Hjelp, skal på familiemiddag idag..

EiLitaSpire

Elsker forumet
Septemberbarna 2019
Junibollene 2023
hjelp, skal på familiemiddag idag og der skal vi få servert hjort.. kommer ikke på tale at jeg forteller om graviditeten enda, og min mor som skal tilbrede denne hjorten er ikke kjent for å gjennomsteke det akkuratt.. so, what to do? Vurerer å fortelle en hvit løgn om at «storebror» har fått spysyken å at vi ikke kan komme elns..
Hva hadde du gjort?:nailbiting:
 
Kan du komme unna med å bare spise det ytterste kjøttet? Jeg vil anta at det i det minste er godt stekt? Vi skal ut og spise med svigers i dag, på en restaurant der jeg har fått halvstekt etter P ha bedt om gjennomstekt. Jeg tenker på satse på å spise den delen av kjøttet jeg kan spise og la resten ligge fordi jeg er "mett"
 
Kan du komme unna med å bare spise det ytterste kjøttet? Jeg vil anta at det i det minste er godt stekt? Vi skal ut og spise med svigers i dag, på en restaurant der jeg har fått halvstekt etter P ha bedt om gjennomstekt. Jeg tenker på satse på å spise den delen av kjøttet jeg kan spise og la resten ligge fordi jeg er "mett"

Usikker, det er hjortegryte så tenkte kanskje at jeg skulle unngå å ta kjøtt, med mindre hjortegryte er mer safe enn steik? Har på følelsen at jeg blir avslørt idag:dummy:
 
Jeg tror kjøttet er gjennomstekt i en gryte, for da koker det en stund:) Jeg har fått hjortegeyte mange ganger og har aldri opplevd å få kjøttbiter som ikke er gjennomkokt
 
Jeg tror kjøttet er gjennomstekt i en gryte, for da koker det en stund:) Jeg har fått hjortegeyte mange ganger og har aldri opplevd å få kjøttbiter som ikke er gjennomkokt

Då satser jeg på at det går bra :)
 
For øvrig enig med det som skrives over her at når det serveres som gryte bør være liten fare for at det ikke blir gjennomkokt :)
 
Usikker, det er hjortegryte så tenkte kanskje at jeg skulle unngå å ta kjøtt, med mindre hjortegryte er mer safe enn steik? Har på følelsen at jeg blir avslørt idag:dummy:
I en hjortegryte er kjøttet gjennomkokt, er vanlig å bruke mindre møre deler av hjorten og koke det lenge, noen steker det også litt før koking :)
 
Back
Topp