Må søskens navn matche?

Heffalompenbaby

Elsker forumet
Er så usikker på hva lille skal hete om det blir jente.
Syns ikke det matcher de navnrene vi liker godt med de eldre søskene...
Hva syns dere, bør de passe god sammen, eller er det ikke så nøye?
 
Jeg har mange søstre og ingen av våre navn matcher med hverandre sine. Jeg ser ingen grunn til at de må matche hverandre sine navn.
 
De kommer jo uansett til matche etterhvert, fordi de blir sagt sammen, skrevet sammen og ja, egentlig bare hører sammen. :Heartred

Så man kan fint ha en Izadora Vanillah og en Astrid. :hilarious:
 
Det må de ikke. Her matcher de to første men nr 3 kommer ikke til å gjøre det. Alt for lett å blande navnene.
 
De kommer jo uansett til matche etterhvert, fordi de blir sagt sammen, skrevet sammen og ja, egentlig bare hører sammen. :Heartred

Så man kan fint ha en Izadora Vanillah og en Astrid. :hilarious:

Elsker de to forslagene :hilarious:
 
Jeg synes ikke de må gjøre det, men for oss føler jeg at de vil matche på et vis fordi vi liker en "type" navn om du skjønner. Vi har et skikkelig gubbenavn til sønnen vår, og får vi en gutt til blir det nok et nytt navn i mer gubbekategori enn typ moderne navn som for eksempel Emilian.
Jeg synes det er litt gøy at de på en eller annen måte kan matche litt da :) enten samme type navn, eller samme forbokstav, eller alle navn er oppkalling osv.

Men det er jo foreldrene som bestemmer, så man jo ingenting :)
 
Hva som matcher, er jo veldig individuelt hva folk synes da!! Det eneste jeg synes er rart, er hvis det er mange doble navn, og så kommer det et enkelt.. Eller motsatt..
 
Navn må ikke matche, og det finnes ulike måter å matche navn på. Jeg kjenner noen som har samme ending på alle navna, jeg syns det blir i meste laget. Eksempel marielle, michelle eller Nora, Dora.

Noeb matcher me at de begynner på samme bokstav, slutter på samme bokstav, har like mange bokstaver, og noen tar det de liker. Jeg er mest for det siste. Vi valgte bevisst å ikke ha samme forbokstav på de to vi har nå, for da følte jeg nr 3 også måtte det, og det syns jeg er tullete, så her har hele familien ulike forbokstaver :p
 
Vi har ikke tenkt at navnene skal matche, vi unngår helst at barna har samme ending på navnene, for at de ikke skal bli for like:)

Har ett barn med dobbelt navnt, men de tre andre har ikke det:)
 
Jeg synes ikke de må gjøre det, men for oss føler jeg at de vil matche på et vis fordi vi liker en "type" navn om du skjønner. Vi har et skikkelig gubbenavn til sønnen vår, og får vi en gutt til blir det nok et nytt navn i mer gubbekategori enn typ moderne navn som for eksempel Emilian.
Jeg synes det er litt gøy at de på en eller annen måte kan matche litt da :) enten samme type navn, eller samme forbokstav, eller alle navn er oppkalling osv.

Men det er jo foreldrene som bestemmer, så man jo ingenting :)

Samme her. Vi har gått for stødige navn som samtidig kan uttales på engelsk uten å høres rart ut, og et eventuelt tredje barn hadde fått et lignende navn.
 
Jeg syns ikke de trenger å matche :)
Vi er tre jenter på M i min søskenflokk, bare kaos :hilarious::hilarious:
 
Jeg synes ikke de nødvendig må matche så veldig. Som Lucas og Linnea.

Men drar man det så langt og har en Angelica Michelle og en Ole så blir det litt rart. Så samme sjanger på navnene vil jeg si bør matche.
 
Litt i samme sjanger. Men jeg trenger ikke de starter på samme forbokstav liksom :p

Men mine to har begge navn vi syns har noe "ramp" i seg. Kunne aldri hatt ett rampenavn også ett sukkersøtt navn liksom. Det hadde blitt feil for oss igjen da :p
 
Litt i samme sjanger. Men jeg trenger ikke de starter på samme forbokstav liksom :p

Men mine to har begge navn vi syns har noe "ramp" i seg. Kunne aldri hatt ett rampenavn også ett sukkersøtt navn liksom. Det hadde blitt feil for oss igjen da :p

Hehe nå ble jeg nysgjerrig! Syns det var en morsom måte å se det på!
Hvilke navn har ramp i seg? Typisk Emil og Ronja?
 
Hehe nå ble jeg nysgjerrig! Syns det var en morsom måte å se det på!
Hvilke navn har ramp i seg? Typisk Emil og Ronja?
Type sånn ja :p Haha. Også er det nok også litt personlige navn man har vokst opp med. Jeg har navn på lista jeg husker alltid gjorde mer ugagn enn andre liksom i oppveksten enn andre haha :p
 
Type sånn ja :p Haha. Også er det nok også litt personlige navn man har vokst opp med. Jeg har navn på lista jeg husker alltid gjorde mer ugagn enn andre liksom i oppveksten enn andre haha :p

Hehehe morsomt :D
 
Vi har valgt et bibelsk, et norrønt og et latinsk navn. Har valgt to stavelser på alle, syns det er lettest å si.
 
Back
Topp