Når begynne med vinterdress

Det kan være flere effektive kuldegrader enn gradestokken tilsier, og små barn rører seg jo mindre enn de store. Vi kler på etter været, men kjenner heller på været fremfor å bare se på gradestokken. :)

Vet det er forskjell på effektive grader og det som står på gradestokken, men når det er sol og ikke noe vind, og hu får på tjukk ulldress og vinterdress, da er det vel kanskje litt mye? Hadde skjønt det om det ikke var noe annet en tynn ull under dressen
 
Men har jo både regdress, softshelldress, tok med vinterdress fordi det var snø og minusgrader en dag, da brukte de regndress. Har både tynn og tjukk strikka ull i barnehagen. Og ennå kler de på det tjukkeste hu har når det er mildt ute.. jeg har ikke bil, og har derfor flere utvalg i barnehagen for å slippe bære med så mye forskjellig hver dag.
Jeg vet. Mange barnehageansatte er visst sånn. Så det jeg gjør hvis jeg opplever det samme som deg/blir irritert er å kun ha de klærne jeg vet passer å bruke den dagen hengende i barnehagen.

Litt slitsomt de ukene det er skiftende vær, men jeg bor kun et steinkast unna bhg. Skjønner det er slitsomt å drasse med seg ting hit og dit.. Men det er en lett løsning. Her har jeg prøvd å forklare at parkdressen er vanntett, men til ingen nytte som oftest..
 
Her brukes begge deler. Enten vinterdress med lite under eller parkdress/regntøy med tykkere ull under :)
 
Det hørtes litt voldsomt ut.. her kommer vinterdressen frem rundt 0 grader til eldste som er aktiv [emoji4] litt før ti minstemann som sitter mer i ro
 
Her var det 0 grader i dag og sendte med vinterdress i barnehagen. De etterspurte det sist uke, men i 5-10 grader holder parkdress med evt fleese under mer enn nok for mine,
 
Når tar dere fram vinterdressen? Hvor mange grader er det da?

Reagerer litt på at barnehagen brukte vinterdress og tjukk ulldress under i forrige uke (da var det ca 10grader her) [emoji849]
Oy, det hørtes litt mye it ja... har du snakket med de om det?
 
Jeg har vinterdressen hjemme jeg og tar den heller på til barnehagen de dagene det er kaldt. Veldig praktisk og for da trenger jeg kun en dress.
 
Oy, det hørtes litt mye it ja... har du snakket med de om det?

Skal ta det opp med de, nå er det jo minusgrader på natt, og kjølig på morgenen.
Fikk hverfall snakka med de i går om at hu var alt for godt påkledd under soving på fredag, også viste jeg at de hadde brukt vinterdressen, men viste ikke at de hadde tjukk ulldress under der igjen, det så jeh først på bilder de hadde lagt ut :/
 
De har brukt noen dager allerede og i dag har de på. Ligger på 0 her
 
Skal ta det opp med de, nå er det jo minusgrader på natt, og kjølig på morgenen.
Fikk hverfall snakka med de i går om at hu var alt for godt påkledd under soving på fredag, også viste jeg at de hadde brukt vinterdressen, men viste ikke at de hadde tjukk ulldress under der igjen, det så jeh først på bilder de hadde lagt ut :/


Da ville jeg ha tatt meg en prat med de ❤️
 
I barnehagen der jeg jobber har vi begynt med vinterdress. Vi har tynn ull under, eller vanlige klær. Kommer an på temperaturen.

Det er viktig å ikke ha tykk ull og tykk dress ved 5+ grader.
Hva skal vi da ha på de i vinter når det blir 10- ?
 
Altså det er forskjell på barn da, noen fryser lett og trenger mye klær selv om det kun er0 grader
Andre er varme av seg og trenger lite, viktig å se an barna
 
Når det nærmer seg null grader. Var tre grader her en dag og mange av barna der jeg jobber var kalde med ullundertøy og vinterdress, så vi kler på de fleste to lag under vinterdressen nå. (1-5 grader)
 
Har vært sol, og overskya, men ikke noe særlig med vind.
Når jeg henta hu på fredag (henta hu når hu sov) da hadde hu tynn ull, tjukk ull, tynt ullteppe, vognpose (tynn) og tjukt ullteppe, samtidig som hu lå på saueskinn, da sa jeg ifra i dag om at hu var alt for varm da hu våka, så det skulle de ta videre. Men tror jeg må si ifra om at jeg ikke vil vinterdressen skal brukes ennå, hvertfall ikke med tjukk ull under. For jeg må jo ha klær å ha på hu når det blir flere minsus grader også. (Tok med vinterdressen da det snødde her og var kaldt, men da brukte de den ikke)

På denne tiden av året kjennes det kaldere ut, fordi vi ikke er vant med kulden, og så er det råere i luften. Jobber selv i barnehage og har på meg det samme nå som jeg har når det er snø og -10 grader. Men barn er like ulike som oss voksne, og de ansatte kjenner forhåpentligvis barna godt nok til å kle på riktig. Hvis ikke er det helt innafor å gi beskjed til barnehagen om barnet er spesielt kald/varm av seg og foreslå påkledning.
 
Jeg snakker med barnehagen når hu er tilbake der neste uke eller uka etter, men da er det mulig det uansett er så kaldt ar jeg ikke trenger å bry meg :)
 
Vi tok i bruk vinterdressen i bhg idag, lå på 0grader da jeg leverte i 09-tiden :)
 
Når tar dere fram vinterdressen? Hvor mange grader er det da?

Reagerer litt på at barnehagen brukte vinterdress og tjukk ulldress under i forrige uke (da var det ca 10grader her) [emoji849]

Sleit med det samme her!! Det plaskregnet og var gjørmete. 3-åringen gikk i den nye vinterdressen som var gjørmete fra topp til tå!! Da hang det fôra regnsettet på plassen, og det var 10-12*C ute[emoji34] Da ble med dressen hjem for en vask, gikk jo selvfølgelig ikke bort med vann og klut! Småsur for at den måtte vaskes, spesielt før sesongen har startet[emoji849][emoji29] Nå ble den med tilbake på mandag da det er meldt rundt 0*C om dagene. Men jeg er liite imponert av hvilke klesvalg de ansatte i bhg tar enkelte ganger! Har selv jobbet i bhg og det er ikke akkurat vanskelig å se på været ut vinduet før påkledning og evt sjekke utetemp..
 
Den har vært med i en ukes tid. I dag var det -8 når vi sto opp, blir 0-5 utover dagen.
 
Når det er kaldt nok til det, og frosten kommer.
 
Back
Topp