❄️ IKM uke 6 2019 ❄️

Venter enda på el, og prøver å ikke teste på så alt for utvannet urin! Noen som vet om det har mye å si når det kommer til el-tester? :p

Sitter på jobb å må skikkelig tisse...men tenker å vente til jeg er hjemme, slik at jeg da får ca 7 timers urin:wacky:
Jeg får veldig svake tester hvis jeg tar for tidlig. Så jeg foretrekker å ta på ettermiddag når jeg kommer hjem fra jobb. I bruksanvisning til mine tester står det bare at du ikke skal ha drukket mye de 2 siste timene. Jeg holder meg vel 3t. Men får utslag ved kortere og.

Snart el, veldig avslappet og liten tro på at det skal klaffe. Neste pp blir det legebesøk for både meg og mannen. :happy:
orker ikke holde håpet oppe, så jeg tar det som det kommer :happy: (sier jeg nå, før dpo) :hilarious:
Hvor lenge har dere prøvt?
Å gå på utredning er å anbefale. Vi var prøvere i 3år før vi gjorde det og fikk oss en overraskelse. Så skulle ønskt vi hadde gjort det før. Vi gikk privat. Fikk time raskt og svar raskt. Ikke så dyrt heller og absolutt verdt det.

Hvor lenge har dere prøvt?
Å gå på utredning er å anbefale. Vi var prøvere i 3år før vi gjorde det og fikk oss en overraskelse. Så skulle ønskt vi hadde gjort det før. Vi gikk privat. Fikk time raskt og svar raskt. Ikke så dyrt heller og absolutt verdt det.
Prøvd aktivt i 8 mnd, men uten prevansjon i 1,5 år før det med en innstilling som det skjer om det skjer. Oppdaget ved mange tilfeller at det var skjedd humping flere dager i rad ved el, men ingen positiv test selvom. Har alltid el ved cd 14 eller 15. Men hadde vi ikke hatt 1,5 år uten prevansjon før aktiv prøving så hadde jeg nok ikke følt sann på det. Hvor mye betalte du ved privat undersøkelse? For legen min vil ikke ta meg på alvor da jeg sier hva som egentlig er greia. Han sier bare at jeg må vente 1 år, men hvis jeg tar med 1,5 år uten prevansjon, mye babydance ved el og ingen positiv test er vel "prøvingen" mye lenger :(

Prøvd aktivt i 8 mnd, men uten prevansjon i 1,5 år før det med en innstilling som det skjer om det skjer. Oppdaget ved mange tilfeller at det var skjedd humping flere dager i rad ved el, men ingen positiv test selvom. Har alltid el ved cd 14 eller 15. Men hadde vi ikke hatt 1,5 år uten prevansjon før aktiv prøving så hadde jeg nok ikke følt sann på det. Hvor mye betalte du ved privat undersøkelse? For legen min vil ikke ta meg på alvor da jeg sier hva som egentlig er greia. Han sier bare at jeg må vente 1 år, men hvis jeg tar med 1,5 år uten prevansjon, mye babydance ved el og ingen positiv test er vel "prøvingen" mye lenger :(
Fruktbarhetsjekk av begge 2 koster ca 2900. Vi fikk da; spermtest og blodprøve av mannen. Jeg hadde også blodprøver og hadde UL og vannscanning. fra navnet ditt spør jeg bor du på Sola, hvis ja da vet jeg masse om hvor du kan gå.

Fruktbarhetsjekk av begge 2 koster ca 2900. Vi fikk da; spermtest og blodprøve av mannen. Jeg hadde også blodprøver og hadde UL og vannscanning. fra navnet ditt spør jeg bor du på Sola, hvis ja da vet jeg masse om hvor du kan gå.
Det var jo ikke så ille da. Nei, bor i en liten by, nærmeste private er Volvat. Men det koster vel ca like mye. :happy:

Tenkte bare å si ifra at Babyplan.no har 20% avslag på alt nå, om noen trengte noe :) i motsetning til billig-tester så sender de fra Norge så du slipper den tollgrensa også.
Jeg hadde nettopp en liten oops selv nå og mistet lommeboka mi inn på babyplan :hilarious: skal ikke teste tidlig så jeg menneh.. tja vi får se haha

Tror el kommer litt senere enn antatt. El egentlig i dag. Veldig negativ el test (nederste)
IMG_20190125_083137.jpg
Screenshot_20190125_083034.jpg

Var hos gynekolog i dag får å ta celleprøve. Hun sjekket samtidig livmor og eggstokkene ol. Hun kunne se en fortykket slimhinne, men det var for tidlig å si om det var et befruktet egg eller om det var heksa så lå på lur! 3 dpo i dag! Hadde eggløsning 2 dager før forventet! La heldigvis inn aksjer dagen før å samme dag, så håper at det blir en terminspire:gen014

Kommer muligens i helga da :) mine tester snur ganske kjapt. Jeg har eggløsning nå jeg. Satt sprøyte så vet tidspunktet. Kl 06 imorges. Så nå murrer det som en gal her.
Ja. Mine pleier å gå fra veldig svake til nesten positiv, til knall positiv på noen timer. Men jeg merker ingenting at el er en anmarsj heller Men håper den kommer i helgen :happy:

Var hos gynekolog i dag får å ta celleprøve. Hun sjekket samtidig livmor og eggstokkene ol. Hun kunne se en fortykket slimhinne, men det var for tidlig å si om det var et befruktet egg eller om det var heksa så lå på lur! 3 dpo i dag! Hadde eggløsning 2 dager før forventet! La heldigvis inn aksjer dagen før å samme dag, så håper at det blir en terminspire:gen014
Spennende!! Håper det er en spire på lur :)

Hmm fikk en dråpe blod på papiret i dag. Dette har aldri skjedd før i denne fasen og blod 1-2 dager etter EL virker litt vel sent til å være pga EL iom at det er ferskt blod. Og selv om noen nettsider sier at festeblødning kan skje allerede fra 2 dpo, som jeg er nå, så virker det alt for tidlig også. Ikke er det relatert til sex eller noe heller, for det er det enda lengre siden :rolleyes:
Sikkert heeeelt tilfeldig, sånn pga treg mage eller noe sånt rart, men skrulla begynner å våkne nå, så jeg får bare henge med haha!

Selv om sjansene for at det har klaffet denne måneden er minimale, så klør jeg etter å teste... Kjenner jeg meg selv, så begynner jeg allerede 6 eller 7 dpo.. :confused:

Selv om sjansene for at det har klaffet denne måneden er minimale, så klør jeg etter å teste... Kjenner jeg meg selv, så begynner jeg allerede 6 eller 7 dpo.. :confused:
Kjenner til det! Ganske sikker på at jeg IKKE hadde eggløsning engang forrige mnd, testet allikevel.... :wacky:

Denne ventetiden altså... Noen andre enn meg som bare klør i fingrene etter å begynne å teste? Dpo land er det vanskeligste å leve i..

Back
Topp