Sover bare 30min i slengen på dagtid

Jenta90

Andre møte med forumet
Flere? Noen som har kommet over denne «perioden?» Min gutt på 5,5mnd sover i vogn på dagtid. Våkner med et hyl etter 30 min og virker mer trøtt enn når han ble lagt. Umulig å legge igjen. Har som regel «vugget» på vogna i 5min, da sovner han. Fikk tips om å slutte med dette da baby kan forvente vugging også når han går fra lett søvn til dyp søvn.
Har nå greid å få han til å sove uten vugginga, men sover allikevel bare 30min. Hadde han vært uthvilt hadde det vært greit, men tydelig trøtt etter 30min. Prøvd å legge tidligere/senere uten hell. Går dette over?
 
Har du prøvd å legge han i seng inne? Begge mine har alltid sovet best i seng. Sover både bedre og lenger.
 
Flere? Noen som har kommet over denne «perioden?» Min gutt på 5,5mnd sover i vogn på dagtid. Våkner med et hyl etter 30 min og virker mer trøtt enn når han ble lagt. Umulig å legge igjen. Har som regel «vugget» på vogna i 5min, da sovner han. Fikk tips om å slutte med dette da baby kan forvente vugging også når han går fra lett søvn til dyp søvn.
Har nå greid å få han til å sove uten vugginga, men sover allikevel bare 30min. Hadde han vært uthvilt hadde det vært greit, men tydelig trøtt etter 30min. Prøvd å legge tidligere/senere uten hell. Går dette over?
Vugg i vei!! Det går over. Og vugg før han våkner. Så vil han etter hvert klare å koble sammen søvmsyklusene selv.
 
Flere? Noen som har kommet over denne «perioden?» Min gutt på 5,5mnd sover i vogn på dagtid. Våkner med et hyl etter 30 min og virker mer trøtt enn når han ble lagt. Umulig å legge igjen. Har som regel «vugget» på vogna i 5min, da sovner han. Fikk tips om å slutte med dette da baby kan forvente vugging også når han går fra lett søvn til dyp søvn.
Har nå greid å få han til å sove uten vugginga, men sover allikevel bare 30min. Hadde han vært uthvilt hadde det vært greit, men tydelig trøtt etter 30min. Prøvd å legge tidligere/senere uten hell. Går dette over?
Hvor mange slike dubber har gutten i løpet av dagen før han legges for natta?
 
Vugg i vei!! Det går over. Og vugg før han våkner. Så vil han etter hvert klare å koble sammen søvmsyklusene selv.

Signerer denne. Min var helt lik på samme alder, og det løsnet etter noen måneder. :) måtte også vugge en 5-10 minutters tid.
Så du ødelegger Ingenting ved å hjelpe babyen din å komme inn i ny søvnsyklus. En søvnsyklus er rundt 30-45 min.
 
Har 4.. prøvd å legge han 5 eller 3 ganger, var akkurat det samme..
Hmmm. Hvis det er det samme uansett hvor mange dubber han får, hadde jeg, som mange andre har skrevet, vugget han i søvn. La baby få være baby og ta en eventuell kamp senere :)
 
Trenger også ofte å vugges eller trille tur en del. Men så går det plutselig av seg selv en dag. Satser på det bare er en periode
 
Min gutt på 5 mnd har også begynt med dette nå de siste ukene!! Før kunne han sove 1-2 timer hvor som helst. Nå sover han maks 20-30 min. Våkner og er sinna. Kan grine lenge etter at han har våknet. I går så grein han fra siste duppen kl 16 og helt til leggetid kl 19. Hjelp!!
 
Back
Topp