Må søskens navn matche?

Helt klart. Men det er mange måter ting kan matche på :)
 
Ja, liker at navnene går sammen
 
Jeg syns det bør matche,men ikke med at det må være samme forbokstav men heller litt samme stil:). Jeg syns også det er fint når det «klinger» godt sammen.
 
Alle mine har to fornavn :) vi tenkte ikke over om de matchet, men de gjør jo allikevel det selvom de er ulike ;) blir jo sagt og skrevet ofte i samme slengen og dem er søsken og hører til hverandre så per automatik gjør navnene det også :)
 
Mine barn har ikkje namn som "matcher" :) Eit bibelsk, hebraisk namn, eit norrønt og eit standard skandinavisk :p Og ingen på samme forbokstav heller.
 
Vi valgte navn som matcher, prøver nå å lete etter det tredje som må passe litt til de barna vi har :p
 
Vi har valgt gammelnorske navn med to stavelser til begge barna, og der stopper likheten. Jeg tror ikke et eventuelt barn nummer tre nødvendigvis ville matchet de to.
 
Det er ikke så viktig at de matcher. Mer at det ikke skal være fullstendig mismatch. Og spekteret der i mellom er stooooort....
 
Liker at navnene klinger godt sammen, men tenker at man i løpet av livet først og fremst er seg selv med sitt navn, og ikke sin søsters søster feks. Altså, mitt navn nevnes jo nå svært sjelden sammen med mine søstres navn. Meeeen, jeg kjenner jo likevel at jeg prøver å si navnealternativene til mini i magen sammen med navnene på de to vi har, så helt uviktig er det vel heller ikke for meg :)
 
Navna må absolutt ikke matche. Vi har nok kriterier om ikke det også skulle stå på lista :hilarious:

Om navna skulle matche er det ved ren tilfeldighet ;)
 
Denne diskuterer vi litt. Eller en del. Begge mine jenter har lange dobbelt navn. Og nå kommer mannen med navn som Tor, Per, Knut, Jon, Sam, Mia, Siv, Pia og lignende. Den omstillingen er vanskelig for meg i hvertfall.
 
Må ikke matche direkte nei, men litt blir det av naturlige årsaker siden vi er ganske enige om «type» navn vi liker og vil bruke. Så blir liksom ikke Truls og Emmanuel Milian nei :hilarious:
 
Absolutt ikke!
Matching har aldri vært i tankene våre engang.
Men ofte liker man jo gjerne navn i «samme kategori», så da blir det kanskje en form for match alikevel.

Jeg gikk på skole med noen søsken som het samme navn bare at lillesøster hadde «a» bak og lillebror hade «o» bak... Tror jeg syntes for mye match er verre enn for lite om jeg skal være ærlig.
 
Nei. Vi velger det navnet vi liker best og som kler barnet best hver gang
 
Må ikke matche direkte nei, men litt blir det av naturlige årsaker siden vi er ganske enige om «type» navn vi liker og vil bruke. Så blir liksom ikke Truls og Emmanuel Milian nei :hilarious:
Hadde jo bare vært såååå gøy om den ene het Truls og den andre Emmanuel Millian!

Hva med Kari og Amelia Wilhelmine? :hilarious:
Ola og Philip Alexander?
Siv og Theodora Nicoline?

Tror den med kort og enkelt navn ville følt seg litt snytt :wacky:
 
Hadde jo bare vært såååå gøy om den ene het Truls og den andre Emmanuel Millian!

Hva med Kari og Amelia Wilhelmine? :hilarious:
Ola og Philip Alexander?
Siv og Theodora Nicoline?

Tror den med kort og enkelt navn ville følt seg litt snytt :wacky:

eller motsatt, heldig :p
 
Eneste "regelen" vi har er at navnene på søsken må være enkle å si sammen. Kommende storesøster har et gammelt navn og er oppkalt etter oldemor. Lillebror får et tidløst, norsk navn, Begge navnene kan også uttales greit på engelsk, det var ikke et absolutt krav til navn, men likevel noe vi syntes er praktisk.
 
Back
Topp