Nyfødt og bleiestørrelse

Spirelille

Betatt av forumet
Januarlykke 2019
Jeg har hentet de forskjellige babypakkene og har fått masse bleier i størrelse 2 og noen få i størrelse 1. Er det sånn at de fleste babyer bruker størrelse 1 en stund, slik at jeg bør kjøpe inn fler av de før fødsel? Eller er det sånn at noen går rett på størrelse 2?

Orker ikke gå tom med en gang, men har ikke lyst til å bomkjøpe masse bleier heller. :)

Venter jente som er helt gjennomsnittlig stor (mener jordmor). :)

Det er litt vanskelig å si. Akkurat som at noen barn starter rett på 56 mens andre svømmer i str 50 når de blir født.

Skulle jeg handla inn til nyfødttid selv nå, hadde jeg nok kjøpt ett par pakker med 1'er bleier og en med 2'er som står klart.

Hadde kjøpt et par pakker med 1 ja, her var hun 3280 og 51 cm og vi brukte str 1 og str 50 i klær i starten:)

Det går vanvittig mange bleier i starten (gkorde det hos oss i alle fall) så du kan nok trygt kjøpe noen pakker i str.1. Ungen skal være født ganske stor for at de ikke passer.

Her passa str 1 en god stund, nesten den første mnd om jeg ikke husker helt feil. Og han var 3758gr når han ble født og 6kg ved 6 uker. Så her holdt de lenge hvertfall :p

Sniker! Begynte med størrelse 1 her, men gikk fort over til størrelse 2. Holder med at du har en pakke med størrelse 1 hjemme, så kjøper du bare mer hvis den passer.

Min erfaring er at det ikke er noe vits å hamstre bleier. Vi kjøpte to og to pakker og hadde plutselig 1,5 pakke av størrelse 1 igjen når vi gikk over til størrelse 2. Når vi hadde brukt opp alle størrelse 2 vi fikk i de gratispakkene så var det ikke særlig mange pakker vi kjøpte selv før vi gikk over til størrelse 3 :)

Og når man går fra størrelse 2 til 3 så kommer også sjokket. I stedefor rundt 25 kr pakka så koster det plutselig 50-60 kr pakka :wideyed:

Jeg har hentet de forskjellige babypakkene og har fått masse bleier i størrelse 2 og noen få i størrelse 1. Er det sånn at de fleste babyer bruker størrelse 1 en stund, slik at jeg bør kjøpe inn fler av de før fødsel? Eller er det sånn at noen går rett på størrelse 2?

Orker ikke gå tom med en gang, men har ikke lyst til å bomkjøpe masse bleier heller. :)

Venter jente som er helt gjennomsnittlig stor (mener jordmor). :)

Kjøp en pakke med 1 til å ha hjemme også ser du hva dere trenger etter hvert . Størrelse 2 var aaalt for stor for vår gjennomsnittlige baby. Var størrelse 1 på sykehuset også. :)

Vi byttet til str 2 ca en måned etter termin tror jeg. Hun er litt liten for korrigerte alderen nå, men var da rundt 4 kilo. Brukt str 2 og bruker nok den en stund til.

Jeg kjøpte for masse i strl 1, så har en hel pakke stående som ikke er åpnet, hun kunne sikkert brukt de litt lenger i teorien, men har nå erfart at vi oppgraderer størrelse før man har nådd maks kg på bleiene. De satt ikle oike bra på henne lenger etter et par uker rett og slett og vi oppgraderte tiø strø 2 som satt mye bedre på henne.

Anbefaler deg å kjøpe en pakke strl 1 og heller ha mer av strl 2, blir det krise så går det ann p bruke strl 2 også selv om det på enkelte babyer blir litt stort i starten så passer det også bra:-)jeg har forresten kjøpt for mye i strl 2 også for hun vokste jammen ut av det også raskere enn jeg trodde. Så vent med å hamstre bleier til de vokser saktere og kan bruke bleiene lenger:-)

Vi brukte str 1 i sikkert 2 mnd. (Han var 3 kg når han ble født).
Prøvde å bytte til str 2 før, men de var for vid i lårene selv om han hadde passert «vektgrensen» på 2erbleiene.
Så det er nok veldig forskjellig fra baby til baby. Men jeg ville hatt en pakke med 1er bleier klar, hvertfall. Tror det skal være rimelig stor baby for at de ikke passer.

Vi brukte str 1 lenge. Babyen veide litt over 3 kg når han kom.

Hvis pakkene er uåpnet så kan du stort sett få bytte (mot mellomlegget) i de fleste butikker som fører den bleien.
Vi brukte str 1 i er par uker.

3100 g ved fødsel, nå 3 uker gammel og bruker str 1 enda, og gjør nok det et par uker til..

Sånn, da er det to uåpnede pakker i skuffen. :)

Så bare at mange bleiemerker ikke finnes i størrelse 1, så jeg lurte nesten på om det var prematurstørrelse eller noe.

Vi brukte str 1 lenge. Babyen veide litt over 3 kg når han kom.

Jenta mi veide 3100 ved fødsel og gikk ned til 2800 de første dagene, men vi brukte faktisk bare strl 1 et par uker før vi fant ut at det var bedre med strl2, men jeg hadde kunne trykket på henne strl 1 lenger sikkert, men da satt strl 2 bedre.

Sikkert veldig individuelt fra unge til unge:-)

Da mi ble født til termin veide hun 2,7. Størrelse 2 var ALT for stort og vi brukte 1 ganske lenge. Noen uker i allefall. På sykehuset hadde de begge deler. Så vi kjøpte ikke noe før hun ble født. Hadde dessuten fått noe i gratis babypakker fra Kiwi og Rema og sånn. Før vi dro hjem fra sykehuset kjørte pappaen på butikken og kjøpte et pr pakker i størrelse 1.

Ikke nødvendig å kjøpe inn før babyen kommer egentlig

Back
Topp