Sover bare 30min i slengen på dagtid

En tråd i 'September 2018' startet av Jenta90, 6 Mar 2019.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Jenta90 Andre møte med forumet

Flere? Noen som har kommet over denne «perioden?» Min gutt på 5,5mnd sover i vogn på dagtid. Våkner med et hyl etter 30 min og virker mer trøtt enn når han ble lagt. Umulig å legge igjen. Har som regel «vugget» på vogna i 5min, da sovner han. Fikk tips om å slutte med dette da baby kan forvente vugging også når han går fra lett søvn til dyp søvn.
    Har nå greid å få han til å sove uten vugginga, men sover allikevel bare 30min. Hadde han vært uthvilt hadde det vært greit, men tydelig trøtt etter 30min. Prøvd å legge tidligere/senere uten hell. Går dette over?

2. Prøver90 Gift med forumet Septemberhjertene 2018 ♡Junigull 2016♡

Har du prøvd å legge han i seng inne? Begge mine har alltid sovet best i seng. Sover både bedre og lenger.

3. Aaavinter Gift med forumet Oktoberfruene 2018

Sniker og signerer denne, jenta mi på 5 mnd sover mye bedre i seng enn i vogn:)

• Liker Liker x 1
  4. Regnbuebarn 2015 Elsker forumet

Vugg i vei!! Det går over. Og vugg før han våkner. Så vil han etter hvert klare å koble sammen søvmsyklusene selv.

• Enig Enig x 1
  5. Regnbuebarn 2015 Elsker forumet

Lilleminis på insta har gode råd for å forlenge dupper og koble sammen søvnsyklusene .

• Liker Liker x 1
  6. Bygdejenta Elsker forumet Novemberlykke 2020

Hvor mange slike dubber har gutten i løpet av dagen før han legges for natta?

7. Jenta90 Andre møte med forumet

Har 4.. prøvd å legge han 5 eller 3 ganger, var akkurat det samme..

8. Regnbuebarn 2015 Elsker forumet

Soving på pupp i gyngestol fungerte utmerket her :p

9. Veivalsa Forumet er livet Marshmallows2021 Himmelbarn Febbisbebbis'18 Snøfnuggene 2018

Signerer denne. Min var helt lik på samme alder, og det løsnet etter noen måneder. :) måtte også vugge en 5-10 minutters tid.
    Så du ødelegger Ingenting ved å hjelpe babyen din å komme inn i ny søvnsyklus. En søvnsyklus er rundt 30-45 min.

• Liker Liker x 1
  10. Bygdejenta Elsker forumet Novemberlykke 2020

Hmmm. Hvis det er det samme uansett hvor mange dubber han får, hadde jeg, som mange andre har skrevet, vugget han i søvn. La baby få være baby og ta en eventuell kamp senere :)

• Liker Liker x 1
  11. Eskimonika Forumet er livet Tilgangsansvarlig Marsboere 2020 VIP Himmelbarn Septemberhjertene 2018 August 2018 Assistert-jentene Februarbarna 2020

Trenger også ofte å vugges eller trille tur en del. Men så går det plutselig av seg selv en dag. Satser på det bare er en periode

12. LyDi Betatt av forumet Septemberhjertene 2018

Min gutt på 5 mnd har også begynt med dette nå de siste ukene!! Før kunne han sove 1-2 timer hvor som helst. Nå sover han maks 20-30 min. Våkner og er sinna. Kan grine lenge etter at han har våknet. I går så grein han fra siste duppen kl 16 og helt til leggetid kl 19. Hjelp!!

Del denne siden