Spise seg frisk

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
Kosthold har selvsagt mye å si og enkelte klarer seg uten medsin pga rett kosthold. Har du opplevd det selv ?Hvordan kost har du ?
 
Eldste har cøliaki og er da frisk pga glutenfritt kosthold. Den er temmelig rett fram.
Jeg vet om noen med pcos som gikk ned i vekt og fikk mens pga lavkarbo. Jeg har prøvd lavkarbo selv, og merket det godt på psyken. Ble så rolig og fornøyd. Jeg har lyst til å gå tilbake på lavkarbo!
 
Jeg får mye mindre migrene med et lavkarbo kostholde
 
Ingen spesiell diett eller noe, men har en del mat jeg unngår i perioder/alltid :)

Spiser aldri sjokolade, drikker kaffe eller rødvin. Dette pga. migrene.

Jeg må blant annet unngå tomat (all, både i saus, ketchup og rene tomater), sitrus, paprika, brunost og ost når jeg har after i munnen, ellers er jeg plaget i uker lenger enn jeg trenger.
 
Lest mindre karbohydrater kan hjelpe på migrene og hodepine ja. Har selv kronisk hodepine, men må virkelig ikke ned i vekt så usikker.
 
Lest mindre karbohydrater kan hjelpe på migrene og hodepine ja. Har selv kronisk hodepine, men må virkelig ikke ned i vekt så usikker.
Er ikke sikkert du vil gå ned i vekt når man i utgangspunktet er så tynn som det du er.
Grunnen til at man går ned i vekt med lavkarbo er at kroppen bruker mer fett som energi og tar av kroppsfettet og den kan den ikke når det ikke er noe fett å ta av
 
Er ikke sikkert du vil gå ned i vekt når man i utgangspunktet er så tynn som det du er.
Grunnen til at man går ned i vekt med lavkarbo er at kroppen bruker mer fett som energi og tar av kroppsfettet og den kan den ikke når det ikke er noe fett å ta av
Iallefall ikke mye fett å ta av her nei :p vært å prøve gjerne om ikke annet hjelper.
 
Steinalderkos er bra for de fleste. Men for late folk er det ikke noe...
 
Storbror har cøliaki så han spiser set frisk på glutenfritt. Jeg har irritabel tarm og må holde meg unna en del matvarer for å unngå å se gravid ut (fått en del spørsmål opp igjennom om jeg er gravid - «nei jeg har bare spist litt mye gluten» eller «nei jeg har bare spist kålrabistappe»)
 
Jeg har noen intoleranser og IBS. Tilpasser kostholdet etter det. Blir dårlig av for mye søt og fet mat, så jeg er ikke redd for det. Kroppen sier automatisk stopp :p
 
Jeg har så smått gått igang med noe som likner på steinalderkost, jeg er bare veldig god på å ha full rulle i en uke eller to for å så skli heelt ut:rolleyes: Har bestilt høykvalitets fiskeolje, som skal taes også skal jeg ha fullt fokus på rene proteinkilder og karbohydrater i hovedsak i form av grønnsaker, bær og noe frukt. Kutte kraftig ned på korn, brødvarer, melk og selvfølgelig søtsaker og usunt fett. Har lyst å prøve å bedre kolesterolet mitt og hjelpe kroppen til å minske fettavleiringene i årene mine. Vektnedgang er også selvfølgelig et mål, men i hovesak ønsker jeg en friskere kropp.
 
Jeg har merket at de dagene jeg spiser mye dritmat, så er jeg mer sliten både psykisk og fysisk utover ettermiddagen og kvelden. Så jeg prøver å holde meg unna. Men noen ganger klarer jeg ikke å holde meg unna, og i dag er en slik dag.
Jeg har ingen vektutfordringer, men jeg ønsker å leve så sunt som mulig, og er nøye på å få i meg og ungene nok frukt og grønt, samt sunt fett. Jeg merker stor forskjell på energien og ikke minst psyken når jeg er flink til å gi kroppen det den trenger.
 
Back
Topp