Felles gave til søsken

misty

Glad i forumet
August 2018
Dere som har barn som er nær hverandre i alder, synes dere det er greit om barna får en gave sammen, eller foretrekker dere at de få hver sin gave?

Jeg vurderer om jeg skal kjøpe en litt mer kostbar gave til et søskenpar sammen eller om jeg heller bør kjøpe de hver sin litt mindre ting. Det jeg tenker å kjøpe om de får en stor gave sammen er hobby/tegnesaker, så det er vel ikke så vanskelig å dele på eller noe som skaper krangel...
 
Jeg har tidvis gitt sammen til barn vi gir en liten gave til.

Altså, ikke tante ungene mine (vi har to, de får personlige og relativt dyre gaver) men søskenpar litt mer perifert får tidvis det ja. Et brettspill f. Eks. Det har mine fått også, og det synes de er kjekt.
 
Så lenge det et noe de kan dele på/gjøre samtidig, er det helt innafor hos oss.
 
Tenker det er innenfor jeg. Her i huset har vi mine, dine og våre ting. Vi deler selvfølgelig på lekene som er mine og dine også, men da har vi en respekt om det barnet som eier den vil ha den selv.
 
Felles tegnesaker høres topp ut. Jeg og søsknene mine fikk av og til felles gaver og satte like stor pris på de som på andre gaver. Bedre med noen skikkelig på deling enn en mindre ting som til hver enkelt. Må selvfølgelig være noe som egner seg å dele: brettspill, tegnesaker, tv-spill, opplevelser,...
 
Innafor. Det er to år mellom våre gutter og da de var litt mindre likte de stort sett de samme tingene. De fyller også året 4. og 5. samme måned, så da var det greit å kjøpe en større ting sammen som de hadde felles glede av.
 
Det vil nok gå fint [emoji4]

Da jeg og søsteren min var barn fikk vi PlayStation sammen i julegave. Det gikk kjempebra å dele [emoji4]
 
Helt innafor! Her fikk de stort sett med plastelina felles for noen år siden, falt i smak hos alle.
 
Jeg liker fellesgaver, spesielt om det er noe man gjerne gjør sammen, altså typisk brettspill og sånt.
 
Helt innafor.
Da lærer de seg også å dele ;)
Vi har kjøpt et morsomt brettspill felles til våre to.

De får hver sine ting i tillegg også, men å dele synes jeg er topp!

For noen år siden fikk de en play station på deling.
Store ting kan fint deles på, alternativet er jo at en ikke har råd til å kjøpe hver sitt..
 
Kjempe lurt! :)
 
Det er innafor syns jeg. Kjekt med hobbyting, blir ofte mer brukt en «småting» til hvert barn :)
 
Vi ønsker oss større gaver på deling til ungene. For jeg vil heller at de får en stor, skikkelig ting en småræl hver for seg.
 
Takk for svar alle sammen :) Da går jeg for det, vil heller gi en ordentlig større gave som de kan ha glede av sammen, enn to mindre billige gaver.
 
Takk for svar alle sammen :) Da går jeg for det, vil heller gi en ordentlig større gave som de kan ha glede av sammen, enn to mindre billige gaver.

Lurt :)
 
Back
Topp