Veit sjefen din at du er gravid?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marte
  • Opprettet Opprettet
Nå jeg skulle ønsket jeg var med i lukket gruppe så det ikke blir lett å «kjenne igjen» det jeg skrivero_O Men ja, hun «regnet med jeg fortsatt er i for dårlig form da». 3 uker frem i tid:laughing001
Uff. Høres ut som en veldig useriøs arbeidsplass egentlig. Håper det ordner seg for deg. Personlig hadde jeg hold meg mest mulig sykemeldt og så funnet meg ny jobb på sikt.

Nå jeg skulle ønsket jeg var med i lukket gruppe så det ikke blir lett å «kjenne igjen» det jeg skrivero_O Men ja, hun «regnet med jeg fortsatt er i for dårlig form da». 3 uker frem i tid:laughing001
50 innlegg og 1 måneds medlemskap går fort så kan du bli med i skjult gruppe ;)

Jeg har fortalt det til sjefen :) Han tok det fint og "husket" heldigvis å si gratulerer først. Før han begynte å fundere på hvordan han skulle skaffe vikar, hvor lenge jeg blir borte osv.. :p

Ja, faktisk! Er nesten litt i sjokk selv, men hun sa jeg ikke hadde gått opp i stilling, at noen andre skulle fått den hvis hun viste det. Så nå er det kjempe trivelig stemning:dance008

Kjenner jeg blir litt småsint av å lese dette, er jo ikke lovlig å hindre større stilling om hun hadde visst det på forhånd! Bra for deg at hun ikke visste det

Siden vi har vært gjennom prøverør vet sjefen om det, forsåvidt hele kontoretxsmile9 kvalmen slo til like fort som sist, og må egentlig holde meg mest mulig i ro for å beholde maten innabords:meh:
Ble sendt hjem fra jobb etter å ha kastet opp x-antall ganger med beskjed om å slappe helt av og fokusere på å vokse frem knøttet:love2

Jeg har heller ikke sagt det til sjefen enda. Venter til romjulen i alle fall. Bør gå bra :)
Har ombestemt meg. Vurderer å ta det med lederen min når vi skal ha medarbeidersamtale neste uke. Føler litt for at hun vet hva som foregår da jeg muligens må på kontroll på noen av arbeidsdagene mine fremover.

Måtte si det for litt siden, da jeg fikk så dårlig samvittighet for å være sykemeldt ;)

Seriøst? hva sa hun? hvordan i all verden kan man bli forbanna for noe slikt? gale dame!!
Hele greia er helt latterlig! Hun sa det var dårlig gjort hvis jeg viste jeg var gravid når jeg gikk opp i stilling, noe jeg ikke gjorde da jeg ikke var gravid enda på det tidspunktet, siden jeg vet de er avhengig av meg. At jeg aldri hadde fått stillingen hvis hun viste at jeg var gravid, da hadde noen andre fått den. Enda de har lovet med større stilling i over 6 mnd. Det hele ble kjempe ekkelt og ubehagelig, det ble sagt mye mer men vil ikke det skal bli gjenkjent noe på nett..

Sjefen min fikk vite det i går. Nå er jeg 10+2. Første gang jeg var hjemme fra jobb i går pga kvalme og flere dager med lite eller nesten ingen søvn :dead: Trengte rett og slett å hente meg inn igjen litt.. Han møtte meg heldigvis med forståelse og sa jeg måtte ta ting i mitt tempo og ta hjemmekontor om jeg hadde behov for det. Ble veldig lettet når han møtte meg på den måten, for man vet jo aldri :p

Jepp. Jobber på en fødeavdeling så det er kjekt å ha en tidlig dialog med sjefen. Han tok det veldig fint :happy:

Nei, men må si det en av de nærmeste dagene. Har to fraværsdager nå pga svimmelhet og kvalme. Tror nok svangerskapet vil føre med seg endel fravær, spent på reaksjon.

I dag ble det til at jeg fortalte det til lederen min på det ene stedet jeg jobber, rett og slett fordi jeg ikke fikk mulighet til å spise nok i løpet av dagen om jeg ikke sa noe og resultatet ville blitt superkvalme og oppkast. Det ble tatt kjempefint! :Heartred Fikk gratulasjon med en gang, og selv om jeg nesten beklaget litt timingen var det ikke noe annet enn smil å få. Hun sa til og med at jeg bare skulle småspise litt dagen gjennom, for hun hadde hatt det likt selv. Nå er jeg kjempeletta! :happy:

...bare to skoler igjen å fortelle.:wideyed:

Sjefen min vet, hun fikk vite ganske tidlig da jeg kjente helt ekstremt på hormoner i starten og ble litt ustabil. Var litt flau etter en episode der jeg knakk sammen i gråt, og selv om det egentlig kunne vært forklart med generelt stress på hjemmebane som hun var kjent med, ville jeg fortelle henne. Hun visste at vi prøver da jeg fortalte sist da vi mistet. Hun gratulerte meg med en gang og begynte nesten å gråte selv :Heartred

Har ikke sagt noe enda, men tipper han kommer til å skjønne greia når jeg ikke skal drikke på julebordet. Vi er få ansatte, så blir vanskelig å late som noe annet, og komme med noe bortforklaring kommer neppe til å funke. :p

Er det noen fler enn meg som ikke har sagt noe enda?
Tenkte å ta det opp på neste samtale men den er om en mnd... er det veldig sent?

Nå vet alle på jobb det :) Guttungen går i samme bhg som jeg jobber og han har sørget for å spre nyheten. Men jeg snakket med lederen min før det da. :)

Back
Topp