Når begynne med vinterdress

Lillevesen246

Gift med forumet
Novembergull 2017
Juligull2021
Når tar dere fram vinterdressen? Hvor mange grader er det da?

Reagerer litt på at barnehagen brukte vinterdress og tjukk ulldress under i forrige uke (da var det ca 10grader her) [emoji849]
 
Det hørtes litt overivrig ut ja. Vinterdress med tynn ull under eller parkdress med fleece/ull under er vel mer riktig? Og spørs jo om det er 10 grader med sol eller sur vind.
 
Frøkns er varm av seg så bomull og parkdress holder mer enn nok, ca 5 grader. Men ser de fleste har ull, fleece og tykke dresser :facepalm: stakkars de må da koke :dead:
 
Frøkns er varm av seg så bomull og parkdress holder mer enn nok, ca 5 grader. Men ser de fleste har ull, fleece og tykke dresser :facepalm: stakkars de må da koke :dead:

Her sendes hu alltid i barnehagen med tynn ull, og har masse anna ull i barnehagen, har både regdress og softshell dress, og vinterdressen tok jeg med da det snødde og var kaldt en liten periode.
Men tenker at det må jo være veldig varmt med tjukk dress og tjukk ull under :eek:
Hvertfall da hu har tynnere alternativ der
 
Det hørtes litt overivrig ut ja. Vinterdress med tynn ull under eller parkdress med fleece/ull under er vel mer riktig? Og spørs jo om det er 10 grader med sol eller sur vind.

Har vært sol, og overskya, men ikke noe særlig med vind.
Når jeg henta hu på fredag (henta hu når hu sov) da hadde hu tynn ull, tjukk ull, tynt ullteppe, vognpose (tynn) og tjukt ullteppe, samtidig som hu lå på saueskinn, da sa jeg ifra i dag om at hu var alt for varm da hu våka, så det skulle de ta videre. Men tror jeg må si ifra om at jeg ikke vil vinterdressen skal brukes ennå, hvertfall ikke med tjukk ull under. For jeg må jo ha klær å ha på hu når det blir flere minsus grader også. (Tok med vinterdressen da det snødde her og var kaldt, men da brukte de den ikke)
 
Her brukes vinterjakke på de voksene og vinterdress på barna så fort gradestokken kryper under 10 og det er surt. Jeg har brukt vinterjakken min som er veldig varm siden oktober.
Hvorfor fryse når man kan være varm tenker jeg.
Hentet barnet mitt i barnehagen for bare noen dager siden, da var hun iskald de hadde da brukt ull og parkdress i ti grader :)
Vi er forskjellige så ser ingen grunn til å si stakkars barn for at de har på klær så de ikke fryser.
 
Her har det ligget på null garder og litt vind, så vinterdressen ble med i bhg. Han hadde brukt todelt skallsett med ullundertøy og tynn ull omlag to i dag. Ute/tur dag, så hvert ute hele dagen, derfor tok jeg den med.
Men for ca 0 har jeg den med som et anternativ i bhg. Vind og vær generelt varierer jo endel også ;)
 
Minste hadde vinterdress i dag. Eldste hadde softshell med tykk ull under. Her har det vært minus 1 i dag, da kan de gjerne bruke vinterdress. Har alt liggende i bhg.
 
Når tar dere fram vinterdressen? Hvor mange grader er det da?

Reagerer litt på at barnehagen brukte vinterdress og tjukk ulldress under i forrige uke (da var det ca 10grader her) [emoji849]

Det slår ikke vinterdress og vintersko i 10 grader og striregn! Alt var vått! Og det skal sies at ungen hadde regntøy og gummistøvler i barnehagen. Nå er vinterdressen tatt hjem, for de klarer tydelig ikke å vurdere..
 
De brukte for noen uker siden, la den bort og brukte idag. Under 5 grader så finnes den frem.
 
Jeg jobber i barnehage og bruker parkdress på barna der nå. Noen med ull/fleece under og noen med mindre tøy under, alt etter hvor varme og aktive de er. Ser at ansatte og foreldre fra andre land (særlig utenfor europa) har en tendens til å kle på barna altfor mye. Jeg måtte kle av et barn som gikk inne i tynn ull, fleece og så et sett bomullstøy utenpå der igjen når det var 15 grader ute. Foretrekker å bruke vinterdressen ved ca 0 grader - da med lite under, og så heller øke på med tøy under ved behov/etter hvert som det blir kaldere.
 
Jeg jobber i barnehage og bruker parkdress på barna der nå. Noen med ull/fleece under og noen med mindre tøy under, alt etter hvor varme og aktive de er. Ser at ansatte og foreldre fra andre land (særlig utenfor europa) har en tendens til å kle på barna altfor mye. Jeg måtte kle av et barn som gikk inne i tynn ull, fleece og så et sett bomullstøy utenpå der igjen når det var 15 grader ute. Foretrekker å bruke vinterdressen ved ca 0 grader - da med lite under, og så heller øke på med tøy under ved behov/etter hvert som det blir kaldere.

På avdelinga til mi er det bare norske som jobbe, men syns det var mye å ha på vinterdress og tjukk ull :eek: og det når det var ca 10 grader ute.
I dag, som det har ligget på 0 då hadde jeg nok ikke tenkt over det, men om hu trenger så mye klær når det er 10 grader, så lurer jeg på hva hu skal ha på når det er mange minus, kan jo ikke pakke på mere klær :eek: hu er 1 år snart, så er ikke i såå mye beveglighet ute, men likevel syns jeg det var mye. Bruker ennå vår/høstposen i vogna liksom [emoji85]
 
Her er kald trekk og aldri sol på jobb så vi tok på de vinterdress her en dag det var rundt 2 grader.
 
Det kan være flere effektive kuldegrader enn gradestokken tilsier, og små barn rører seg jo mindre enn de store. Vi kler på etter været, men kjenner heller på været fremfor å bare se på gradestokken. :)
 
Har vært sol, og overskya, men ikke noe særlig med vind.
Når jeg henta hu på fredag (henta hu når hu sov) da hadde hu tynn ull, tjukk ull, tynt ullteppe, vognpose (tynn) og tjukt ullteppe, samtidig som hu lå på saueskinn, da sa jeg ifra i dag om at hu var alt for varm da hu våka, så det skulle de ta videre. Men tror jeg må si ifra om at jeg ikke vil vinterdressen skal brukes ennå, hvertfall ikke med tjukk ull under. For jeg må jo ha klær å ha på hu når det blir flere minsus grader også. (Tok med vinterdressen da det snødde her og var kaldt, men da brukte de den ikke)
Du kan ta med de klærne du ønsker at barnehagen skal bruke. Og fjerne de du ikke ønsker de skal bruke.
 
Vi bruker vinterdress i minusgrader. Men yngste er ganske kald av seg. Så hun kan fint bruke den i 0 grader
 
1.klasse her riktignok, men dressen var med i dag. Men jeg tenker at her har de ikke like mye tid til påkledning som i bhg, så kjapt å trekke dressen utapå vanlige klær nå.

Hun her er litt kald av seg og

Var 1.5 minus og sur vind.

Meldt 3-4 minus i morgen
 
Du kan ta med de klærne du ønsker at barnehagen skal bruke. Og fjerne de du ikke ønsker de skal bruke.

Men har jo både regdress, softshelldress, tok med vinterdress fordi det var snø og minusgrader en dag, da brukte de regndress. Har både tynn og tjukk strikka ull i barnehagen. Og ennå kler de på det tjukkeste hu har når det er mildt ute.. jeg har ikke bil, og har derfor flere utvalg i barnehagen for å slippe bære med så mye forskjellig hver dag.
 
Vinterdress i barnehagen her, alt fra 5-12 grader ute. Tynn ull under
 
Back
Topp