Hvilken smertelindring var best?

Oi, Det er jo faktisk ganske alvorlig. Og jeg er imponert over at du greide å føde uten smertelindring!

Vel dette er barn nr 4 så har da overlevd flere ganger men så lenge man er mentalt forberedt på at det vil gjøre vondt å puster rett osv så går det faktisk utrolig bra.
 
Jeg opplevde ikke at lystgass hjalp denne gangen før etter 4 timer.. da kom ny jordmor og kjørte på med styrken :hilarious: jeg var den heldige vinneren av å få drypp med riestimulerende hele veien, så etter noen timer til fikk jeg «vepsestikk» som fungerte fint i 30 min, og så epidural etter noen timer... sovnet mellom riene til slutt før epiduralen, var helt utslitt! Og en perfekt satt epidural var helt nydelig siden 10 timer aktiv fødsel, med null fremgang etter 5cm endte med akutt KS... de brukte epiduralen under keisersnittet, slapp flere stikk! Helt nydelig!
 
Varmepute og lystgass. Ble ekstremt kvalm av lystgassen, så mens jeg lå med rier så måtte jeg passe på å ikke bruke alt for mye av lystgassen, men fokuserte mer på den lystgassmaska enn riene. :hilarious:
Har like før jeg ba om epidural da jeg var ekstremt sliten, men hadde ikke fått det for var allerede 10 cm og klar til å få ungen ut :hilarious:
 
Back
Topp