Kvalme!

Smultring

Gift med forumet
Julegavene 2019
Februarlykke 2022❄️
Og der har kvalmen satt ordentlig inn! :depressed: 4+6 i dag.

Noen flere?

Ikke så delikat tråd, men tenkte det kunne være greit å ha et sted å dele erfaringer og tips og kanskje klage litt :rolleyes:

Vært sykemeldt siden mandag, sengeliggende siden lørdag. Helt ødelagt. Alt er en kamp å få ned.

Så utrolig kvalm dagen lang :hungover:
Fungerer ikkje i det hele tatt :yuck:

Ååå er sikkert teit av meg å si dette til dere som er så dårlige stakkars, men håper jeg følger snart etter! Føler kvalme er det sikreste tegnet :) er 4+0 idag!

Kvalmen kom i går kveld, men er ikke så ille at jeg ikke kan jobbe osv. Mer kvalm og svimmel samtidig, sånn følelse før spysyken liksom :p
Ikke vært kvalm de de andre, så er en ny erfaring:smug:

Kvalme er altså så altoverskyggende. :sick006Ingenting er artig og man har så lite energi. Mye som skulle vært gjort nå før jul, men jeg orker ikke tanken på å løfte en finger! Det er liksom ingenting man har lyst på, men man må bare tvinge i seg noe for å ikke bli verre. For meg funker det litt å starte dagen med salte kjeks og vann før jeg går ut av senga. Må for all del ikke være søte kjeks. Så må jeg passe på å spise OFTE, helst litt hele tiden. Jeg spiser brødskiver, ikke for grovt, av og til rista. Eller rundstykker. Pålegg er vanskelig. Gulost var best i starten, nå varierer det fra dag til dag hva som går ned. Må ta meg sammen og puste dypt før jeg tar en bit, jeg har jo overhodet ikke lyst på. Middager er verst. Ikke noe som frister. Matos er helt grusomt. Hvitløk! Æsj. Elsker normalt sett alt av mat, så veldig nedtur å ikke ha lyst på ting jeg egentlig er veldig glad i. Ellers er det viktig å ikke være for sliten. Og få nok søvn. Drikke nok vann.

Er sykemeldt pga dette. Og har klart meg hit til med å spise i stedenfor å kaste opp, men i går kveld endte det med doskåla likevel. :dead:

MEN DET GÅR OVER! :happy093
Og resultatet blir helt fantastisk! :Heartblue

Jeg trøster meg med at spiren i hvert fall sitter godt! Og at alt sånn sett er normalt. Jeg lager jo et menneske helt fra bånn av, inni meg, skulle bare mangle at kroppen kjenner litt på det.

4+4 i dag og veldig kvalm inn i mellom. Merker at fysisk aktivitet fungerer bra for meg, og også det å få mat i seg jevnlig.
Jeg ønsker foreløpig kvalmen velkommen da det er et godt tegn:):hungover:

Vært kvalm av og på siste 2 ukene, men siste dagene har den blitt værre. Hadde lite kvalme sist, så merker allerede at dette blir et litt annerledes svangerskap.

Vært mye mer kvalm sist uke enn nå.. Men kjenner jo jeg blir fort uggen. Men prøver å spise jevnt.

Er litt uggen om morgenen, men ikke skikkelig kvalm. Har fryktelig dårlig matlyst da... I de to forrige svangerskapene var jeg kvalm i uke 7 og 8, så mulig det kommer da. Jeg hadde termin omtrent på samme tid med to første barna mine også (augustbarn) og var kvalm i jula med begge. Så regner egentlig med at det ikke blir så mye kos med julemat i år også :p

6+4 og skikkelig kvalm. Må spise hele tiden eller så føles det som jeg må kaste opo:yuck: Pliiis gå over snart...

Er litt uggen om morgenen, men ikke skikkelig kvalm. Har fryktelig dårlig matlyst da... I de to forrige svangerskapene var jeg kvalm i uke 7 og 8, så mulig det kommer da. Jeg hadde termin omtrent på samme tid med to første barna mine også (augustbarn) og var kvalm i jula med begge. Så regner egentlig med at det ikke blir så mye kos med julemat i år også :p
Ja, det tenkte jeg også på! Krysser fingrene for at jeg orker å kose meg med litt julemat!

4+4 i dag og veldig kvalm inn i mellom. Merker at fysisk aktivitet fungerer bra for meg, og også det å få mat i seg jevnlig.
Jeg ønsker foreløpig kvalmen velkommen da det er et godt tegn:):hungover:
Ja, i det minste så er det et tegn på at det skjer noe i kroppen!

Kvalme er altså så altoverskyggende. :sick006Ingenting er artig og man har så lite energi. Mye som skulle vært gjort nå før jul, men jeg orker ikke tanken på å løfte en finger! Det er liksom ingenting man har lyst på, men man må bare tvinge i seg noe for å ikke bli verre. For meg funker det litt å starte dagen med salte kjeks og vann før jeg går ut av senga. Må for all del ikke være søte kjeks. Så må jeg passe på å spise OFTE, helst litt hele tiden. Jeg spiser brødskiver, ikke for grovt, av og til rista. Eller rundstykker. Pålegg er vanskelig. Gulost var best i starten, nå varierer det fra dag til dag hva som går ned. Må ta meg sammen og puste dypt før jeg tar en bit, jeg har jo overhodet ikke lyst på. Middager er verst. Ikke noe som frister. Matos er helt grusomt. Hvitløk! Æsj. Elsker normalt sett alt av mat, så veldig nedtur å ikke ha lyst på ting jeg egentlig er veldig glad i. Ellers er det viktig å ikke være for sliten. Og få nok søvn. Drikke nok vann.

Er sykemeldt pga dette. Og har klart meg hit til med å spise i stedenfor å kaste opp, men i går kveld endte det med doskåla likevel. :dead:

MEN DET GÅR OVER! :happy093
Og resultatet blir helt fantastisk! :Heartblue

Jeg trøster meg med at spiren i hvert fall sitter godt! Og at alt sånn sett er normalt. Jeg lager jo et menneske helt fra bånn av, inni meg, skulle bare mangle at kroppen kjenner litt på det.
Det hørtes skikkelig slitsomt ut! Godt gjort å ha positivt syn på det da :) Er jo sant som du sier at det er et tegn på at noe skjer i kroppen!

Tenk om denne kvalmen sitter sånn i at jeg ikke orker pinnekjøtt ????

Jeg hadde ekstrem kvalme og oppkast sist svangerskap. For meg hjalp det å spy før jeg spiste :) ikke kvalm enda nå :p

Kvalmen har virkelig toppet seg nå, 6 uker, med oppkast og redusert appetitt er kreftene snart oppbrukt litt mindre enn en uke igjen på jobb før juleferien, og vil virkelig ikke bli sykemeldt, men kjenner jeg gruer meg skikkelig til å jobbe i romjulen. Satser på at kvalmen roer seg litt så jeg får spist noe mat igjen, tanken på å spise gjør meg bare skikkelig kvalm, men de sier det skal gå over rundt uke 12

Back
Topp