Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ang brødskive, hvordan gjør du det? Lille her har to tenner, men er så redd hun skal sette mat i halsenJeg damper grønnsaker og frukt, moser det og fryser ned i isterninger. Har tatt vare på glass fra ting vi har spist - tacosaus, tomatpuré, pesto, ol. Hver kveld før jeg legger meg tar jeg opp litt forskjellig til dagen etter, også kan han få det både alene eller blandet med noe annetfor tiden liker han veldig godt potet og søtpotet med kyllingpostei i. Han har også spist en del potet og gulrot med leverpostei. Blanding av gulrot og eple er også en slager her, og rotmos med kålrot, søtpotet, gulrot og potet. Han elsker alt av fruktmoser, men blandingen mango-jordbær er nok favoritt om dagen. Ellers får han smake på det meste vi spiser til middag.
Men favorittmaten om dagen er definitivt brødskive med makrell i tomat! Da tar han helt av! Har bakt brød på vann, olje, hirseflak, havremel, grov sammalt hvete og hvetemel. Har også laget en del grøt tidligere - bare kokt hirseflak eller havremel og raspet litt frukt i eller tatt en isterning med fruktmos fra fryseren. Jeg synes i alle fall det her er en veldig grei måte å gjøre det på, for det er så nedtur når man lager egen mat til dem også griner de bare på nesa
jeg har brent meg på det et par ganger, nemlig.
To av måltidene hans i dag så sånn ut (han spiser 4 med fast føde);
1. Brødskive med kyllingpostei, mos av potet, søtpotet og kyllingpostei, skrapt banan, mos av aprikos
2. Brødskive med makrell i tomat, mos av kålrot med margarin, mos av brokkoli, mos av eple og pære
Så som du ser kan jo lille spise veldig variert hver dag!![]()
Ang brødskive, hvordan gjør du det? Lille her har to tenner, men er så redd hun skal sette mat i halsen![]()
Nja, hun har en tendens til å svelge før hun har tygd godt nok. Har ønske om å bruke blw, men jeg blir så sykt nervøs og redd når jeg ser hun sitter å brekker segJeg begynte med brød da han var 5 mnd. Grunnen var at han fikk gnage litt på ei drue jeg holdt i hånden, også plutselig så jeg at han hadde gnagd av flere biter og spist de!jeg var livredd for at han skulle sette i halsen til å begynne med jeg også, men det har virkelig ikke vært noe problem her. Han spiser skorper og alt
begynte med veldig små biter uten pålegg sånn at hvis han skulle svelge de hele burde det gå bra. Nå får han ganske store biter, og han får de gjerne på bordet og putter de i munnen selv. Storkoser seg!
min har også to tenner, men han har stort sett brødet litt i munnen først så det løser seg opp, og så tygger han med gommene
pleier jenta di å brekke seg mye av annen mat da?
Nja, hun har en tendens til å svelge før hun har tygd godt nok. Har ønske om å bruke blw, men jeg blir så sykt nervøs og redd når jeg ser hun sitter å brekker segløfter henne opp og blir litt panisk, men det går jo bra. Vil ikke at hun skal få dårlig assosiasjon med mat heller
![]()
Jeg damper grønnsaker og frukt, moser det og fryser ned i isterninger. Har tatt vare på glass fra ting vi har spist - tacosaus, tomatpuré, pesto, ol. Hver kveld før jeg legger meg tar jeg opp litt forskjellig til dagen etter, også kan han få det både alene eller blandet med noe annetfor tiden liker han veldig godt potet og søtpotet med kyllingpostei i. Han har også spist en del potet og gulrot med leverpostei. Blanding av gulrot og eple er også en slager her, og rotmos med kålrot, søtpotet, gulrot og potet. Han elsker alt av fruktmoser, men blandingen mango-jordbær er nok favoritt om dagen. Ellers får han smake på det meste vi spiser til middag.
Men favorittmaten om dagen er definitivt brødskive med makrell i tomat! Da tar han helt av! Har bakt brød på vann, olje, hirseflak, havremel, grov sammalt hvete og hvetemel. Har også laget en del grøt tidligere - bare kokt hirseflak eller havremel og raspet litt frukt i eller tatt en isterning med fruktmos fra fryseren. Jeg synes i alle fall det her er en veldig grei måte å gjøre det på, for det er så nedtur når man lager egen mat til dem også griner de bare på nesa
jeg har brent meg på det et par ganger, nemlig.
To av måltidene hans i dag så sånn ut (han spiser 4 med fast føde);
1. Brødskive med kyllingpostei, mos av potet, søtpotet og kyllingpostei, skrapt banan, mos av aprikos
2. Brødskive med makrell i tomat, mos av kålrot med margarin, mos av brokkoli, mos av eple og pære
Så som du ser kan jo lille spise veldig variert hver dag!![]()
Gir du så mye forskjellig til et måltid? Og til alle måltider?
Her er liksom mos av noe ett måltid og så tenkte jeg jo at etterhvert at brødskive er ett måltid.. hvor mye gir du av hver ting, hvor mye blir spist?
Og så smart å bruke leverpostei sammen med mos...