du kan" :hilarious:

Back
Topp