Oktoberskravla

Ca 20 min tli maten er ferdig.
Skal jeg:
1. Rydde bordet, dekke på og finne noe mannen og jeg kan se på TV'n og vekke mannen
2. Vekke mannen og be han rydde bordet, dekke det på og finne noe vi kan se på
3. ta frem en tallerken til meg selv, finne frem en flaske rødvin, slå på NetFlix og si i morgen tidlig til mannen "vekke deg, ops, det glemte jeg"

Ca 20 min tli maten er ferdig.
Skal jeg:
1. Rydde bordet, dekke på og finne noe mannen og jeg kan se på TV'n og vekke mannen
2. Vekke mannen og be han rydde bordet, dekke det på og finne noe vi kan se på
3. ta frem en tallerken til meg selv, finne frem en flaske rødvin, slå på NetFlix og si i morgen tidlig til mannen "vekke deg, ops, det glemte jeg"
Nr 3

Vi har flyttet inn hos min far for helgen. Sove på barnerommet mitt med min egen skatt i armene det er helt spesielt.

Sier du det alså.. hmm. Kanskje jeg må ut av komfortsonen
Jepp.
Hva er lasagne?
Lage kjøttsaus, kjøtt, grønnsaker, krydder, salt, pepper, make til, koke lenge nok.
Lage oste saus: smelte litt smør, mel, melk, småkoke i 10 min, ha i ost.
Ildfast form smøres.

Ostesaus
Plater
Ostesaus
<kjøttsaus, plater, ostesaus> - til man går tom
20 min inn i ovnen.
Ut ost oppå
20 min inn i ovnen

Hva er det jeg lagde?
Steke kantarell, smake til med fløte, salt og pepper, paprikapulver M&M's og timian
Putte chevre og rødbeter lag på lag i en ildfast form, inn i ovnen på 200 grader
Brune elgstykket, sette ned temperaturen til 15 grader. Ved kjøttest temperatur på 55 grader sett opp ovnen til 200 grader.
Ved kjøttest tempuratur 60 grader ta det ut og sett opp temp. til 200.
La kjøttet hvile i 10-15 min, del det opp, ta ut rødbetegratengen og server

Hvilken tråd da?? Noe jeg har gått glipp av? :hilarious:
Vet dt er en skravlegruppe til, men er nok flere enn bare disse to :hilarious:
Den skrsvletråder for oktober hvor det ikke er lov å poste bilder. Siden mange på app ikke får åpne tråder med bilder

Jepp.
Hva er lasagne?
Lage kjøttsaus, kjøtt, grønnsaker, krydder, salt, pepper, make til, koke lenge nok.
Lage oste saus: smelte litt smør, mel, melk, småkoke i 10 min, ha i ost.
Ildfast form smøres.

Ostesaus
Plater
Ostesaus
<kjøttsaus, plater, ostesaus> - til man går tom
20 min inn i ovnen.
Ut ost oppå
20 min inn i ovnen

Hva er det jeg lagde?
Steke kantarell, smake til med fløte, salt og pepper, paprikapulver M&M's og timian
Putte chevre og rødbeter lag på lag i en ildfast form, inn i ovnen på 200 grader
Brune elgstykket, sette ned temperaturen til 15 grader. Ved kjøttest temperatur på 55 grader sett opp ovnen til 200 grader.
Ved kjøttest tempuratur 60 grader ta det ut og sett opp temp. til 200.
La kjøttet hvile i 10-15 min, del det opp, ta ut rødbetegratengen og server

Vel og merke lager jeg kjøttsaus somregel med litt juks, altså halvfabrikata, men det er jo også den eneste tingen som tar tid.

Ostesaus har jeg oftest ikke laget, men det var jo relativt greit når jeg gjorde det, jeg har før bar me jukset og lagt ost nedi der. Jeg har ikke laget lasagne mange ganger og jeg liker ikke hvit saus egentlig. Men sist lagde jeg sånn saus og det var ingen merkbar forskjell. Så jeg kan godt ha i saus flere ganger så er det rett.

I mitt hode fordi kjøttsaus kan jeg, er drt enklere enn det du gjorde. Det handler bare om hva som er kjent og hva som er ukjent. Det vet jeg. Og at jeg altså ikke lager tomatsaus som må koke et par timer da.

Back
Topp