Dette gikk fort... kanskje for fort!

Vil ha nummer tre

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Julegavene 2019
Januarlykke 2020
Sensommerskattene 2023
Er det andre her som har blitt gravide på første prøveperiode og føler at dette er for godt til å være sant?

Det har nemlig skjedd meg nå og jeg klarer ikke tenke på annet. Jeg fikk positiv test først i dag (10dpo) og er klar over at det fortsatt kan skje mye. Men det plager meg at jeg var dum å testa, for nå kommer jeg til å være drit nervøs de neste ukene.

Jeg tenker at nettopp fordi det gikk så lett, så kommer jeg til å miste. En slags payback fra universet eller noe... Huff.
 
Jeg har bare en misstanke om at jeg er gravid (har ikke tørt å testet meg enda!) Vi har en gutt født desember 17 (termin var 3.januar). Vi hadde sett for oss en vår/sommer baby 2020, men siden vi brukte en stund sist ble vi enige om å slutte på prevensjon sist mnd. Hadde en plan om å begynne med eggløsningstester neste mnd. Litt forvirret og vet ikke helt om jeg håper på at jeg er gravid om det er lov å si
 
Jeg er i samme situasjon som deg. Første prøveperiode. Så langt full klaff. Helt sykt!! Jeg prøver å nyte det så godt jeg klarer. La bekymringene komme og gå igjen. Det er ikke mer grunn til at vi skal miste, enn om vi skulle ha prøvd lenger.

Kanskje er vi bare utrolig, utrolig heldige? :love7
 
Jeg var på vei inn i den tankerekka, men lar meg ikke få lov. Og dessuten mener jeg at universet skylder meg ganske mye etter at jeg mista sent i første svangerskap (som tok 16 mnd å få til i tillegg). :p
 
Jeg har bare en misstanke om at jeg er gravid (har ikke tørt å testet meg enda!) Vi har en gutt født desember 17 (termin var 3.januar). Vi hadde sett for oss en vår/sommer baby 2020, men siden vi brukte en stund sist ble vi enige om å slutte på prevensjon sist mnd. Hadde en plan om å begynne med eggløsningstester neste mnd. Litt forvirret og vet ikke helt om jeg håper på at jeg er gravid om det er lov å si
Det er lov å si det ja. Har du tatt test ennå da? Veldig flott om det bare klaffet og da, så slipper du drt stresset prøvingen medfører? :)

Jeg er i samme situasjon som deg. Første prøveperiode. Så langt full klaff. Helt sykt!! Jeg prøver å nyte det så godt jeg klarer. La bekymringene komme og gå igjen. Det er ikke mer grunn til at vi skal miste, enn om vi skulle ha prøvd lenger.

Kanskje er vi bare utrolig, utrolig heldige? :love7
Klarer ikke nye noen ting jeg, så syns du er heldig der! Jeg tenker at det er bra at jeg har så mye symptomer, men så tenker jeg at jo mer symptomer jeg har og jo lenger jeg har de, vil det bli tristere å miste. Men ja, du sier noe der! Jeg håper så inderlig at vi bare er utrolig heldige!

Jeg var på vei inn i den tankerekka, men lar meg ikke få lov. Og dessuten mener jeg at universet skylder meg ganske mye etter at jeg mista sent i første svangerskap (som tok 16 mnd å få til i tillegg). :p
Haha :p Enig i at universet skylder deg da ja! Håper det blir terminspirer på oss alle nå!

Da var det nok meningen det skulle skje nå da ;) Gratulerer så mye :D
Takk:Heartred

Grattis, så spennende!!! Det kan jammen gå fort for enkelte :p
Tusen takk! Vi får se da om det varer eller ei.. Men ja, litt dårlig gjort det der at noen må bruke år og dag, og andre omtrent trenger å se på hverandre for å lage en baby:silent
 
Blitt gravid på første forsøk begge gangene, har en gutt på 3 år og så kommer det mest sannsynmig en lillebror i September
 
Det gikk litt mer opp for meg med dagens test ! Håper så inderlig at dette går bra nå
 

Vedlegg

  • 5E6C51F6-A805-49DE-8CFD-56E31FE0204B.png
    5E6C51F6-A805-49DE-8CFD-56E31FE0204B.png
    135 KB · Visninger: 30
  • B782F85B-CBC6-4E39-900E-DCCE1057A608.jpeg
    B782F85B-CBC6-4E39-900E-DCCE1057A608.jpeg
    24,2 KB · Visninger: 30
Det er så fint å se at strekene blir sterkere. :happy:
 
Klaff på første forsøk her også❤️ håper og tror at lillegull finner roa. Kjennes sånn ut i kroppen iallfall!
 
Jeg tok ut hormonspiralen for 9 dager siden og fikk svak svak strek på g-test i dag :eek:
Med første prøvde vi i 10mnd før vi oppsøkte hjelp og ble tilslutt gravid etter totalt nesten 2 år. (Mistet ett par ganger underveis).
Med andre begynte vi rett på hormonsprøyter for å ikke «kaste bort tid» igjen.
Og nå ville vi prøve på nr 3 på egenhånd igjen og se om det kanskje kunne klaffe helt uten hjelp. Så for oss 2-3 års prøving - også sitter jeg her med en svak strek 9 dager etter spiralen ble tatt ut. Selv om både jeg og mann ser den, så klarer ingen av oss å tro på det :nailbiting:
 
Ja!
PP1 her.
Har ei lita tulle på 7 mnd fra før. ❤
 
Gikk på første forsøk her også!:Heartred Ble veldig positivt overrasket, for fjernet hormonspiral kun et par uker før positiv test.
 
Er vell meningen med alt.
Jeg er 5/6 dager over mensen, stoler ikke på tester jeg kjøper den var negativ sist jeg var gravid... men murring i magen og press her og der, lunta er mere på minus en pluss, og symtomer kommer men vet ikke hva jeg skal ønske mens eller gravid... får lønn i morgen så blir tatt noen tester da. Og evt ev prøve til legen om negativ på kjøpa tester..

Lykke til alle sammen
 
Er vell meningen med alt.
Jeg er 5/6 dager over mensen, stoler ikke på tester jeg kjøper den var negativ sist jeg var gravid... men murring i magen og press her og der, lunta er mere på minus en pluss, og symtomer kommer men vet ikke hva jeg skal ønske mens eller gravid... får lønn i morgen så blir tatt noen tester da. Og evt ev prøve til legen om negativ på kjøpa tester..

Lykke til alle sammen
Hvordan gikk det?:Heartred
 
Har bitt gravid på første forsøk alle de 7 gangene jeg har prøvd. Og har foreløpig to friske gutter:). Er veldig heldig som blir lett gravid
 
Back
Topp