Verste med hele IVF prosessen

Første gangen på riksen var det veldig vondt... jeg lå og gråt og hadde egentlig mest lyst til å be de stoppe. Men klarte å gjennomføre :)
Andre gangen på Haukeland gikk det litt bedre, men fortsatt vondt. Fikk mer smertestillende der enn på Riksen, men kommer til å be om mere neste gang :).
Hadde og sagt ifra flere ganger i forkant at jeg hadde det veldig vondt første gangen så de var klar over det, men siden de gir mer enn det Riksen gjør så trodde de at det skulle gå bedre. Og det gjorde det og, men kommer fortsatt til å be om noe mer :p har ganske høy toleranse for smertestillende, så trenger en del.

Hvor mye tror du at du trenger?
I England og USA så får kvinner narkose i de 10min eggutakkene foregår.
Det hadde vært noe!

Sprøytene, spesielt på slutten da jeg hadde gått tom for plass på magen og måtte stikke der det allerede var ømt. Fikk litt allergiske reaksjoner av cetrotide, kløe og svie, så grudde meg litt ekstra til den. Overstimulert, var omtrent sengeliggende siste dagene før uttak, var vondt å sitte og ubehagelig å gå. Uttaket var veldig vondt, pga eggstokker som var store og vonde fra før. Håper ikke jeg skremmer noen med dette, er jo langt fra slik for alle, og forhåpentligvis blir det jo verdt det til slutt uansett:) Ble jo totalfrys, så da var det ventingen som føltes evig :p samme med ventingen etter innsett og det å stirre på testene etter hvert i håp om å se to streker. Nå har jeg blitt gravid på to av to innsett, men første gangen kom jeg ikke lengre enn 4+6. Nå har jeg kommet til 13+2 på innsett nr to, og håper det holder hele veien.

Jeg synes første innsett var verre enn uttaket.
Men jeg er vant til smerter. Så ganske tålmodig og takler det godt.
De fleste synes uttaket går fint og at de smertestillende har en god effekt, men jeg trenger ganske mye for at det skal funke bra.. så jeg kjenner veldig godt når de stikker igjennom o_O
Innsettene har gått greit. De to første merka jeg lite av, og så de to siste har vært litt mer kronglete, så de har vært mer ubehagelige egentlig.
Vant til vondter jeg og :p men å kjenne en nål som stikker gjennom deg er ganske vondt :p

Vet ikke.. mere morfin og beroligende :) narkose kunne jeg gjerne fått :p synd de ikke gir det her :rolleyes:

Ja, det koster vel for mye? Vet at sykehusene blir tvunget til å kutte mer og mer ned på kostnadene.
Spent på hva jeg får ;)

Ja, det koster vel for mye? Vet at sykehusene blir tvunget til å kutte mer og mer ned på kostnadene.
Spent på hva jeg får ;)
De fleste går det helt fint for så :) vet ikke hva Haugesund (?) gir :cool:
Han på Riksen sa at noen har tykkere vegger og derfor gjør det vondere. Så da hvis jeg har det og i tillegg har høy toleranse for smertestillende så er det ikke rart det gjør vondt :p

De fleste går det helt fint for så :) vet ikke hva Haugesund (?) gir :cool:
Han på Riksen sa at noen har tykkere vegger og derfor gjør det vondere. Så da hvis jeg har det og i tillegg har høy toleranse for smertestillende så er det ikke rart det gjør vondt :p

Nei, da er det ikke så rart! Håper du blir helt neddopa denne gangen ;)

har du hatt kort protokoll?
Jeg kan jo ikke si stort egentlig. 5 dager på progynova bare. Ikke startet med sprøyter enda. Men jeg gleder meg. Er det rart?
Jeg gleder meg også til fødsel. Kanskje enda rarere? Ikke at jeg nyter smerte :p Men jeg gleder meg til å få den opplevelsen. :)
Nei ikke rart i det hele tatt :)
Veldig glad for at Progynova gikk så fint ;). Jeg var også veldig spent på oppstart. Alt blir så mye mer virkelig og drømmen om å få barn føles litt nærmere ut. Berg og dalbanen blir bare litt dypere ved forsøk og forventningene høyere.

Nei ikke rart i det hele tatt :)
Veldig glad for at Progynova gikk så fint ;). Jeg var også veldig spent på oppstart. Alt blir så mye mer virkelig og drømmen om å få barn føles litt nærmere ut. Berg og dalbanen blir bare litt dypere ved forsøk og forventningene høyere.

Ja, enda går det fint. Men nå bare tasser jeg rundt alene hjemme,
Den virkelige testen er under de lange dagene på jobb når jeg står på veien..

Hvordan reagerte kroppen din på sprøytene?

Ja, enda går det fint. Men nå bare tasser jeg rundt alene hjemme,
Den virkelige testen er under de lange dagene på jobb når jeg står på veien..

Hvordan reagerte kroppen din på sprøytene?
Helt fint. Merket ingenting. Var veldig nervøs før oppstart. Redd for å gjøre noe feil. Men det var faktisk lett. Jeg synes også både uttak og innsett var helt ok. Var ubehagelig men ikke noe særlig vondt. Så kunne lett gjort det igjen.

Helt fint. Merket ingenting. Var veldig nervøs før oppstart. Redd for å gjøre noe feil. Men det var faktisk lett. Jeg synes også både uttak og innsett var helt ok. Var ubehagelig men ikke noe særlig vondt. Så kunne lett gjort det igjen.

Veldig deilig å høre slike historier også :D

Back
Topp