Bekymret for størrelse på embryo

Tar du albyl og klexane? Jeg fikk klexane fra privat lege,det er umulig å få støtte medisiner fra StOlavs. Vi tror at vår problem er at mannen min har stor DNA sæd skade så hvis jeg mister ikke det er stor spørsmål om babyen er frisk :( Det er umulig å fikse,ser ut han har ikke infeksjon og eneste å gjøre er å ta antioksidanter 3 månader eller å ha ICSI men jeg ble gravid før vi fikk resultater på den test. Rart!!
 
Huff, sliter litt med samme. Var på ultralyd da fosteret var 6+4 og gyn sa 2-3 mm. Så sa hun vi skal vente og måte igjen i uke 8 og se an da det er vanskelig å måle eksagt når det er så tidlig. Det var også klar hjerteaktivitet. Hun sa at vi skulle forholde oss positive inntil da og håpe på at det skal gå bra.
Likevel kan jeg ikke la være å bekymre meg, for de fleste får jo bra målinger selv om det er snakk om små størrelser :(
 
Last edited:
Forstår frykten din veldig godt.
Det er vanskelig å måle nøyaktig så tidlig og en liten feilmåling vil gi stort utslag på denne tiden. Håper inderlig at dere kan komme i mål denne gangen!

Min lille hadde CRL 3mm ved 6+0 (utifra EL). Det tilsvarte visst 5+5 sa gyn.
7+2 ser det ut til at CRL var 1,07cm og det var omtrentlig riktig, en eller to dager bak. 8+3 målt CRL til 2,05 cm og 9+0 2,5cm...

Fortsetter å håpe!!!
 
Hold oss oppdatert! :) Håper du får fint forklaring fra lege denne gangen og at embryo vokser som den bør!
 
Masse lykke til, tenker på deg!:Heartred
 
Den er 17mm med fine hjerteslag, navlestreng, hode og føtter!
 
Back
Topp