Elf on the shelf!

Tekanna

Forumet er livet
Sommerfuglene
Andre som har elf on the shelf eller varianter av Rampenisse i desember?

Har dere noen tips til hva nissen kan gjøre? Tips til aktiviteter?

Nå er det jo bare 6 dager igjen til 1. Desember, så på tide å skrible ned ideer til hva lillenissen kan gjøre.

Her har barnehagen en rampenisse som flytter inn hver desember :D

Han har blant annet lagt alle sko i en haug på gulvet, dekket på til lunsj under bordet, sendt de brev, farget maten deres osv. :)

Har ikke hatt her hjemme, men vi har hatt i barnehagen der jeg jobber. Der har rampenissen blant annet farget melka rød, blå og brun (med konditorfarge og oboy), pakket inn møbler i julegavepapir, satt alle skoene på rad å rekke, rotet ut leker og klusset på arkene på tegnebordet :happy:

I fjor sto vår på ski i trappen i en dopapirbakke.
Pyntet juletreet med dopapir. Knertet tannfeen (sniken prøvde jo å stjele tannen til eldstemann). Pakket inn tven i julepapir.

I fjor hadde vi ikke selve nissen, bare døren/utstyret. I år skal han komme tilbake med ekte nisselisens der han får lov å bli sett.

Geniale ideer! :P
Håper på meir her! Vurderer å ha rampenisse for fyrste gong, og har ikkje peiling kva eg skal finne på.
Og Desember begynner jo på laurdag :o

Dette konseptet elskar eg, og har delvis planlagt:

Ein dag skal han legge ut to egg, med beskjed til dei små at dei må strø kakepynt over egga, og vente til etter barnehagen for å sjå kva som har skjedd. Når dei kjem heim, så har det blitt til Kinderegg :)
- Fylle saft i mjølkekartongen
- Male alle sine naser raude
- Dekke på med sjokoladekake til frukost
- Fylle microen med popcorn, og legge nissen midt oppi (gjerne som ein del av filmkveld)
- bytte ut tannkrem med baconost eller nugatti
- lage «snøengel» i mjøl
- ha piknik med andre leiker
- knyte saman alle sine sko
- henge barna sine kle i taket

Jeg finner ikke Rampenissen jeg kjøpte inn :rolleyes:

Hurra jeg fant ham!!! Og utstyret til:D

Noen tips om hvordan jeg kan gjøre det? Har ei på 9 mnd som er overalt, så vil ikke ha døren nede ved listene :p Tenker mest på han på 4 :)

Vi tenkte vi skulle prøve oss på dette i år, men vi har ikke tenkt at han skal gjøre noe hver dag. Foreløbig har vi tenkt at han et par dager skal komme med gaver, bytte ut melka med sjokomelk, boller /kake til frokost, gjøre klart til pepperkakebaking, også noe tull med alle stolene oppå bordet eller noe i den duren.

Har noen av dere kjøpt tilbehør i fysisk butikk?

Vi tenkte vi skulle prøve oss på dette i år, men vi har ikke tenkt at han skal gjøre noe hver dag. Foreløbig har vi tenkt at han et par dager skal komme med gaver, bytte ut melka med sjokomelk, boller /kake til frokost, gjøre klart til pepperkakebaking, også noe tull med alle stolene oppå bordet eller noe i den duren.

Har noen av dere kjøpt tilbehør i fysisk butikk?

Skal ikke ha sprell hver dag, fireåringen ville ikke ha nisse da han hørte om evt. nissestreker og ble helt forferdet. Men da jeg sa han kommer med gaver, sa han at han skulle ikke kaste nissen ut allikevel:p

Kjøpte nisse og tilbehør på Nille. Tilbehøret = dør, kost, sko, tre, nisselue. Hva har du kjøpt?

Skal ikke ha sprell hver dag, fireåringen ville ikke ha nisse da han hørte om evt. nissestreker og ble helt forferdet. Men da jeg sa han kommer med gaver, sa han at han skulle ikke kaste nissen ut allikevel:p

Kjøpte nisse og tilbehør på Nille. Tilbehøret = dør, kost, sko, tre, nisselue. Hva har du kjøpt?

Haha, herlig 4-åring! Har ikke kjøpt noe, men da får jeg ta en tur på Nille :)

Haha, herlig 4-åring! Har ikke kjøpt noe, men da får jeg ta en tur på Nille :)

Ja, og han ga meg noen ideer til rampestreker:p Nissen skal IKKE sitte i bilen vår! Nissen skal IKKE gå over veien! Tenker nissen en dag kan sette seg i hans bilsete og en annen dag sitte i postkassen med brev til ham :hilarious:

Last edited:
Back
Topp