Jordmor og/eller fastlege

Jeg går annenhver gang, liker begge to godt :)
 
Jeg går kun til jordmor. Har en veldig ung (og generelt veldig flink) fastlege men han har ikke så mye erfaring med svangerskap (hans egne ord) og jeg føler det blir litt mye famling og spekulering, så så lenge jeg føler meg komfortabel med å være kun hos jordmor, så blir det sånn.

Skjønner jo at han engang må få erfaring med det, og at jeg sånn sett kanskje skulle gått til han, men føler meg mer komfortabel og ivaretatt hos en rutinert jordmor - og det veier tyngst hos meg i en sånn situasjon. Det er kanskje egoistisk, men...:bag:
 
Går til jordmor for svangerskapskontroll foreløpig, blir svangerskapspoliklinikken fra uke 22 og muligens jordmor i tillegg. Fikk velge sa jordmor, det er mer teknisk på klinikken så hvis jeg trenger å prate litt og sånt i tillegg kunne jeg fortsette å gå til henne :) Går til fastlege for sykemelding.
 
Går annenhver gang. Har lavt stoffskifte så det må sjekkes opp i ofte når en er gravid. Er godt fornøyd med både legen og jordmoren min :happy:
 
Fastlege og jordmor, men skal gå på kontroller hos gynekologisk poliklinikk fra uke 20
 
Har bare vært én gang enda, det var til fastlegen min. Skal neste uke igjen til fastlegen da også :) Så ser jeg det litt an etter det tenker jeg.
 
Har ikke akkurat vært så mange kontroller enda men jeg har valgt å gå til jordmor. Fastlegen min er ikke spesielt sympatisk av seg og er rimelig fersk i faget også så foretrekker jordmor der. En venninne som skal til å føde har anbefalt meg å bytte fastlege fordi man må faktisk gå en del til dem i tillegg til jordmor selv om du ønsker oppfølgning hos jordmor primært :)
 
Jeg går bare til jordmor, synest det er koseligere :)
 
Jeg hadde egentlig tenkt til å gå annenhver gang. Har vært en gang til hver nå, og syntes at jordmor var mye kjekkere. Hun har mye bedre tid, og god peiling på det hun driver med. Neste kontroll blir hos lege pga glukosebelastning, men tror resten blir hos jordmor.
 
Kommer til å gå mest til jordmor, men må til fastlegen for blodprøver og sykemelding.
 
Har ikke vært enda, litt usikker på når jeg skal bestille time:think005
Tror det blir primært jordmor og lege kun ved behov.
 
Jeg har kun vært på en «kontroll» til nå, og det var hos fastlegen. Er allerede innkalt til oppfølging på svangerskapspoliklinikken nå i april, så mulig resten blir der. Usikker på om jeg har behov for jordmor.
 
Jeg går kun til jordmor :)
 
Anbefaler alle førstegangs å gå til jordmor. Jeg gikk annen hver til fastlege og jordmor sist. Jordmor tok seg bedre tid til å forklare deg ting, det var veldig betryggende når du var gravid for første gang. Nå har jeg ikke det behovet pga jeg har gjort det før. Så jeg går kun til lege denne gang.
 
Vurderer å droppe jordmor. Men vet ikke hvor lurt det er. Har møtt hun en gang og føler ikke vi "klikker". Vanskelig å prate med henne..
 
Vurderer å droppe jordmor. Men vet ikke hvor lurt det er. Har møtt hun en gang og føler ikke vi "klikker". Vanskelig å prate med henne..
Jeg hadde det sån med jordmor i et tidligere svangerskap, og da bare byttet jeg jordmor, var ikke noe problem :)
 
Jeg hadde det sån med jordmor i et tidligere svangerskap, og da bare byttet jeg jordmor, var ikke noe problem :)
Er kun en jordmor der jeg hører til :(
 
Vurderer å droppe jordmor. Men vet ikke hvor lurt det er. Har møtt hun en gang og føler ikke vi "klikker". Vanskelig å prate med henne..
Jeg hadde bedt om time til både jordmor og lege neste gang, for så å ta vurderingen da. :) Jeg synes også det var vanskelig - og rart - å snakke med jordmor første gang, og følte som du sier at vi ikke "klikket". Neste gang var det imidlertid helt annerledes, så jeg er glad jeg ikke "gav opp". :joyful: Vi har også bare en jordmor her, men jeg hadde til nød kunne reist til nabokommunen, da det ikke er så langt dit. :)
 
Jeg hadde bedt om time til både jordmor og lege neste gang, for så å ta vurderingen da. :) Jeg synes også det var vanskelig - og rart - å snakke med jordmor første gang, og følte som du sier at vi ikke "klikket". Neste gang var det imidlertid helt annerledes, så jeg er glad jeg ikke "gav opp". :joyful: Vi har også bare en jordmor her, men jeg hadde til nød kunne reist til nabokommunen, da det ikke er så langt dit. :)
Har time hos henne neste gang også, så gir ikke opp så fort :p Men legen min er så lett å prate med og vet det meste. Men jordmor har gjerne mer peiling og tar opp tema som legen ikke gjør.
Er ikke langt til andre helsestasjoner med jordmødre, men må gå i bydelen man bor i:banghead:
 
Back
Topp