Prematur fødsel

Nummer 1 regnes ikke som prematur hos meg (kom en uke før termin), men nummer to kom i uke 36 og nummer 3 i uke 34. De vet ikke hvorfor jeg får prematur vannavgang ut av intet, så har fått forbud fra overlegene om å få fler, siden jeg bare føder tidligere og tidligere og har risikosvangerskap med en del plager i utgangspunktet som bare har blitt værre for hver gang.

Strenge doktorer du har. [emoji33] Tror ikke de kan nekte deg hvis du vil ha flere barn. Men når det er sagt, er det ikke morsomt med ekstremprematurt barn...

Jeg har født i uke 36, 35 og 25 etter svangerskap der jeg har vært innlagt stort sett hele veien. Ingen som har forbudt meg noe. Har bare fått informasjon om at det er risiko for samme helvetessvangerskap og tidligfødt barn ved evt ny graviditet, så jeg må ta kontakt ved pos test.
 
Ser det er en god stund siden tråden ble startet, men jeg hadde spontan vannavgang uke 33+2, fikk stanset fødselen og fødte uke 34+0. Andremann ble terminfødt uke 38 :)
 
Med førstemann gikk vannet uke 23 og fødte uke 24.
Vi venter nå andremann og er i uke 17. Kjenner litt på angsten.:sorry:
 
Med førstemann gikk vannet uke 23 og fødte uke 24.
Vi venter nå andremann og er i uke 17. Kjenner litt på angsten.:sorry:

Det skjønner jeg godt. Har to premature barn, riktig nok ikke så premature som din. Venter nå nr 3 og har også bekymringer.
 
Det skjønner jeg godt. Har to premature barn, riktig nok ikke så premature som din. Venter nå nr 3 og har også bekymringer.

Uff! Får håpe det går bra :(
Tror nok ikke det blir fler her dersom det ikke går bra denne gangen.:oops:
 
Vet du hva grunnen til prematur fødsel med nr 1 var?
Tidlig vannavgang er det eneste jeg vet helt sikkert. Fikk aldri noe svar. Derfor er det ekstra skummelt tror jeg. Fikk du noe begrunnelse?
 
Tidlig vannavgang er det eneste jeg vet helt sikkert. Fikk aldri noe svar. Derfor er det ekstra skummelt tror jeg. Fikk du noe begrunnelse?

Da skjønner jeg. Fikk ikke noe svar etter fødsel med noen av dem. Men ved en tilfeldighet testet fastlege etter gbs streptokokker i urinen min og den gav utslag på det. De som har det har, som er ca 20-30% av alle kvinner, har større risiko for prematur fødsel. Så det er muligens årsaken,
 
Da skjønner jeg. Fikk ikke noe svar etter fødsel med noen av dem. Men ved en tilfeldighet testet fastlege etter gbs streptokokker i urinen min og den gav utslag på det. De som har det har, som er ca 20-30% av alle kvinner, har større risiko for prematur fødsel. Så det er muligens årsaken,
Jeg hadde også påvist gruppe B streptokokker. Så det er en mulighet for at det er grunnen.

Sendte urinen til dyrkning på fredag. Så blir spennende å se hva svaret blir denne gang.
 
Da skjønner jeg. Fikk ikke noe svar etter fødsel med noen av dem. Men ved en tilfeldighet testet fastlege etter gbs streptokokker i urinen min og den gav utslag på det. De som har det har, som er ca 20-30% av alle kvinner, har større risiko for prematur fødsel. Så det er muligens årsaken,
Fikk svar nå på SMS faktisk om at jeg ikke har streptokokker i urinen nå. Det var betryggende :)
 
Back
Topp