Hvor stor er Maibabyene nå?

Mammaheks

Forelsket i forumet
Hvor store har barna deres blitt?
Snupp er 60,8 cm og veier 6 kilo. Syntes liksom hun virker så liten i forhold til andre 7 mnd babyer
 
6 kg er litt under nederste kurve, altså under 3. percentilen. Så statistisk sett så vil jo de fleste være større enn henne, som du sier.
Men det viktigste er at hun følger sin egen kurve. Gjør hun det?

4A19E6B8-7027-4AF1-ADEE-1564522FDCFB.jpeg
 
Lillemor var 8225 og 69 cm ved 6 mnd :happy:
 
Her er det ikke 7-mnd kontroll, men jeg veide henne selv på helsestasjonen. Da var hun 8,1 kg. 64,5 cm når hun var litt under 6 mnd.

Helsesøstra her snakker lite om vekt generelt, hun ser mer på vekt i forhold til lengde! :) Og som mammalicious sier, der ligger jo di perfekt :)
 
Tror han var ca 70 cm og 8,5 kg på 6 mnd-kontroll. Har ikke målt og veid siden da :)
 
Målte ved ca 6 mnd og da var han 68cm og 10,2kg. Tjukkebassen min hadde faktisk gått ned i vekt, men ikke så rart nå som han er mer aktiv :happy:
 
Min kom litt før termin, så her har vi vært på åttemnd-kontroll. Ca 8,9 kg og 69 cm lang :)
 
På 6mnd kontrollen var han 8,3 og 72cm:)
 
Men de tar vel ikke utgangspunkt i når termin var med tanke på kontrollene? De går vel ut ifra når ungen er født.
Ja, de går ut fra når de er født. Derfor jeg presiserte at han kom tidlig, siden de andre som har skrevet om maibarna sine har brukt 6 mnd kontrollen som utgangspunkt, mens vi har vært på 8 mnd allerede :)
 
Ja, de går ut fra når de er født. Derfor jeg presiserte at han kom tidlig, siden de andre som har skrevet om maibarna sine har brukt 6 mnd kontrollen som utgangspunkt, mens vi har vært på 8 mnd allerede :)

Åja, da henger jeg med! Sånn er det med litt søvnløse netter. Gjør meg mer blond enn jeg er :hilarious: jeg selv har et aprilbarn som koste seg 5 dager ekstra i magen, så det endte med maibarn
 
Back
Topp