Presentasjonsrunde!

Hei alle sammen!
Jeg er en 25 år gammel jente som kaller meg for lykkelilli☺️ Første graviditet og greier omtrent ikke tenke på annet! Er 5+1 idag. Håper lille holder seg inne i magen helt til termin 19. August :) Mye spenning rundt akkurat det. Ellers er både jeg og samboeren min mye frem og tilbake om når vi skal fortelle det til familie. Vente eller bare hoppe ut i det til jul? Hmm.

Symptomer jeg kjenner mest til så langt er oppblåst (!) mage, trøtthet og litt kvalm. Er sengeliggende med forkjølelse nå då, men håper den går fort over!

Syns det er så kjekt å lese hva dere skriver :) krysser fingrene for alle sammen!
Vi fortalte det relativt kjapt når vi fikk vårt første barn. Denne gangen velger vi å vente til magen begynner å vises ;) Bevare spenningen så leeenge som mulig for vår del. Lykke til uansett hva dere bestemmer dere for <3 :D SÅ spennende!
 
Hei!

30 år. 7+1. Forsiktig optimist, hadde en større blødning for en uke siden - men fortsatt stigning i HCG. Skal på tul på onsdag.

Ble gravid på første forsøk, men er konisert for ikke så lenge siden, så kan hende blødningen har med det å gjøre.
Velkommen!Jeg og skal på TUL på onsdag
 
Er 31 år gammel, har ei jente som fylle 9 år nå 18 Desember. 2 bonus barn og er 6-7 uker på vei, finner ut mere eksakt på fredagen:love017
Mistet ei lita jente på 23 uker i august I morsliv. Blitt gravid igjen nå 2 1/2 mnd etterpå. Veldig skummelt, men gleder oss veldig også :Heartpink

Jeg går rundt som en evig luftballong:knegg: ikke så koselig for dem rundt :knegg: er veldig oppblåst, ser ut som jeg snart skal sprekke..litt flaut og vanskelig og skjule..sier jeg bare spiser litt vel mye sjokolade :shy: blitt veldig tett i nesen, og snorker veldig for tiden. :wideyed: Litt kvalme, men ikke slik at jeg kaster opp. Mye gøy med forandringer i kroppen :bored::shy:
 
Hei! Jeg er «hjelp» - tenker det reflekterer nøyaktig hvor nervøs jeg er for disse gravidgreiene. :anyone

Er 28 (snart 29) og har samboer på tredje året. Har ingen barn fra før, og ble til min store overraskelse gravid (tror jeg) på pp1. Er veldig spent og nervøs, og redd for at noe skal gå galt. Håper sånn at det går bra!

Er 4+4, og har visst en foreløpig termindato mellom 23-25. august (får litt ulike svar). Har ingen symptomer annet enn litt større pupper?? Mye nytt her, og leser meg opp til den store gullmedalje.
 
  • Liker
Reactions: Ega
Hei! Bellabella her, lister meg inn hit og synes nok det er litt skummelt.

Har to barn fra før på 5 og 2,5, er gravid med nr 3 nå 8+0. Har ganske blandede følelser denne gangen. Vi har lenge veiet for og i mot barn nr.3, og egentlig ikke klart å bestemme oss for om vi skal si oss fornøyd med de to fine vi har. Sluttet på prevensjon og tenke vi kunne ta det litt som det kom, skjer det så skjer det... Etter et par måneder var det ikke skjedd noe (like lettet hver måned), og vi var begge enige om at to var nok og at vi sa oss fornøyd og gav oss...men DA var var det allerede skjedd. Så her er det blandede følelser nå. Jeg har hatt alvorlig hyperemesis begge mine tidligere svangerskap og har også fått det påvist denne gangen. Så jeg håper at min (ekstremt dårlige) form har skylden for de negative tankene og at det forhåpentligvis kommer noe glede etterhvert.
 
Hei! Bellabella her, lister meg inn hit og synes nok det er litt skummelt.

Har to barn fra før på 5 og 2,5, er gravid med nr 3 nå 8+0. Har ganske blandede følelser denne gangen. Vi har lenge veiet for og i mot barn nr.3, og egentlig ikke klart å bestemme oss for om vi skal si oss fornøyd med de to fine vi har. Sluttet på prevensjon og tenke vi kunne ta det litt som det kom, skjer det så skjer det... Etter et par måneder var det ikke skjedd noe (like lettet hver måned), og vi var begge enige om at to var nok og at vi sa oss fornøyd og gav oss...men DA var var det allerede skjedd. Så her er det blandede følelser nå. Jeg har hatt alvorlig hyperemesis begge mine tidligere svangerskap og har også fått det påvist denne gangen. Så jeg håper at min (ekstremt dårlige) form har skylden for de negative tankene og at det forhåpentligvis kommer noe glede etterhvert.
Så leit med så tunge svangerskap. Håper det løser seg etterhvert :)
 
Heisann!
Får slenge meg på her da. Jeg har sneket en del på termingruppen i juli, men etter TUL i dag fikk jeg beskjed om at jeg var 6+4 og foreløpig hadde termin 9 august 2019. Så da får jeg reke litt her inne istedet.

For å si litt mer om meg da, jeg er 24 år og venter mitt første barn med min partner in crime, samboer og forlovede. Vi har prøvd en stund, og plutselig når vi tok oss en liten pause i prøvinga så satt spira. Dermed har vi egentlig vært veldig usikre på hvor langt jeg har vært på vei, og egentlig vært sikker på at jeg har vært lenger, men, men.

Men spennende å bli kjent med andre augustmødre :)
 
Heisann!
Får slenge meg på her da. Jeg har sneket en del på termingruppen i juli, men etter TUL i dag fikk jeg beskjed om at jeg var 6+4 og foreløpig hadde termin 9 august 2019. Så da får jeg reke litt her inne istedet.

For å si litt mer om meg da, jeg er 24 år og venter mitt første barn med min partner in crime, samboer og forlovede. Vi har prøvd en stund, og plutselig når vi tok oss en liten pause i prøvinga så satt spira. Dermed har vi egentlig vært veldig usikre på hvor langt jeg har vært på vei, og egentlig vært sikker på at jeg har vært lenger, men, men.

Men spennende å bli kjent med andre augustmødre :)
Velkommen!
 
Hei:) Jeg er 39 år og venter nr.3. Har to gutter på 8 og 10 år, så var veldig usikker på om vi skulle prøve igjen. Regnet med at det ikke skjedde noe «uhell» siden jeg er så gammel, så slutter med prevensjon. Litt som hun over her sa, skjer det så skjer det. Men når det da plutselig skjedde var/er det litt blandede følelser, mest pga alderen min og fordi jeg er livredd for alt som kan gå galt. Gleder meg også, men kan ikke helt tro på det enda, er litt fjernt. Er 5+5 nå tror jeg, appene sier litt forskjellig. Termin 19.august:)
 
Iris, 30 år og bor i vesterålen✌️ e 6+6 idag ifølge preglifeappen termin rundt 9-12 august! Æ e megakvalm, sjukt oppblåst, har hodepine og e trøtte trøttesen om dagen. Har ei jente på 10 mnd fra før av, ho va svært etterlengta etter 10 år som ufrivillig barnløs❤️
 
Så mange vi er i august! Så koselig!! Jeg er selv 23 år og er forlovet med samboeren jeg har vært sammen med i 4 1/2 år! Vi har ikke brukt prevansjon siden 2015, og ble bekymret da ingenting skjedde! Dro til fertilitetsklinikken og greier og fikk endelig time til ivf-diskusjon, men så jaggu fikk jeg en positiv test plutselig!

Nå er jeg ca 6+6 og er meganervøs for at jeg skal miste! Har ikke avbestilt timen på fertilitetsklinikken engang ennå i frykten! Jeg har ingen symptomer, så finner meg selv i å ta en test typ to ganger i uken for å se om den fortsatt er positiv! Håper det sitter og at det kommer et søtt lite vesen i august 2019 som gir oss foreldretittelen <3
 
Kommer fra Stavanger. Gift og har en sønn på 8 år. Vi har prøvd i nærmere fire år å få barn, men vi har hatt en ganske tung vei de siste fire årene med 11 ma, 2 sa og en exu hvor jeg måtte fjerne eggleder. Har nå vært på en kur fra Hellas som de mener skal hjelpe så vi får bare krysse fingrene denne gangen!
 
Kommer fra Stavanger. Gift og har en sønn på 8 år. Vi har prøvd i nærmere fire år å få barn, men vi har hatt en ganske tung vei de siste fire årene med 11 ma, 2 sa og en exu hvor jeg måtte fjerne eggleder. Har nå vært på en kur fra Hellas som de mener skal hjelpe så vi får bare krysse fingrene denne gangen!
Velkommen! Oj fy søren for en lang vei! Håper dette er terminspire :happy:
Hvor langt på vei var du ved MA ?
 
Velkommen! Oj fy søren for en lang vei! Håper dette er terminspire :happy:
Hvor langt på vei var du ved MA ?
I alle maene har fosterene dødd i uke 8-9 og blitt funnet ut på ul i uke 9-12. Hatt utskraping hver gang! Håper bare at kuren fra Hellas gjør susen selv om vi ble gravid mitt i kuren
 
I alle maene har fosterene dødd i uke 8-9 og blitt funnet ut på ul i uke 9-12. Hatt utskraping hver gang! Håper bare at kuren fra Hellas gjør susen selv om vi ble gravid mitt i kuren
Så utrolig leit! Har de sjekket for noe sykdom/årsak ? Da er du sikkert veldig nervøs rundt den tiden..
Satser på at den gjør susen på tross av det ja :happy:
 
Kommer fra Stavanger. Gift og har en sønn på 8 år. Vi har prøvd i nærmere fire år å få barn, men vi har hatt en ganske tung vei de siste fire årene med 11 ma, 2 sa og en exu hvor jeg måtte fjerne eggleder. Har nå vært på en kur fra Hellas som de mener skal hjelpe så vi får bare krysse fingrene denne gangen!
Velkommen hit! Håper kuren hjelper og at spiren blir :greet008
 
Så utrolig leit! Har de sjekket for noe sykdom/årsak ? Da er du sikkert veldig nervøs rundt den tiden..
Satser på at den gjør susen på tross av det ja :happy:
Har blitt utredet i alle retninger, men Norge ligger så langt bak. Har også fjernet ett myom inni livmoren som de mente var årsaken, men har mistet x antall ganger etter det også. Sendte en mens prøve til Hellas og der fant de ureaplasma som vi begge nå er behandlet for
 
Har blitt utredet i alle retninger, men Norge ligger så langt bak. Har også fjernet ett myom inni livmoren som de mente var årsaken, men har mistet x antall ganger etter det også. Sendte en mens prøve til Hellas og der fant de ureaplasma som vi begge nå er behandlet for
Synd at Norge ikke bruker mer ressurser på slik forskning ja. Så fælt å oppleve så mange ganger! Hvordan er tanken nå, ifht dette svangerskapet? Blir det regnet som høyrisiko? Får du ekstra UL ?
 
Synd at Norge ikke bruker mer ressurser på slik forskning ja. Så fælt å oppleve så mange ganger! Hvordan er tanken nå, ifht dette svangerskapet? Blir det regnet som høyrisiko? Får du ekstra UL ?
Ja har fått det hver gang etter tre aborter skal på ul 4.januar i og med at det er stengt i romjulen. Pleier å ha annenhver uke fra uke seks☺️ Tankene er vel så som så. Er seks uker imorgen og symptomene er litt opp og ned og jeg som har så mye erfaring burde jo husket når puppene skal gjøre vondt og når en skal bli kvalm, men det har vært så forskjellig hver gang jeg jubler ikke før jeg er over uke 12. Heldigvis går tiden fort!
 
Ja har fått det hver gang etter tre aborter skal på ul 4.januar i og med at det er stengt i romjulen. Pleier å ha annenhver uke fra uke seks☺️ Tankene er vel så som så. Er seks uker imorgen og symptomene er litt opp og ned og jeg som har så mye erfaring burde jo husket når puppene skal gjøre vondt og når en skal bli kvalm, men det har vært så forskjellig hver gang jeg jubler ikke før jeg er over uke 12. Heldigvis går tiden fort!
Så bra med så tett oppfølgning da. Det må gi en slags betryggelse, og at man evt oppdager noe så raskt som mulig.. alle svangerskap er ulike, så symptomene kan jo variere så ikke stress så veldig med det :angelic: enklere sagt enn gjort :arghh:
 
Back
Topp