Jule- og desemberskravle :)

Her står jeg og baker kakemenn, egentlig etter leggetid allerede. Mon tro om det er noen igjen i morgen tidlig? Ferske kakemenn er jo bare det beste som finnes!

Her står jeg og baker kakemenn, egentlig etter leggetid allerede. Mon tro om det er noen igjen i morgen tidlig? Ferske kakemenn er jo bare det beste som finnes!
Hvordan gikk det ?

God morgen.

Det er fredag. Det er 21. Desember. Det er siste dagen før juleferien for veldig mange.

Mannen har dradd på jobb, ungene skal til mine foreldre, jeg må vel egentlig bare kle på meg og finne en forsvunnet nisselue. Hun fikk den jo i går kveld, til i dag, så klart den er borte....

Deilig å være her og bli vartet opp:D i dag er kun avslapping så ville mamma spandere indisk :D

Da ble det visst jobb på meg ikveld og imorgen, så får hive meg rundt og lage krumkaker nå :p

Da ble det visst jobb på meg ikveld og imorgen, så får hive meg rundt og lage krumkaker nå :p
Det lagde jeg for 2 dager siden, hvordan er din oppskrift?

150g egg, 150g sukker, piske eggedosis.
150g hvetemel, litt vaniljesukker, 150g smeltet margarin og 0,5-1dl vann :happy: noe lignende hos deg? :)
Min opprinnelige var for ca 10 kaker:
1 egg
50 g sukker
50 g smeltet smør
50 g mel
1 ss vann

Men jeg har byttet ut vannet med appelsinjuice.

Pisker eggedosis og så ha oppi resten.

Pleier å lage en 4-dobling av røren - ca 40 kaker

1 egg
50 g sukker
50 g smeltet smør
50 g mel
1 ss vann

Ok :D jeg pleier å tredoble og lage til oss, mamma og søstra mi. Men doblet iår for skal bare lage til oss og mamma :)

1 egg
50 g sukker
50 g smeltet smør
50 g mel
1 ss vann

Ti krumkaker?

Jeg har bare fått mine av mamma de siste årene, men vi snakker nå sikkert minst 30..

Men jeg mener mamma bruker potetmel i.

2 egg
1 kopp sukker
1 kopp flytende margarin
1 kopp hvetemel
1ts hornsalt
1 kopp potetmel
1 kopp vann

Og en kopp er ca 2 dl i våre oppskrifter.

Back
Topp