Veit sjefen din at du er gravid?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marte
  • Opprettet Opprettet
Siden det ikke går ut over min evne til å utføre jobben min, har jeg ikke fortalt noe enda. Så venter hvertfall til nyåret.
Er bare ringevikar, og er redd det blir mindre jobb på meg om jeg forteller det. Selv om jeg egentlig ikke tror det vil skje.

Ja, jeg fortalte det denne uken. Vil være åpen om det sånn at de kan tilrettelegge litt for meg. Det er ikke alltid jeg er i superform, og da er det greit at mine nærmeste kollegaer og sjef vet om det. De vet også at jeg har mistet to ganger, så de har jo bare ventet på at vi skulle få det til igjen :)

Jeg har sagt det doesi mannen og jeg har samme sjef. Og dette påvirker oss begge. Mannen min har måtte kjøre meg steder, er mer dliten enn vanlig osv. Og jeg ligger jo på sykehus. Så greit å avklare når ikke sykemeldingene kommer med en gang.

Jeg måtte si det for å forklare en gråtetokt på kontoret hans. Jeg griner aldri, er ganske tøff- og plutselig reagerer jeg med snørr og tårer fordi det er mye uro i kontorlandskapet... Stakkars sjef, skjønte vel ingenting Han ble bare glad på mine vegne!

Har heller ikke fortalt enda. Tenker hun skal få vite etter uke 12 :) Aner ikke hvordan hun blir og reagere.

Ja, faktisk! Er nesten litt i sjokk selv, men hun sa jeg ikke hadde gått opp i stilling, at noen andre skulle fått den hvis hun viste det. Så nå er det kjempe trivelig stemning:dance008
Herregud, det har hun da ikke lov til! Kjenner jeg blir sint på dine vegne!:shifty:

Herregud, det har hun da ikke lov til! Kjenner jeg blir sint på dine vegne!:shifty:
Takk, vet ikke helt hva jeg skal gjøre dessverre.. Er «heldigvis» kvalm og sykemeldt enda, så håper jeg finner ut noe før jeg må tilbake dit.

Ja, faktisk! Er nesten litt i sjokk selv, men hun sa jeg ikke hadde gått opp i stilling, at noen andre skulle fått den hvis hun viste det. Så nå er det kjempe trivelig stemning:dance008

Er du fagorganisert? Snakk med tillitsvalgt, det er innafor å levere formell klage på sånt.

Det hun sier er jo faktisk ulovlig. Diskriminere pga svangerskap er ulovlig. Jeg ville faktisk send en skriftlig klage til HR. Det er ikke greit å oppføre seg slik når man er sjef. Hun burde overhode ikke hatt den stillingen om hun oppfører seg slik

Er du fagorganisert? Snakk med tillitsvalgt, det er innafor å levere formell klage på sånt.

Det hun sier er jo faktisk ulovlig. Diskriminere pga svangerskap er ulovlig. Jeg ville faktisk send en skriftlig klage til HR. Det er ikke greit å oppføre seg slik når man er sjef. Hun burde overhode ikke hatt den stillingen om hun oppfører seg slik

Det er en familiebedrift og jeg er ikke fagorganisert.. Jeg er den eneste utenom familien som jobber der, så alt er bare veldig ubehagelig:(

Det er en familiebedrift og jeg er ikke fagorganisert.. Jeg er den eneste utenom familien som jobber der, så alt er bare veldig ubehagelig:(
Ja da er det en kjip situasjon. Med mindre du er klar for å bytte jobb så skjønner jeg at det er vanskelig å ta saken videre

Ja da er det en kjip situasjon. Med mindre du er klar for å bytte jobb så skjønner jeg at det er vanskelig å ta saken videre
Ingen som vil ansette meg nå som sykemeldt gravid, så må vell bare tåle det eller håpe på bekkenløsning eller noe frem til fødselen:confused:

Ingen som vil ansette meg nå som sykemeldt gravid, så må vell bare tåle det eller håpe på bekkenløsning eller noe frem til fødselen:confused:
Måtte jo blitt etter endt permisjon da. Om du får sparken vil du jo uansett få dagpenger.

Måtte jo blitt etter endt permisjon da. Om du får sparken vil du jo uansett få dagpenger.
Får jeg sparken for å være gravid, så skaffer jeg advokat. Jeg har vært stjerne ansatt i over 1 år, jeg sier alltid ja til ekstra eller bytte hvis det trengs, jeg hjelper alltid til og gjør det lille ekstra hver dag. Dette er bare så urettferdig! Tror ikke jeg får sparken, men jeg er allerede skvist ut fra julebordet så hvem vet:confused013

Får jeg sparken for å være gravid, så skaffer jeg advokat. Jeg har vært stjerne ansatt i over 1 år, jeg sier alltid ja til ekstra eller bytte hvis det trengs, jeg hjelper alltid til og gjør det lille ekstra hver dag. Dette er bare så urettferdig! Tror ikke jeg får sparken, men jeg er allerede skvist ut fra julebordet så hvem vet:confused013
Sa de at du ikke får være med på julebord? :woot:

Sa de at du ikke får være med på julebord? :woot:
Nå jeg skulle ønsket jeg var med i lukket gruppe så det ikke blir lett å «kjenne igjen» det jeg skrivero_O Men ja, hun «regnet med jeg fortsatt er i for dårlig form da». 3 uker frem i tid:laughing001

Last edited:
Back
Topp