Inkasso

• Trådstarter Trådstarter RoseBusk
  • Opprettet Opprettet
R

RoseBusk

Guest
Insp av luksusfelletråde litt. har du inkasso eller hatt det noen gang?Leser på nyhetene at antall personer som har inkasso er skyhøyt.kanskje ikke så rart når priser på mat og strøm stiger og stiger mens lønninger ikke øker like mye per år.og mailboksen bombarderes av reklame for drittlån.skjønner at det er fristene å ta dårlig valg

Har aldri hatt inkassovarsel. Prioriterer regninger før alt annet..
får også ca 10-15 mailer hver eneste dag om kredittlån.. helt sykt at det er lov?? Det er jo som å pisse i buksa, godt der og da, men jævlig etterpå når rentene er på 20%

Tror mange går i fella når det gjelder økonomi.. nordmenn pusser opp som aldri før, dyre ferier, nye biler og tipp topp utstyr og klær.. ikke alle er slik, men det er det du ser i sosiale medier, og folk blir jo påvirket.
Samtidig blir nordmenn mer og mer deprimerte.. en ting er sikkert- lykke kan ikke kjøpes av penger

Hatt varsel om regningen blir sendt videre til inkasso. Men det er fordi jeg ikke har fått regningen ol ikke fordi jeg har la vær å betale pga mangel på penger

Har fått varsel da jeg glemte en Klarna-faktura en gang:banghead: Etter det sluttet jeg å bruke Klarna, og bruker heller kredittkort ved kjøp i nettbutikk. Har pengene på konto, men man bør jo ikke bruke bankkortet til netthandel pga risiko for at informasjon kommer på avveie:)

Bruker ikke kredittkort til å betale noe jeg ikke har penger til.

Jeg har fått en purring en gang, da hadde jeg (som jeg ser flere har opplevd) ikke fått den opprinnelige regningen:)

Jeg har fått purring 3 ganger :) en gang trodde jeg at jeg hadde betalt, andre gang var en regning blitt borte i posten. Tredje gang var det en autobetaling ikke gikk som den skulle.
Men aldri inkasso, heldigvis.

Får purring omtrent annenhver måned av barnehagen, de har ikke orden i regnskapet så må hele tiden sende inn utskrift fra kontoen min.. slitsomt. Så fikk jeg en sak som hadde blitt en inkasso sak, der hadde jeg ikke mottat regningen eller inkassovarslet. Etter mye om og men ble inkasso slettet og jeg betalte kun den summen jeg i utgangspunktet skulle.

Får purring omtrent annenhver måned av barnehagen, de har ikke orden i regnskapet så må hele tiden sende inn utskrift fra kontoen min.. slitsomt. Så fikk jeg en sak som hadde blitt en inkasso sak, der hadde jeg ikke mottat regningen eller inkassovarslet. Etter mye om og men ble inkasso slettet og jeg betalte kun den summen jeg i utgangspunktet skulle.
Nei, så tungvint :shifty:

Ja, gleder meg til jeg er ferdig i den barnehagen.
De burde ha orden i det minste, men ettersom jeg har skjønt fører de regnskap selv uten regnskapsfører så da blir det vel surr da..
Det forstår jeg at du gleder deg til:sorry:

Mange purringer, men aldri inkasso. Jeg er bare så glemsk til tider, og det samme er min mann. Så regninger blir lagt på smarte plasser som vi glemmer hvor er, kodebrikken blir borte etc. Jeg liker automatiske trekk jeg.... :rolleyes::oops:

Har fått maaange purringer og inkassovarsel. Glemte litt regninger, og så fikk jeg en psykisk knekk og regninger ble en kilde til angst. Fikk regningen, så såvidt på den og så gjemte den vekk. Klarte ikke betale. Men hver gang jeg fikk advarsel om at det gikk til inkasso og tvang, så fikk jeg litt panikk og klarte å betale i frykt for å måtte stå i retten, slik jeg så for meg det. Helt forferdelig, men glad det er over.

Vi har et litt dårlig system på regninger nå, men for det meste holder vi oss unna purringer.

Har fått purring en gang eller to, aldri inkasso

Aldri fått inkasso. Fått purringer da. Innimellom før regningen opprinnelig tom. Men da har jeg sagt i fra gitt :p Da er det som regel en feil i datasystemet så.

Sånne lånmail får jeg konstant. Irriterende mail ! Slettes konstant.

Back
Topp