Hvilken smertelindring var best?

M

Moderator Kristin

Guest
Hvilken smertelindring hjalp deg best under fødselen?
 
Fikk ingen. Gjør det aldri igjen uten:hilarious:
 
Fikk epidural og det var redningen min etter mange timer med rier.
 
Nærvær av pappaen og avslapningsakupunkturnål. Og jeg som digga epidural sist
 
Brukte ikke noe pga allergier
 
Fikk epidural og det var redningen min etter mange timer med rier.
Den kjenner jeg godt til altså! Var fantastisk å få noen timer søvn de første to timene av epeduralen jeg fikk når jeg fødte.
 
Var det valgfritt, eller rakk dere det rett og slett ikke?

Var først valgfritt, men så gikk det for fort:hilarious: skulle prøve uten. Men fra vi kom til hun var ute gikk det 2 timer. Så når jeg ombestemte meg var det for sent:eek:
 
Var først valgfritt, men så gikk det for fort:hilarious: skulle prøve uten. Men fra vi kom til hun var ute gikk det 2 timer. Så når jeg ombestemte meg var det for sent:eek:
Hehe, shit happends.. Kom deg iallefall igjennom det. Synes dere er tøffe som greier det! Hadde ikke overlevd uten epeduralen min tror jeg!
 
Hehe, shit happends.. Kom deg iallefall igjennom det. Synes dere er tøffe som greier det! Hadde ikke overlevd uten epeduralen min tror jeg!

Overlevde såvidt :hilarious: ikke noe å gå for. Jeg skal ha alt jeg kan få hvis jeg skal gjøre det igjen:hilarious:
 
Fikk startdose med fentanyl og lystgass i kort kort tid, rakk ikke noe mer da fødselen gikk fryktelig fort og var ganske dramatisk med lav puls på baby, så måtte begynne å presse på 8 cm og da la han høyt i bekkenet så hadde ikke pressrier. Mens jeg presset sto en overlege å tøyde å dro de 2 siste cm:arghh:
 
Oi, det må virkelig være ganske kjiipt? Får jeg spørre hva du reagerer på?

Det aller meste som inneholder bedøvelse så har i mange år nå lært meg å leve med det at jeg ikke tåler smertestillende, så skal de gi meg noe må jeg legges i den gamle typen av narkose ellers har de ikke noe de kan gi meg som jeg ikke hovner opp i halsen osv av
 
Det aller meste som inneholder bedøvelse så har i mange år nå lært meg å leve med det at jeg ikke tåler smertestillende, så skal de gi meg noe må jeg legges i den gamle typen av narkose ellers har de ikke noe de kan gi meg som jeg ikke hovner opp i halsen osv av
Oi, Det er jo faktisk ganske alvorlig. Og jeg er imponert over at du greide å føde uten smertelindring!
 
Epidural hjalp virkelig med første, det tar smertene og alt det. Men vil ikke ha det igjen!
Pga epidural endte fødselen opp i klipp og vakuum, og dét (sammen med stingene etterpå) var MYE vondere enn alt annet i fødselen (og jeg har født en gang til etter det)
Det er en ganske vanlig «bivirkning» at man ikke helt føler pressrier osv etter epidural, og da er det ganske vanskelig å føde :p

Andre gang var helt naturlig, og det er så mye bedre når man kan presse og du og kroppen jobber sammen enn at du må ta alt alene.

Beste du kan gjøre er å lære deg gode pusteteknikker og å slappe av! Ikke bli tatt av «panikken», jobb deg fint og rolig igjennom det :)
En fødsel gjør vondt, det kommer man ikke unna.
Varmeflaske, massasje, dusj, badekar..
 
Back
Topp