Potte tett....

AnneS

Forumet er livet
VIP
Vi som prøver :)
Desemberlykke2017
Jeg er blitt så forkjølet, og dermed har alt tettet seg.
Gode tips?
Jeg sliter med å sove, hoster, nyser og prøver å få åpnet nesa :p
Tett nese, tette ørene og dermed blir jeg tett i hodet :sorry:
Jeg skal opp på jobb om i underkant av en time, og har ligget og vridd meg halvannen time :(
 
Hver gang jeg er tett så bruker jeg nesehorn for neseskylling med saltvann, også sesamolje-nesespray. Tilsammen gjør de at det åpnes opp, får snørra ut, og smører godt i nesa. Før som jeg tok vanlig nesespray bare, gikk det alltid borti 2 uker før det var bra igjen. Nå tar det 3-4 dager før jeg blir helt åpen igjen.
 
Ble ingen jobb på meg denne helga, våknet med feber idag :sorry: senest igår på personalmøtet snakket sjefen om at vi har litt for høyt sykefravær, så jeg har litt dårlig samvittighet. Samtidig hadde jeg følt meg forferdelig hvis jeg går og smitter noen av de eldre (Jobber i helsevesenet) :nailbiting:
 
Ble ingen jobb på meg denne helga, våknet med feber idag :sorry: senest igår på personalmøtet snakket sjefen om at vi har litt for høyt sykefravær, så jeg har litt dårlig samvittighet. Samtidig hadde jeg følt meg forferdelig hvis jeg går og smitter noen av de eldre (Jobber i helsevesenet) :nailbiting:

Sjefen din bør ta seg en bolle. Sykefravær begrenses ikke med moralske pekefingre, men med trivsel, og gode hygienerutiner på jobben, samt at folk ikke må presse seg på jobb når de er smittsomme. ;)
 
Back
Topp