Kan mannen ta allergisprøyte?

Luremusa

Glad i forumet
Assistert-jentene
Vet noen om det har noe å si om mannen tar en dose kenacort (allergisprøyte) mens man prøver? Er ikke snakk om hyppig, men han er helt sausa stakkars..
 
Vet noen om det har noe å si om mannen tar en dose kenacort (allergisprøyte) mens man prøver? Er ikke snakk om hyppig, men han er helt sausa stakkars..
Spør på trygg mammamedisin. De bør jo kunne vite det og :)

Men forslag til neste år: Be om henvising til allergivaksinering. Det startes på høsten, men vil kunne virker permanent. Det bedrer symptomene i over 90% av tilfellene. Jeg var sengeliggende med bjørkepollenallergi i ukesvis før jeg ble vaksinert, nå klarer jeg meg med tabletter og nesespray.

(Det "virkelige" navnet er hyposensibilisering. Det tar 3-5 år, men er absolutt verdt det)
 
Takk for tips (begge!)! Det skal jeg sjekke ut nærmere. Herk med denne allergien... Jeg pleier vanligvis også å ta sprøyte, men dropper det i år pga prøvingen.
 
jeg forsto det slik at det var snakk om langtidsbruk. Det er ett år siden sist noen av oss tok det.
 
Takk for tips (begge!)! Det skal jeg sjekke ut nærmere. Herk med denne allergien... Jeg pleier vanligvis også å ta sprøyte, men dropper det i år pga prøvingen.
De mente at man kunne allergivaksineres i svangerskap, bare ikke oppdoseres. Så det går an å høre dersom du ikke er blitt gravid før høsten :p (Det tar vel 3 mnd å oppdoseres, muligens litt lenger, husker ikke helt nå).

Lykke til, allergi er utrolig plagsomt.
 
Takk! Håper jeg er det til da.. Startet i februar, men er allerede utålmodig
 
Jeg fikk den sprøyte når jeg var gravid, så vil tro det går bra men dette burde jo legen vite?
 
Spør på trygg mammamedisin. De bør jo kunne vite det og :)

Men forslag til neste år: Be om henvising til allergivaksinering. Det startes på høsten, men vil kunne virker permanent. Det bedrer symptomene i over 90% av tilfellene. Jeg var sengeliggende med bjørkepollenallergi i ukesvis før jeg ble vaksinert, nå klarer jeg meg med tabletter og nesespray.

(Det "virkelige" navnet er hyposensibilisering. Det tar 3-5 år, men er absolutt verdt det)
Enig! Jeg har også tatt den, gikk deler av vaksinene mens jeg var gravid :) en skal ikke oppdoses i svangerskap, da.
 
Back
Topp