Jordmor og/eller fastlege

Jeg har også gått nå 2 ganger hos fastlegen min og vil gå neste gang til jordmor på helsestasjon.. der var det også ikke ledig time før i midten av august.. og bor også i Oslo og ble også overraska over hvor lange «ventetid» det er...
Oj!
Jeg ringte for to uker siden og skal inn til mandag allerede på jordmor på helsestasjonen. Bydel øst i oslo.

Hun på telefonen var så søt -hvor langt tror du at du er på vei da" 15+6 svarte jeg. Og at jeg allerede hadde vært sykmeldt og kastet opp i 8 uker og fikk medisiner fra lege og to ultralyder og slikt. Da lo hun hjertelig med meg og satte meg nok opp på en raskere time enn om jeg hadde vørt f eks 8 uker på vei tror jeg.
 
Jeg har bare hatt en kontroll, og det var hos fastlege. Hadde lyst til å ta neste hos jordmor siden jeg ikke er så fan av legen min, men der har de tydeligvis ferie hele juli og deler av august, så fikk ikke time før midten av august:( Jeg hadde kanskje skjønt det hvis det var et lite tettsted, men det er snakk om Oslo. Rart at de kan ha feriestengt så lenge.
Jeg spurte jordmoren min om dette da jeg var der i går, og hun sa at de ikke har lov til å stenge, så da må det være veldig mange jordmødre på ferie samtidig i så fall.
 
Jeg spurte jordmoren min om dette da jeg var der i går, og hun sa at de ikke har lov til å stenge, så da må det være veldig mange jordmødre på ferie samtidig i så fall.
Jeg snakket med de på nytt for et par uker siden, og fikk da time i slutten av juni :) Hun jeg snakket med nå sa at de var oppe i sommer, men pga ferie tok de ikke inn nye i den perioden. Virket som hun også bli litt oppgitt over hun jeg pratet med første gang, siden hun hadde satt meg opp til første kontroll i uke 30:laughing002
 
Jeg snakket med de på nytt for et par uker siden, og fikk da time i slutten av juni :) Hun jeg snakket med nå sa at de var oppe i sommer, men pga ferie tok de ikke inn nye i den perioden. Virket som hun også bli litt oppgitt over hun jeg pratet med første gang, siden hun hadde satt meg opp til første kontroll i uke 30:laughing002
Hehe ja syns den timen kom en smule sent :p
 
Kun vært hos jordmor hittil. Var på legesenteret for å ta prøvene men snakket ikke med lege. Tenker det er greit jeg
 
Første jordmortime i morgen. Ikke møtt denne jordmoren før, så drt blir spennende.
 
Første jordmortime i dag, hun var jo bare helt herlig! Veldig godt fornøyd!
 
Back
Topp