⚘ Apriltråden ⚘

Det er en ekstra god ting. Samboer løper mye. Hvor løper du helst?
Jeg har en fast runde som for det meste er på asfalt.
Består av en "kort" runde på ca 11,5 km, eller full runde hvor jeg legger på en ekstra sløyfe som da er ca 14,5 km.
På grunn an ryggen min klarer jeg dessverre ikke løpe hele veien, men gjør så godt jeg kan ut av forutsetningene mine.
Har en gjennomsnittfart på rundt 7,5 km/t

Ja, kjøreerfaring - og føler meg mye mer fornøyd med dagens jobb :D

Hva har skjedd hos folket her i dag da? :) Noe spennende?

Da er det vel greit å beholde den jobben du har

Jeg har 37,5 timers arbeidsuke, ulønnet lunsj, hadde 37,5 timer inkl 20 min pr dag lønnet lunsj der jeg jobbet før så med lik lønn som jeg fikk var drt mer jobb for pengene.

Men 5 uker ferie begge steder. Mer overtid her men fornuftig og reelt lønnet Og hjemmekontor det hadde jeg ikke i den forrige jobben . Ikke minst så ligger den forrige jobben i Bergen og den nye i Ålesund og årsaken til bytte var altså at vi flyttet fra Bergen.

Men jeg skulle egentlig hatt lavere lønn der jeg er, de ga meg det samme for at jrg ikke skulle gå ned. Og da gikk jeg faktisk fra det offentlige til det private. Og pensjonen er dårligere her enn i staten. Mye å ta hensyn til

Tilbake fra 6 timers total kjøring, ca 650km. Jobbintervju overstått.

Kostet ca 500kr i diesel. Og det er vel verdt å investere 6 timer og 500kr for å få en følelse av at den jobben man har nå egentlig er grei, når man har vært ekstremt misfornøyd?

Superkul jobb, jeg var kjempeinteressert i det de beskrev. Men hva f... Jeg har 30 dager ferie i dag hos nåværende arbeidsgiver, i denne jobben tilbyr de bare 24 dager?! Ingen mulighet for hjemmekontor. Ingen tariff. Ikke lov å ha hund på kontoret. 40timers uke (jeg har 38timers uke nå). Og verst av alt: ca 8000-10,000kr brutto mindre (!!!) i mnd enn hva jeg har nå, til tross for mer arbeid både i timer og manglende ferie. Da kan jobben egentlig være så fantastisk den bare vil, hvor jeg kunne få lov til å jobbe direkte med å "redde" naturen.... Men så dårlig lønna, det går bare ikke! Hmpf. Så mye dårlig lønna arbeid der ute....
40 t uke her i det private ,37,5 i den andre
Begge deler helt greit i grunn

Snille mannen.
Han spør om han skal lage te til meg, jeg takker nei siden te på denne tiden av kvelden gir meg bare søvnproblemer.
Så ser han på meg, og sier: Ok da blir det et glass rødvin om litt :)

Puh, trusejenta har fått på bleie og sover. I løpet av dagen ble hun god på å si fra men det har vært svært Svært Svært mange turer på potta i dag. Vi har vært mye ute og jeg må være der hun er. Med potta. Klar på kort varsel.

Ca 12 timer med truse. Tre uhell. Og sikkert 40 turer på potte eller do....

Puh, trusejenta har fått på bleie og sover. I løpet av dagen ble hun god på å si fra men det har vært svært Svært Svært mange turer på potta i dag. Vi har vært mye ute og jeg må være der hun er. Med potta. Klar på kort varsel.

Ca 12 timer med truse. Tre uhell. Og sikkert 40 turer på potte eller do....
Høres fryktelig kjent ut.
Har du vurdert å la henne gå med bar stump og la potten stå fremme slik at hun selv sette seg når hun føler hun må?

Høres fryktelig kjent ut.
Har du vurdert å la henne gå med bar stump og la potten stå fremme slik at hun selv sette seg når hun føler hun må?

Med det nydelig været ute har vi vært veldig mye ute men med 13 grader og en kald vind er bar stump for kaldt.

Potten står fremme da så hun går dit når hun må. Etter middagen fire ganger på 20 minutter...

Utbetalt kr 12.500,- per måned for FULL jobb, det var fryktelig lite..

Jepp. Det er lavere lønnsnivå her, men altså, så lite (etter alle skattefradrag og alt som ellers er av fradrag) så ender man opp på rundt 12,500kr utbetalt i den jobben jeg var på intervju for. Det er - tross lavere kostnadsnivå - for meg helt utenkelig å skulle bli lønnet med 12,000kr utbetalt i mnd (la oss si 500kr går til bensin/diesel uansett for å komme seg til/fra jobb) for fulltidsarbeid.

Ja, jeg har 38 i det private. Men å gå opp i timer for å få ca 12,500kr utbetalt pr mnd for 40timers uke med 24 dager ferie? HELL NO :D
12500? Skatter du ekstremt mye? Det var ikke mye betalt for full jobb.

12500? Skatter du ekstremt mye? Det var ikke mye betalt for full jobb.

Nei, men her er ikke sosialytelser inkl i skatten. Altså betaler vi: *Grunnskatt *Sykeforsikring *Pensjonssparing *"Sykehjemplasssparing" (å være på sykehjem/gamlehjem koster penger = pleieforsikring som betales inn til staten slik at de kan ta vare på deg) *sosialskatt (for å bygge opp øst-tyskland fordi de hadde det så fælt etter russland annekterte de) *kirkeskatt (skal melde meg ut, men det er ikke såååå mye). Til sammen blir dette rundt regna 50% av lønna di, reellt sikkert rundt 48,7% eller noe, men. Ja.

Nei, men her er ikke sosialytelser inkl i skatten. Altså betaler vi: *Grunnskatt *Sykeforsikring *Pensjonssparing *"Sykehjemplasssparing" (å være på sykehjem/gamlehjem koster penger = pleieforsikring som betales inn til staten slik at de kan ta vare på deg) *sosialskatt (for å bygge opp øst-tyskland fordi de hadde det så fælt etter russland annekterte de) *kirkeskatt (skal melde meg ut, men det er ikke såååå mye). Til sammen blir dette rundt regna 50% av lønna di, reellt sikkert rundt 48,7% eller noe, men. Ja.

Ahh vi snakker ikke norske lønninger nei. Da er vel nivået fort noe annerledes også

Ahh vi snakker ikke norske lønninger nei. Da er vel nivået fort noe annerledes også

Ja, men GIGANTISKE forskjeller altså. Kollegaer av meg der jeg jobber har opptil 1 mill i årslønn. Altså norske forhold. Mens det sitter altså folk nede på kontorer som har knapt 250,000 i årslønn for "mer" arbeid (selvfølgelig er alt relativt, men ja...).

Back
Topp