Lang reisevei til jobb

Nordlys2018

Forumet er livet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Har du også lang reiseveg til jobb? Hvor lang har du? Har den begynt å tære på deg? Hva er du villig til å forsake for å få vekk reisevegen?

Selv kjører jeg 130km/dagen til/fra jobb, 2 timers kjøring totalt. Jeg liker kjøringen, men hater å miste 2 timer av hver dag til bare kjøring. Når vi får barn tenker jeg at det overhodet ikke går an...

Flytta denne ut på Generelt for deg, i håp om litt fleire svar :-)

Jeg kjører til sammen 8mil tur/retur, og det er langt nok for min del :p begynt som vikar et annet sted også, og det er 5min på sykkel. En helt ny verden :D

Det er mye å miste to timer av dagen på kjøring ja, jeg hr ca 15 min når det ikke er trafikk så opp mot en halvtime hver vei, og det er nok for meg. Hverdagslogistikken med henging og levering av unge, lekser og fritidsaktiviteter skal jo gå opp

Har 1,5-2,5 time en vei avhengig av hvilket kontor jeg skal på. 1 time bil, 30 min båt, og skal jeg på «lengst vekk»-kontoret en time til i bil (er det et par dager i uka). Også 10-15 min gange innimellom.

Så tja, jobbet slik i 2 mnd nå og det går overraskende bra, men det er nok fordi jeg får nesten all reisevegen inkl i arbeidstida (alt minus omtrent en halvtime hver vei), og har en ekstremt fleksibel arbeidsgiver mtp bruk av hjemmekontor. Så får på dem måten litt «pause» og variasjon i arbeidshverdag. Er gravid og har barn i barnehage, og den fleksibiliteten er gull verdt nå i denne livsfasen, forrige jobb var 15-20 min unna hver vei, men var mye mer låst og mindre fleksibel der enn nå, mer sliten av jobben og oftere dårlig samvittighet for guttungen. Han merker ikke at jeg jobber så langt unna utover at det at han vet mamma kjører båt til jobben.

Men, planen er å flytte da, for å få lettere reisevei. Optimalt sett vil jeg da forhåpentligvis bare ha 15-45 min buss/tog og 1 time på båt til ene kontoret eller halvtime på båt og 45 min kjøring til andre kontoret. Er en stor fordel å ha mesteparten av veien på buss/tog/båt for meg mtp at kjøring blir slitsomt i lengden, særlig nå med nr to på vei hvor det nok blir ny runde nattamming kombinert med jobb :)

Jeg slår deg :p har over 130 km én vei! Bruker derfor 1 time og 45 minutter EN vei! Så 3 1/2 time med pendling hver dag. Skal sies at det er på et svært behagelig tog (der jeg sitter på stillevogn og kan lene setet bakover), og jeg bor rett ved togstasjonen og jobber rett ved togstasjonen og tar et direktetog, så det er en veldig behagelig tur. Månedskortet er relativt dyrt, men får mye igjen i pendlerfradrag.

Men det tar MYE tid ja. Jeg har fått ordnet deltid og går tidligere de dagene jeg henter i barnehagen, og de andre dagene jobber mannen min hjemmefra.

Håpet er å finne en jobb jeg liker like godt i området der jeg bor, men siden jeg er så glad i jobben min og kollegene mine og de er så fleksible der så er det ikke noe som haster

Jeg hadde ti minutters reisevei før, men flyttet i fjor. Herfra er det ca 45-50 minutter med bil hver vei, avhengig av hvor mye trafikk det er.
Trives godt på jobben min, så det skal mye mer enn kortere reisevei til for at jeg skal bytte.

Har ganske kort reisevei ca 20 min på sykkel og 10 min med bil. Bruker vel 30-40 minutter på å gå. Og med buss 15 min. Har sett flere med segway/sparkesykkel i det siste til og med godt voksne folk, lurer på hvor lang tid det tar :hilarious:

Greit at det ikke sluker for mye tid med tiden frem og tilbake til jobb, særlig mtp barn. Jeg har ikke mulighet for hjemmekontor heller:smug:

Jeg har hatt 50 minutt hver vei og hatet det. Nå har jeg 25-30 minutter og det syns jeg er innafor :)

Trodde jeg hadde lang vei på mine gode 30 min hver vei... synes det er langt nok:/

Har ca 45 min hver vei, kommer an på været. Jobber på fjellet, så det er mye interessant vær :p

Har egentlig ikke så fryktlig lang vei. Ca 30 km en vei og bruker ca 30 minutter fra dør til dør. Ville ikke hatt så mye over 45 minutter til jobb. Men å ha en jobb man trives i betyr mye. Kunne jobbet nærmere der jeg bor å hatt 10 minutter til jobb. Men har lyst til å ha en utfordrende jobb som jeg trives i og tar da lett de 40 minuttene ekstra i bilkjøring.

Bruker ca. 25 min en vei, 5 min. gå til t-banen, 10 min t-bane og 10 min og gå.

Men flytter lengere vek i Mai, blir 20 min ekstra, så er litt trist da - men men kontrakt slutter når jeg går ut i permisjon uanset, så skal bare jobbe langt vek i 2 måneder før jeg går på ferie og derefter permisjon :happy:

3 mil totalt tur/retur. Bruker ca 30, maksimalt 45 minutter pr strekk, avhengig av dag/kø
Ville ikke hatt noe særlig mer

Har du også lang reiseveg til jobb? Hvor lang har du? Har den begynt å tære på deg? Hva er du villig til å forsake for å få vekk reisevegen?

Selv kjører jeg 130km/dagen til/fra jobb, 2 timers kjøring totalt. Jeg liker kjøringen, men hater å miste 2 timer av hver dag til bare kjøring. Når vi får barn tenker jeg at det overhodet ikke går an...

Hah! Hahahaha!

Jeg bruker 1t og 45min hver vei. Totalt 3t og 30min hver dag.

Så jeg sier deg, bare nyyyyyyyyt den lille koseturen din til jobb.

Men ja, jeg er helt enig, om vi nå klarer å få barn så dropper jeg den jobben glatt. Det er bare det at alternativet mitt, sånn her og nå, er dagpenger på NAV, og det frister særs lite. Men den tid den sorg, finner ut av det iløpet av eventuell permisjonstid, tenker jeg. Nå har vi jo ikke klart å bli gravide ennå, så orker ikke prøve å tenke for lang frem i tid. Og hvem vet, kanskje drømmejobben 5 min hjemmefra dukker opp på magisk vis om ikke lenge.

Jeg slår deg :p har over 130 km én vei! Bruker derfor 1 time og 45 minutter EN vei! Så 3 1/2 time med pendling hver dag. Skal sies at det er på et svært behagelig tog (der jeg sitter på stillevogn og kan lene setet bakover), og jeg bor rett ved togstasjonen og jobber rett ved togstasjonen og tar et direktetog, så det er en veldig behagelig tur. Månedskortet er relativt dyrt, men får mye igjen i pendlerfradrag.

Men det tar MYE tid ja. Jeg har fått ordnet deltid og går tidligere de dagene jeg henter i barnehagen, og de andre dagene jobber mannen min hjemmefra.

Håpet er å finne en jobb jeg liker like godt i området der jeg bor, men siden jeg er så glad i jobben min og kollegene mine og de er så fleksible der så er det ikke noe som haster

Jeg tar også tog. Samme reisetid. Og vi har IKKE STILLEVOGN!!!!! Hater NSB (elle skal jeg si Vy?) for akkurat dette og har mast og mast på de om vi ikke kan få en stillevogn, værsåsnill!

Jeg tar også tog. Samme reisetid. Og vi har IKKE STILLEVOGN!!!!! Hater NSB (elle skal jeg si Vy?) for akkurat dette og har mast og mast på de om vi ikke kan få en stillevogn, værsåsnill!
Æsj så kjedelig! (Og huff, Vy er et forferdelig navn...)

Har 150km dagen, så 2timer her også. Mye motorvei og alltid motsatt vei av trafikken, men ja det har begynt å tære..
Eller, jeg tror kanskje jeg kunne holdt ut lenger om det ikke hadde skjedd oss så mye vondt de siste 2årene. Nå orker jeg ikke sitte to timer i bilen hver dag overlatt til tankene mine..

Jeg har visst at jeg må bytte jobb på et eller annet punkt, men ved siste svangerskap planla vi faktisk å prøve litt pendling selv om vi hadde en liten en.
Fordi jeg virkelig har det superbra på jobb og gubben prøver å komme seg inn på skole her vi bor.
Det er første jobben jeg har hatt som utdanna førskolelærer, snart jobbet der i 4år. De har bygget meg opp, hjulpet meg til å bli sikker i rollen min som pedagog og vært der gjennom 2 helt jævlige år.

Jeg så etter jobb til svigerinnen min i januar, fant en ledig stilling i en barnehage som er 3min å gå hjemmefra. Det er vanskelig å få fast jobb her, så jeg søkte. Ble tilbudt jobben og har takket ja.
Jeg er livredd for at jeg har gjort noe dumt, men jeg tror psyken min har godt av det. Og vi skal i gang med prøverør etterhvert, så jeg tenker dette er lurt :Heartred

Nå slipper jeg å tenke på jobb bytte midt i permisjonstid, får 9.5timer mer fritid i uka og slipper å stå opp kl 4.30 før vi har fått barn :p

Back
Topp