Påskeegg - bruk og kast?

Augustinaen

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Junilykke2018
Sommerfuglene
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Snøkrystallene2021❄️
Har ikke noe statistikk på dette, men observerer at det kjøpes og kastes ENORMT mange papp påskeegg hvert eneste år. Selv ser jeg hvor mange vi har i hus i slutten av påsken (besteforeldre, oldeforeldre, jobb osv vi/barna får av)

Selv kjøper vi ikke nye hvert år, eldste har hatt samme egget i 4 år nå.

Hva gjør dere? Kjøper og kaster hvert år? Bruker de flere år? Eller kanskje dere har egg i metall? Sistnevnte vurderer jeg å kjøpe til minsten. Er jo hans første påske i år :)

Vi har to egg av keramikk som vi bruker. Liker heller ikke at alt skal kastes. Hadde et av papp før,det ble brukt i mange år. Metall høres jo veldig lurt ut til en liten,hvor er det å få tak i? :-)

Har fortsatt de samme jeg hadde som barn på 90-tallet, så vil ikke si det. Guttungen har ikke begynt å få.

Vi deler ut til vennegjengen, og de som har spart på dem leverer dem tilbake i løpet av året pluss eventuelle andre egg de vil kvitte seg med også bruker vi dem om igjen :)

Hatt både i papp, metall og plast.

Bruker de så lenge de er i orden, og ikke er fulle av kliss og søl. Noe som det fort kan bli med små barn.

I år tror jeg vi dropper, vi er på hotell da. Så får klare oss med snop på en annen måte.
Gidder ikke kjøpe nye eller pakke med oss det tror jeg, er mer enn nok annet å pakke.

Vi har to egg av keramikk som vi bruker. Liker heller ikke at alt skal kastes. Hadde et av papp før,det ble brukt i mange år. Metall høres jo veldig lurt ut til en liten,hvor er det å få tak i? :)

Så fint med keramikk da!
De i metall selges litt rundt forbi. Nille og kremmerhuset har hvertfall i butikk, men jeg likte ikke motivet så godt. På nett finnes litt mer, blafre sine er veldig populære :)

Vi har i papp og bruker dem omigjen, de har hvert sitt som jeg har kjøpt til dem som er det de får av oss hvert år, men de har et lite lass av egg i tillegg for de har fått av besteforedre etc oppgjennom.

Jeg og min bror hadde egget vårt hele oppveksten, og det var kjekt å ha MITT egg som jeg fikk igjen hvert år, så det har jeg videreført og dessuten er jo det å KASTE dem enormt sløseri

Sparer på de og bruker på nytt.

Jeg hentet en eske med påskeegg fra boden i helgen. Ga noen egg til pappaen og noen til mormor. Så kan dem bruke de på nytt og ikke kjøpe nye. Kaster ikke noe som ikke er ødelagt!

Så fint med keramikk da!
De i metall selges litt rundt forbi. Nille og kremmerhuset har hvertfall i butikk, men jeg likte ikke motivet så godt. På nett finnes litt mer, blafre sine er veldig populære :)
Aha! Mener jeg kjøpte de i keramikk på enten Nille eller Kremmehuset. Veldig pene motiver,me egner seg jo ikke for de minste. Noen år til så skal de nok overta de fine eggene.

Vi har mange i papp som brukes om igjen til de er utslitt. (møkkete eller ødelagt)
Når alle er oppbrukt tror jeg at jeg vil kjøpe inn i metall til hele gjengen.

Sparer på de og bruker på nytt.

Jeg hentet en eske med påskeegg fra boden i helgen. Ga noen egg til pappaen og noen til mormor. Så kan dem bruke de på nytt og ikke kjøpe nye. Kaster ikke noe som ikke er ødelagt!

Så lurt! Skal jaggu sende melding rundt med en gang og si at ingen trenger å kjøpe egg i år :P

Aha! Mener jeg kjøpte de i keramikk på enten Nille eller Kremmehuset. Veldig pene motiver,me egner seg jo ikke for de minste. Noen år til så skal de nok overta de fine eggene.

Nei keramikk er ikke så greit til småttisene. Derfor blir det nok metall her, og da blir han stuck med det egget hele oppveksten :P

Spent på hvordan søsteren reagerer. Hennes egg er større, men i papp. Tror fremdeles på påskeharen, så får bare si at påskeharen har blitt mer miljøbevisst med årene, så nå får barna egg i metall :hilarious::hilarious:

Bruker de om igjen så lenge de er brukandes.
Gir gjerne noen til besteforeldrene også så de slipper å kjøpe når de vil gi påskegodt.

Jeg har i metall, mummipåskeegg :)
Før brukte jeg de samme pappeggene til de gikk i oppløsning :hilarious:

Vi bruker de samme til de ikke holder sammen lengre.

Bruker de samme hvert år - til de faller fra hverandre.

Meningen er at de skal brukes igjen, men noen driver og ødelegger dem! Eldste er like destruktiv som sin far :rolleyes:

Back
Topp