Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Derfor jeg tenkte å planlegge litt, sol regel sklir ukeshandling fort ut da men prøve å holde litt lenger nåVi samkal visst også begynne med slikt... Basert på min handletur skal vi trolig ha noe av kjøttdeig, pølser, fiskekaker, karnobader og kymlimgnuggets. Jepp stort sett halvfabrikata det blir litt sånn med to foreldre som jobber overtid og tre unger hvorav to med lekser og aktiviteter og altså ingen plan lagt før jeg ble sendt på kiwi. Plan skal legges og beste menyer planlegges for de neste ukene.
Det hørtes veldig smart ut, de appene må jeg se nærmere påVi har startet med å bruke middagsplanlegger til trines matblogg, enkelt å velge middager og legge inn i ukemeny, eller bruke ferdig planlagte ukemenyer, snarveien til ukeplanlegger har jeg lagret som snarvei på mobil.
Legger inn alle ingridienser i Wunder list app, både jeg og mannen har tilgang til handle lista, så krysser vi av for ting på lista når vi handler, eller oppdaterer lista når vi kommer på flere ting vi trenger. Fungerer utmerket.
Flink du er å planlegge, skulle ønske jeg var like flink. Jeg får prøve å få inn gode rutiner på det igjen. Lager du ukemney for en og en uke, eller langt frem i tid?Vi ukeshandler alltid. Jeg har nettopp vært og handla for hele uke for rett under 700 kr. Vi har litt i skap og fryser vi skal bruke da. Lista går fra lørdag til fredag.
Men kan få lista vår:
Lørdag: mexikansk gryte (Frøkna får fjordlandgrøt, storebror skal til en kompis, derfor spiser vi andre ting vi liker som han ikke liker)
Søndag: Taco (siden vi ikke tar det i dag)
Mandag: tacorester fordi det alltid blir nok igjen til en middag til, og for å gjøre det enkelt mandag ettermiddag.
Tirsdag: laks, ovnsbakte poteter, revne gulrøtter og rømme.
Onsdag: spise julematrester fra fryseren.
Torsdag: kylling med ris og salat. Og en saus av noe slag. Vi får se hva vi ender på der. Blir ett eller annet fra bunnen av.
Fredag er vi ikke sikre på faktisk, så det må kjøpes inn da.
Vi handler for en og en uke.Flink du er å planlegge, skulle ønske jeg var like flink. Jeg får prøve å få inn gode rutiner på det igjen. Lager du ukemney for en og en uke, eller langt frem i tid?
Høres veldig lurt ut, her blir det ofte i siste liten etter jobbVi handler for en og en uke.
Vi sitter sammen ved frokostbordet etter frokost på lørdag vi voksne og planlegger uka utifra ting som skjer på ettermiddag/kveld.
Da ser vi også hva vi har eller trenger til pålegg.
Prøver å få med ungene også, men de vil bare ha Taco
Blir jo mye av det samme, men varierer jo også. Er ikke det samme hver uke. Og så kommer det an på hva vi har i fryseren. Skjer jo innimellom at vi får rester som vi da prioriterer å få spist opp i stedet for å kaste, og da er vi plutselig en middag i pluss til uka etter.
Ja det er virkelig deilig å slippe å måtte innom butikken hver dag.Høres veldig lurt ut, her blir det ofte i siste liten etter jobb
Får prøve å få inn samme vaner som dere, hadde vært litt deilig å slippe å handle hver dag også.
Jeg skulle på butikken før jul for å handle noen småting. Da var det medisterdeig (uten vann og salt) til nedsatt pris, som da endte på 2kr per pakke (tror det var 300g i hver). Kjøpte noen og frøs, jegJa det er virkelig deilig å slippe å måtte innom butikken hver dag.
Og da plukker man alltid med mer enn man trenger.
Vi merker det sååå godt på budsjettet de periodene vi ikke planlegger. Merker det spesielt i ferier, at det går mye mer penger.
I dag feks, så kom jeg over medisterkaker etter jul på butikken til 25 kr pakka, var sikkert 2 middager pr pakke for oss. Vi kjøpte 5 pakker. Det er 10 middager til 125 kr det.