Hvilken vogn skal dere ha?

Her blir det bugaboo fox eller buffalo.... har hørt at det har vert endel feil med understellet på fox, så usikker på om jeg går for den.

Her blir det bugaboo fox eller buffalo.... har hørt at det har vert endel feil med understellet på fox, så usikker på om jeg går for den.
Går vel ikke an å få tak i buffalo ny? Tenker det dr greit om man kjøper ny, så får man iallefall igjen på garantien om det skulle være noe :-)

Ææh, jeg har for mange vogner allerede, hehe. Har en baby jogger city elite, brio smile, baby jogger city tour, mountain buggy søskenvogn og en sykkelvogn :excited001 nå ønsker jeg meg altså en ny søskenvogn :laughing021 planen er i tilfelle å kvitte seg med flere av vognene jeg allerede har, og heller ha en søskenvogn som også kan brukes som enkelvogn (feks baby jogger select). MEN så kommer jo "problemet", til mer jeg leser om vognene jo mer ønsker jeg meg jo heller en dyrere utgave (som jo tar mindre plass, enklere, bedre å trille, flere suttemuligheter osv). Så inntil videre legger jeg prosjekt ny vogn på vent og ser om jeg kjenner behovet for en ny søskenvogn, eller om den jeg har fungerer helt greit :dance008

Hva med EJ Super Viking? Ligner litt på NXT90, kanskje noe større? Har bare sett bilder jeg da.
For meg er det også viktig med god plass under, blir ofte gåturer til matbutikken.

Den er bare så veldig mye plass. Nå har jeg sett litt på Britax da. De er visst en klasse i seg selv når det gjelder fjæring, demping og det. Den tar heller ikke så stor plass i bilen.

Den er bare så veldig mye plass. Nå har jeg sett litt på Britax da. De er visst en klasse i seg selv når det gjelder fjæring, demping og det. Den tar heller ikke så stor plass i bilen.
Elsker min superviking, bortsett fra det med at den tar mye plass sammenlagt ja! :)

Jeg er veldig fornøyd med Brtiax.
Eneste minuset er at den er litt kort til barnehagesoving for de litt eldre.

Last edited:
Jeg har bestilt vogn!

Emmaljunga nxt90F i outdoor timber <3

Satt levering til slutten av mai :)

Vi har gått til innkjøp av Britax smile 2, lett vogn som tar liten plass sammenslått og tåler litt terreng
Den har vi også, og veldig fornøyd! :D Men den funket ikke så lenge som sovevogn i barnehagen fikk vi greie på, etter at vi hadde kjøpt en helt lik :hilarious:

Så du var prosjektkoordinator, kan jeg spørre om hva du gjør? Har samme tittel, men usikker på hvor riktig/detaljert den er :p

(Sorry at jeg sporer litt av i tråden :angelic:)

Litt kjipt med liker ikke på vogn valget mitt for statistikken min xD

Den har vi også, og veldig fornøyd! :D Men den funket ikke så lenge som sovevogn i barnehagen fikk vi greie på, etter at vi hadde kjøpt en helt lik :hilarious:

Så du var prosjektkoordinator, kan jeg spørre om hva du gjør? Har samme tittel, men usikker på hvor riktig/detaljert den er :p

(Sorry at jeg sporer litt av i tråden :angelic:)

Hehe, jeg er prosjektleder for flere prosjekter på sosial-feltet i en kommune. Det er min oppgave og søke, styre og rapportere på prosjektmidler og prosjektansatte :D
Vi har også en emmaljunga duo som reserve-vogn, blir nok barnehage vogn i starten i hvertfall. Litt for tung for vårt daglige bruk :p

Hvorfor nxt90 fremfor 60?
Jeg klarer ikke heeelt å se forskjellen på dem, hjulene kan man bare kjøpe større på 60? Er ny i denne barnevogn verdenen...
60 veier noen kg mindre enn 90 og + at den blir mindre når den legges sammen?

Ble til at jeg tilfeldigvis kom over en finn annonse og kjøpte en Emmaljunga Edge duo med svingbare hjul :) Grei pris og her i byen, så hvorfor ikke. Ser veldig grei ut å sove i. Eneste jeg litt på er luftfrie hjul foran...

Hvorfor nxt90 fremfor 60?
Jeg klarer ikke heeelt å se forskjellen på dem, hjulene kan man bare kjøpe større på 60? Er ny i denne barnevogn verdenen...
60 veier noen kg mindre enn 90 og + at den blir mindre når den legges sammen?

Understellet tåler mer pp nxt 90 og føles mer robust ut. Jeg prøvde begge i butikken og falt for understellet til nxt 90 framfor nxt60. Tenkte også på nxt 60 først pga vekta osv.

Ble til at jeg tilfeldigvis kom over en finn annonse og kjøpte en Emmaljunga Edge duo med svingbare hjul :) Grei pris og her i byen, så hvorfor ikke. Ser veldig grei ut å sove i. Eneste jeg litt på er luftfrie hjul foran...

Vi velger å ha punkteringsfrie skumhjul på nxt 90 nå. Jeg er så lei av å gå rundt med sykkelpumpe

Back
Topp