Gravid med mann på sjøen

SM96

Forelsket i forumet
Septemberbarna 2019
Etter å ha lest en god del dagbøker her inne, har jeg bestemt meg for å skrive en selv. Har vært innom tanken en god stund, men for ca en uke siden laget jeg meg en bruker.

For litt over et år siden snakket jeg med legen om å kaste pillene og det gjorde jeg også samme dagen. Dette var noe meg og min samboer hadde snakket om da jeg hadde ekstremt nedsatt sexlyst pga hormonell prevensjon og fordi vi nå følte at tiden var inne for en liten en i vår lille familie med to katter. Vi begynte ikke prøven for alvor enda.

Lang historie kort.. sexlysten økte, babyønsket økte og vi begynte litt mer på «alvor» rundt mai da vi hadde sex på EL (ifølge Flo) I juli reiste samboeren på jobb på sjøen og kom hjem i september. November var nok første ordentlige forsøk siden mai hvor vi traff EL godt da jeg også hadde EL slim. Det var heller ikke mnd for oss da TR kom og har kanskje vært den lengste mens-lengden jeg har hatt til nå.

I går var forhåpentligvis siste dag med mens, og er i dag på CD7. Ifølge Flo begynner min fruktbare periode på mandag, hvor jeg har tenkt til å begynne å teste EL. Dette blir kanskje siste PP før mannebeinet skal på jobb i 3mnd fra januar, men mulig vi har en sjans i januar også!

For et par dager siden fikk vi en pakke vi har bestilt fra BabyPlan med tester og en home screening test til samboeren.

Med tanke på historien syns jeg det er vanskelig å plassere dette i en PP, så tenker bare å la den stå åpen.

Så noen spørsmål til dere:
  1. Er det flere her med partner i reisejobb?
  2. Noen som har erfaring med screeningtesten til BabyPlan?
God prøving da, dere :hello
 
Last edited:
Hei! Så koselig at du og laget en dagbok :)
Kan godt relatere til minsket sexlyst pga piller, hadde og det, sluttet i desember ifjor, men vi ble prøvere bare nå i september etter en sa i august.

Samboeren min ønsket (nok ønsker fortsatt:hilarious:) å jøbbe på båt, han testet det ut i sommer og trivdes godt. Men (heldighvis for min del), så ble det ikke og han fant seg jobb på land.
Kan ikke forestille meg å leve sånt, til og med 2 uker aleine føles tungt. Så stor respekt for deg som holder ut! :Heartred

Jeg bruker og flo appen, men nå som har prøvd litt ser at den er best å bare holde kontroll på syklusen. Lastet ned glow app, den hjelper å tolke el-tester, som jeg synes er kjempe greit.
Nå temper jeg i tillegg, så då ble Fertility friend app min nye favoritt, den er flink å foruste ting og beregne mulighet. Ordnet meg vip der på ff, som gjorde appen mye bedre da.
Så når det gjelder prøve tiden, føler ikke flo er helt grei app ;) men den var grei under graviditet da, så jeg har beholdt den og bruker alle tre nå:hilarious:

Har ikke mye å si og sædkvalitet test, har vurdert den litt.. men leste her en eller annet sted at den beregner kvantitativt og ikke kvalitativt, dvs det kan være mange svømmere, men hvor flinke de er får dere ikke viteo_O eller noe sånt, men kan ikke si 100% her altså.
Men gjerne si ifra om den funker! Kanskje vi invisterer og i en ;)
 
Hei! Så koselig at du og laget en dagbok :)
Kan godt relatere til minsket sexlyst pga piller, hadde og det, sluttet i desember ifjor, men vi ble prøvere bare nå i september etter en sa i august.

Samboeren min ønsket (nok ønsker fortsatt:hilarious:) å jøbbe på båt, han testet det ut i sommer og trivdes godt. Men (heldighvis for min del), så ble det ikke og han fant seg jobb på land.
Kan ikke forestille meg å leve sånt, til og med 2 uker aleine føles tungt. Så stor respekt for deg som holder ut! :Heartred

Jeg bruker og flo appen, men nå som har prøvd litt ser at den er best å bare holde kontroll på syklusen. Lastet ned glow app, den hjelper å tolke el-tester, som jeg synes er kjempe greit.
Nå temper jeg i tillegg, så då ble Fertility friend app min nye favoritt, den er flink å foruste ting og beregne mulighet. Ordnet meg vip der på ff, som gjorde appen mye bedre da.
Så når det gjelder prøve tiden, føler ikke flo er helt grei app ;) men den var grei under graviditet da, så jeg har beholdt den og bruker alle tre nå:hilarious:

Har ikke mye å si og sædkvalitet test, har vurdert den litt.. men leste her en eller annet sted at den beregner kvantitativt og ikke kvalitativt, dvs det kan være mange svømmere, men hvor flinke de er får dere ikke viteo_O eller noe sånt, men kan ikke si 100% her altså.
Men gjerne si ifra om den funker! Kanskje vi invisterer og i en ;)

Hei, så hyggelig at du leste dagboken min! Trist å høre om din SA..

Jeg trives veldig godt i eget selskap, så at min har jobb på sjøen går egentlig veldig greit, men kan jo bli en stor utfordring for oss som prøver, så vurdere å snakke med noen slik at vi har høyere sjans når han først er hjemme.. Godt at din fikk jobb på land :)

Kanskje jeg må laste ned de andre appene også! Har opplevd at Flo stemmer i forhold til når mensen kommer og har stemt godt i forhold til EL slim også.

Kvantitet over kvalitet, ja.... det står vel egentlig på testen også, at den regner hvor mange svømmere i forhold til det optimale. Han skal teste den i dag ihvertfall :)
 
Hei, så hyggelig at du leste dagboken min! Trist å høre om din SA..

Jeg trives veldig godt i eget selskap, så at min har jobb på sjøen går egentlig veldig greit, men kan jo bli en stor utfordring for oss som prøver, så vurdere å snakke med noen slik at vi har høyere sjans når han først er hjemme.. Godt at din fikk jobb på land :)

Kanskje jeg må laste ned de andre appene også! Har opplevd at Flo stemmer i forhold til når mensen kommer og har stemt godt i forhold til EL slim også.

Kvantitet over kvalitet, ja.... det står vel egentlig på testen også, at den regner hvor mange svømmere i forhold til det optimale. Han skal teste den i dag ihvertfall :)
Hehe, jeg er og en som trives godt i egen selskap, så skulle ikke hatt noe med han å være borte, men tenkte mer på livet generelt, spesielt hvis (når) man får barn. Min pappa jobbet på sjøen 3-6 måneder om gangen, og jeg husker hvor tøft det var for mamma..
mistenker at min kjære bærer på en plan og å begynne å jobbe på båt, ser han tenker, og tror han prøver å finne rett måte å framlegge det til meg :hilarious: så vi får se hva som skjer :D

Det viktigest er vel at han er tilstede når du har el. Og masse :hug013:dance011må til. :hilarious:
Så kanskje prøve på de kjerringrådene?
Grapefrukt juice før el, og sånt?
Jeg har kjøpt meg babyklister, men bestemte å ikke ta denne pp alikevel, men heller neste :happy:
 
Hehe, jeg er og en som trives godt i egen selskap, så skulle ikke hatt noe med han å være borte, men tenkte mer på livet generelt, spesielt hvis (når) man får barn. Min pappa jobbet på sjøen 3-6 måneder om gangen, og jeg husker hvor tøft det var for mamma..
mistenker at min kjære bærer på en plan og å begynne å jobbe på båt, ser han tenker, og tror han prøver å finne rett måte å framlegge det til meg :hilarious: så vi får se hva som skjer :D

Det viktigest er vel at han er tilstede når du har el. Og masse :hug013:dance011må til. :hilarious:
Så kanskje prøve på de kjerringrådene?
Grapefrukt juice før el, og sånt?
Jeg har kjøpt meg babyklister, men bestemte å ikke ta denne pp alikevel, men heller neste :happy:

Jeg snakker veldig mye og helt ærlig med samboeren min om alt når det kommer til at han jobber på sjøen. Vi er begge enige om at han på et tidspunkt må få seg en jobb på land, men med tanke på at drømmen hans bar vært å jobbe på sjøen og han fortsatt bare er 25 år, så vil jeg oppfordre sånn det er nå :) Men foreslår for han at han får en jobb med kortere turnus fra våren :happy:

Kanskje jeg bør sjekke ut kjerringråd, ja! Det er jo en det gode råd å finne :p Jeg har aldri hørt om babyklister....hva går det ut på?
 
Hei, så hyggelig å lese! Jeg har en samboer som jobber til sjøss - han jobber 8mnd av årets 12mnd ute på havet, med ca 2-4mnd perioder i «ett» ute/vekke fra hjemme. Det er hardt, men vi kjenner ikke annet. Forsøker å få til barneønsket vårt, men har nettopp gjennomgått en MA :(

Åå... det var ikke gøy å høre.. hvor lenge har dere prøvd og hvor lenge har han hatt den jobben? Har dere fått noe hjelp, eller klart dere på egenhånd? Sender en klem :smiley-angelic003
 
Jeg snakker veldig mye og helt ærlig med samboeren min om alt når det kommer til at han jobber på sjøen. Vi er begge enige om at han på et tidspunkt må få seg en jobb på land, men med tanke på at drømmen hans bar vært å jobbe på sjøen og han fortsatt bare er 25 år, så vil jeg oppfordre sånn det er nå :) Men foreslår for han at han får en jobb med kortere turnus fra våren :happy:

Kanskje jeg bør sjekke ut kjerringråd, ja! Det er jo en det gode råd å finne :p Jeg har aldri hørt om babyklister....hva går det ut på?
Babyklister er homeopatisk legemiddel, som skal tydeliggvis gjøre forholdene i livmoren bedre slik at egget fester seg bedre. Den er ikke til salg i Norge, men man kan bestille i Danmark. Du kan gjerne søke her trådene med babyklister ;)
Leste at noer fertilitetsklinikker bruker den eller lignende middel:bookworm:
 
Babyklister er homeopatisk legemiddel, som skal tydeliggvis gjøre forholdene i livmoren bedre slik at egget fester seg bedre. Den er ikke til salg i Norge, men man kan bestille i Danmark. Du kan gjerne søke her trådene med babyklister ;)
Leste at noer fertilitetsklinikker bruker den eller lignende middel:bookworm:

Ahh, takk! Skal sjekke ut :happy:
 
BabyPlan sin screeningtest som måler mengden sædceller skal testes to ganger innen en uke, men ikke mindre enn 3 dagers mellomrom. I dag tok samboeren den første testen og den slo ut negativ.. men som jeg ble informert om så måler den kvantitet og ikke kvalitet, så det trenger kanskje ikke bety noe! Men hvis den neste også slår ut som negativ, så er det kanskje en ide å dra til legen å sjekke?
 
BabyPlan sin screeningtest som måler mengden sædceller skal testes to ganger innen en uke, men ikke mindre enn 3 dagers mellomrom. I dag tok samboeren den første testen og den slo ut negativ.. men som jeg ble informert om så måler den kvantitet og ikke kvalitet, så det trenger kanskje ikke bety noe! Men hvis den neste også slår ut som negativ, så er det kanskje en ide å dra til legen å sjekke?
Hvis det måler negativt så ta en tur til legen for å bli henvist til utredning i forhold til sædkvalitet.
Skader ikke med en sjekk på dere begge :)
 
Hvis det måler negativt så ta en tur til legen for å bli henvist til utredning i forhold til sædkvalitet.
Skader ikke med en sjekk på dere begge :)

Ja, jeg har tenkt på det! Men da ville det vært å dratt til fastlege i førsteomgang?
 
Siden dere ikke har prøvd så lenge så er det ikke så sikkert at fastlegen vil henvise dere videre. Kan hende siden du kasta pillene for ett år siden da..

Hadde heller dratt privat. :) Da slipper dere å vente så lenge.
 
Siden dere ikke har prøvd så lenge så er det ikke så sikkert at fastlegen vil henvise dere videre. Kan hende siden du kasta pillene for ett år siden da..

Hadde heller dratt privat. :) Da slipper dere å vente så lenge.

Vi har hatt ubeskyttet sex i et år, bare ikke rundt EL nødvendigvis. Men takk for svar :)
 
Samboeren har testet negativ på begge delene av hjemmetesten for sædkvalitet(?) og har bestilt time hos legen, som er førstkommende onsdag. I mellomtiden jakter jeg på en sterkere strek på eggløsningstesten! Håper vi finner ut av noe før han drar på sjøen i januar.....hvis ikke mister vi plutselig fire mulige sjanser til ingenting :( Håper det stemmer at testen kun måler mengden på sæden og ikke kvaliteten!

Flo og Glow sier at jeg har eggløsning i morgen....håper testene sier det samme!! Så får vi jo uansett prøve selvom han har legetime neste uke :)
 
Masse lykke til til dere! :) Håper det klaffer denne gangen!
Ellers så må du bare bli med på sjøen :hilarious:
 
Følger deg gjerne! Utfordrende med barneønske og en sånn jobb, så spennende å se hva dere finner ut av hos legen og
 
Back
Topp