Metformin og PCOS

♡ Daydream ♡

Forumet er livet
Assistert-jentene
Hvor mange av dere går på metformin?
Hva har metformin gjort for dere? :)

Jeg gikk på det de to årene vi holdt på med IVF. De gjorde ikke noe for meg.. Hverken på godt eller vondt. :hilarious:

Du gikk ikke ned i vekt heller? :)
Nei, men har en bmi på 19, så fikk dem kun for å se om det kunne ha en effekt på cystene og syklusen min.

Har hørt at mange kan få hjelp til å gå ned i vekt på dem :)
Har du begynt med metformin?

Nei, men har en bmi på 19, så fikk dem kun for å se om det kunne ha en effekt på cystene og syklusen min.

Har hørt at mange kan få hjelp til å gå ned i vekt på dem :)
Har du begynt med metformin?

Ja, jeg startet i dag :)
Håper den vil ha en god effekt :)

Gått på det i 1mnd nå. Forsøkt det før å, men ble for dårlig. Nå har jeg trappet opp 250mg i uka til jeg nådde 2g i døgnet. Jeg er nok en av de som opplever mye bivirkninger. Veldig spent på om det har noe effekt...

Gått på det i 1mnd nå. Forsøkt det før å, men ble for dårlig. Nå har jeg trappet opp 250mg i uka til jeg nådde 2g i døgnet. Jeg er nok en av de som opplever mye bivirkninger. Veldig spent på om det har noe effekt...

Tar det lang tid før virkningen sparker inn?

Virkning på sikt tar nok noen mnd. Sånn i forhold til bivirkninger tar det tre timer før Max konsentrasjon i blodet:)

Skjønner :) Takk for svar :D

Gikk på metformin før og under forsøket med mini, gikk ned noen kg før jeg ble gravid.
Har startet på metformin igjen og håper det «hjelper» på dette forsøket også.

Gikk på det under prøvingen. Hjalp egentlig kun på litt mer stabilt mht hårvekst og kviser. Tenker begynne igjen nå :)

Jeg tar 2g i døgnet, begynte i mai 2018. Var allerede på vei med et vekttap, så det er vanskelig å si hvor mye metforminen har betydd i den sammenheng. Tror dog det har hjulpet meg til å holde vekta kanskje. Gikk ned 12 kg, og har holdt det siden oktober. Fremdeles en BMI på 27,5 men kroppen min trives tydeligvis best her, og jeg er fornøyd.
Ikke blitt gravid enda, men skal fortsette med pillene til jeg er 12 uker på vei.
Jeg hadde veldig mye bivirkninger i begynnelsen med ordentlig diaré og magesmerter. Det har gått seg til, men det tok faktisk flere måneder. Dessuten tåler jeg ikke en dråpe alkohol sammen med metforminen det ender i ordentlig magesjau. Men jeg er den personen man skriver en innleggseddel etter, sånn bivirkningsmessig :P

Jeg tar 2g i døgnet, begynte i mai 2018. Var allerede på vei med et vekttap, så det er vanskelig å si hvor mye metforminen har betydd i den sammenheng. Tror dog det har hjulpet meg til å holde vekta kanskje. Gikk ned 12 kg, og har holdt det siden oktober. Fremdeles en BMI på 27,5 men kroppen min trives tydeligvis best her, og jeg er fornøyd.
Ikke blitt gravid enda, men skal fortsette med pillene til jeg er 12 uker på vei.
Jeg hadde veldig mye bivirkninger i begynnelsen med ordentlig diaré og magesmerter. Det har gått seg til, men det tok faktisk flere måneder. Dessuten tåler jeg ikke en dråpe alkohol sammen med metforminen det ender i ordentlig magesjau. Men jeg er den personen man skriver en innleggseddel etter, sånn bivirkningsmessig :p

Jeg har 850mg som jeg tar 2 ganger daglig.
12kg er jo kjempe bra! Hvor lang tid tok det? :)

Jeg hadde veldig mye bivirkninger i begynnelsen med ordentlig diaré og magesmerter. Det har gått seg til, men det tok faktisk flere måneder. Dessuten tåler jeg ikke en dråpe alkohol sammen med metforminen det ender i ordentlig magesjau. Men jeg er den personen man skriver en innleggseddel etter, sånn bivirkningsmessig :p
Har hatt samme opplevelsen som deg med bivirkningene. Hvis jeg skal ta et glass må jeg droppe met:hungover: Hjalp meg veldig å øke 250mg per uke denne gangen. Men er stadig kvalm enda..

I håp om å bli gravid. Fastlegen min hadde nettopp vært på kurs og hørt om det og hun ville jeg skulle prøve det. Hadde allerede påvist pcos, men for meg hjalp det ikke

Veldig synd det ikke fungerte for deg :(

Jeg har 850mg som jeg tar 2 ganger daglig.
12kg er jo kjempe bra! Hvor lang tid tok det? :)
Jeg var utenlands hele 2017, og tok endel på der. Pommefrites, ris og hvit brød lever man på i vest Afrika, men ikke så lurt vektmessig, ikke colamengdene heller :P
Gikk et par kilo ned fra februar til mai, men det var først da jeg oppdaget hvor store porsjoner jeg faktisk spiste at det virkelig skjedde noe. Jeg endret ikke kostholdet så mye, men jeg hold opp med å spise doble porsjoner. Så fra mai til oktober forsvant 10 kilo, kombinert med trening. Etter at vi gikk i gang med fertilitetsbehandling i september, har jeg nesten ikke fått trent i det hele tatt, men har holdt vekta. Mistenker at metforminen hjelper :)

Har hatt samme opplevelsen som deg med bivirkningene. Hvis jeg skal ta et glass må jeg droppe met:hungover: Hjalp meg veldig å øke 250mg per uke denne gangen. Men er stadig kvalm enda..
Hjelper ikke å droppe om kvelden en gang, blir dårlig neste morgen! haha, godt jeg ikke er så glad i alkohol til å begynne med, for det potensielt veldig lenge til neste glass, hvem vet hvor lang tid behandlinga vil ta.

Back
Topp