Bekymret for størrelse på embryo

Persillebrille

Elsker forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Septemberbarna 2019
Novemberbarna 2021
Vi har tidligere hatt 4 MA der hjertet har stoppet mellom 7-8 uker. Nå fant de at jeg har en medisinsk tilstand som gjør at jeg må gå på blodfortynnende. Den gir oss håp.

Ved 6+1 forrige uke målte den 6mm.
Nå 7+0 målte den 8mm.

Er det ikke litt lite å vokse 2mm på seks dager?

Det er jo akkurat på denne tiden vi tidligere har sett at veksten avtar..

Hvordan var størrelse og vekst på deres ultralyd?
 
6+4 målte fosteret 0,68 cm.
7+5 målte fosteret 1,7 cm
8+5 målte fosteret 2,12 cm

Er du sikker på at det var 8 mm og ikke 0,8 mm? :)
 
Gynekologen jeg var hos sa at det var veldig vanskelig å måle så nøyaktig i starten, siden fosteret er så lite :) Hva sa de om målingene når du var der da?
 
Eg veit ikkje noko om kva som er vanlig av vekst, men trur du ikkje dei ville kommentert det om det var lite?
 
6+4 målte fosteret 0,68 cm.
7+5 målte fosteret 1,7 cm
8+5 målte fosteret 2,12 cm

Er du sikker på at det var 8 mm og ikke 0,8 mm? :)
Den er 8 mm langt.
2mm på 6 dager. Din vokste 1cm på en uke
 
Den er 8 mm langt.
2mm på 6 dager. Din vokste 1cm på en uke
Beklager, leste feil.

Hm. Vet ikke hvor mye de skal vokse, men ser jo i appene jeg bruker at det er en del hver uke. Var det i dag du var på UL? Kunne du kanskje ha ringt å hørt? Ikke noe gøy å uroe seg.
 
Beklager, leste feil.

Hm. Vet ikke hvor mye de skal vokse, men ser jo i appene jeg bruker at det er en del hver uke. Var det i dag du var på UL? Kunne du kanskje ha ringt å hørt? Ikke noe gøy å uroe seg.
Det var i dag ja.
Godt tips. Jeg prøver å få tak i en annen gynekolog.
Har snoka rundt på nett og fant at den har bare vokst halvparten av det den skal.. og vi trodde blodfortynnende var redningen:arghh:
 
Det var i dag ja.
Godt tips. Jeg prøver å få tak i en annen gynekolog.
Har snoka rundt på nett og fant at den har bare vokst halvparten av det den skal.. og vi trodde blodfortynnende var redningen:arghh:
Ja einig med svaret over, få snakka med nokon :Heartred Det kan jo vere feilmåling, eller stor usikkerhet på målingene...
 
Det var i dag ja.
Godt tips. Jeg prøver å få tak i en annen gynekolog.
Har snoka rundt på nett og fant at den har bare vokst halvparten av det den skal.. og vi trodde blodfortynnende var redningen:arghh:
Stor klem :Heartblue Skjønner godt du er bekymra, men dette kan endå gå veldig bra!
Som allereie sagt i tråden er det vanskeleg å måle størrelse så tidleg, og det er store feilmarginer i målingane.
Det kan også ha skjedd ein missforståelse i kommunikasjon og at du har fått feil informasjon vidarefortalt.
Eg håper du klarer å slappe av og håpe på det beste,
sjølv om det er veldigveldig forståeleg at du er bekymra og redd for korleis dette skal gå:Heartpink
 
Min var 4 mm 6+0 og 18 mm 8+1. Forstår bekymringen din, men høres ut som embryoet er godt innenfor normalen for antall uker. Kan jo også hende de har målt en mm feil den ene eller andre gangen, det er jo svært små forhold.
 
Hos meg ble CRL målt til 1.41 cm og derfor satte gyn meg frem til 8+2. I følge egne beregninger var jeg 7+4/5 da jeg var på UL. Hun sa at jeg måtte være så langt pga str på embryo... Blir usikker jeg også nå...
 
Vi har tidligere hatt 4 MA der hjertet har stoppet mellom 7-8 uker. Nå fant de at jeg har en medisinsk tilstand som gjør at jeg må gå på blodfortynnende. Den gir oss håp.

Ved 6+1 forrige uke målte den 6mm.
Nå 7+0 målte den 8mm.

Er det ikke litt lite å vokse 2mm på seks dager?

Det er jo akkurat på denne tiden vi tidligere har sett at veksten avtar..

Hvordan var størrelse og vekst på deres ultralyd?
Vi har tidligere hatt 4 MA der hjertet har stoppet mellom 7-8 uker. Nå fant de at jeg har en medisinsk tilstand som gjør at jeg må gå på blodfortynnende. Den gir oss håp.

Ved 6+1 forrige uke målte den 6mm.
Nå 7+0 målte den 8mm.

Er det ikke litt lite å vokse 2mm på seks dager?

Det er jo akkurat på denne tiden vi tidligere har sett at veksten avtar..

Hvordan var størrelse og vekst på deres ultralyd?
Det står jo på babyverden sine sider at embryo er fra 9-14 mm i uke 7. Du er jo 7+0 og har 8mm, så avviket er jo ikke stort. Som ei skriver over, så er det ikke lett å måle helt nøyaktig når de er så små.
 
Det står jo på babyverden sine sider at embryo er fra 9-14 mm i uke 7. Du er jo 7+0 og har 8mm, så avviket er jo ikke stort. Som ei skriver over, så er det ikke lett å måle helt nøyaktig når de er så små.
Det syns jeg er greit å være 8mm når babyverden sier 9mm. Det som plager meg er at den har bare vokst 2mm på seks dager. Om det er målt feil og den egentlig har vokst 3mm så er det også lite
 
Jeg vet veldig godt hvordan du har det fordi jeg har samme diagnose men uten forklaring. Forstår ikke hvorfor gyn sa ingenting så håper så mye at det er bare misforståelse! Når skal du på ny ultralyd?
 
Jeg vet veldig godt hvordan du har det fordi jeg har samme diagnose men uten forklaring. Forstår ikke hvorfor gyn sa ingenting så håper så mye at det er bare misforståelse! Når skal du på ny ultralyd?
Hva er det gyn har sagt til deg?
Skal på ny ultralyd mandag om en uke. Skal være 8+0. Da regner jeg med hjertet har stoppet
 
Hva er det gyn har sagt til deg?
Skal på ny ultralyd mandag om en uke. Skal være 8+0. Da regner jeg med hjertet har stoppet
Jeg har vært på 4 ultralyder allerede og hver er kort,ingenting spesielt. Babyen ser store hver gang men de sier at den er så liten,kan ikke måle presis og at det er viktigste at hjertet slår. Jeg håper at det er bare feil måling hos deg. Jeg vet hvor vondt er å miste så mange ganger :( Har du fått bilde kanskje?
 
Back
Topp