Vår vei til en litt mer komplett familie. <3

Maddieh

Forumet er livet
Junibarna 2019
Heisann!

Da tenkte jeg vel egentlig at jeg skulle starte opp en dagbok her, i assistert.
Litt fordi jeg har siden begynnelsen av måtte ha hjelp med hormoner, Provera og Letrozol.
Og litt siden jeg er blitt anbefalt å søke prøverør.
Kort om meg:
Jeg er 30 år, og har hatt lyst på barn i litt over 6 år. Min mann fyller 30 neste mandag. I januar har vi vært gift i 7 år. Det tok vel ca 5 år å få han med på å få barn, han var ikke helt klar.
Jeg tror at det som fikk han til å endre mening var at
1: jeg fikk ufør godkjent (hadde en arbeidsulykke tidlig i 2012, som har ført til store nakke, skulder og ryggsmerter.)
2: han selv fikk diagnosen asrpergers, som forklarer ganske mye om han. Og at han faktisk har krav på mer hjelp enn det han har hatt tidligere nå som han har den diagnosen.

Vi er nå i PP5, en hormonfri måned (fram til mannens bursdag, ironisk nok) hvor jeg rett og slett bare venter og ser om jeg får en naturlig blødning.
Mine sykluser er typiske 5 mnd lange, og gyn er usikker på om jeg har eggløsning i det hele tatt.
Derfor fikk jeg Provera og Letrozol, brukt det i 4 perioder.
De to første varte i rundt 60 dager hver, og jeg måtte starte mens med Provera for jeg fikk ikke eggløsning.
I PP3 var vi i England, jeg fikk eggløsning ca 10-12 dager før turen. Følte meg kvalm og sliten, vondt i korsryggen osv.. På 12dpo fikk jeg en ganske klar og tydelig rød strek på 25mlu test fra Babyplan.
Jeg var ganske glad og sjokkert. Men symptomene forsvant, så jeg tok en test til to dager etterpå. Og da var det ingen strek. Så jeg ringte til legekontoret, for å kontrollere hcg. Der var det ingenting. 5 dager senere fikk jeg en litt mer kraftig mens.
Så det var en kjemisk.
I PP4 lykkes vi ikke med eggløsning i det hele tatt.

Og her sitter vi, i PP5, og gyn har anbefalt prøverør.

Mens vi venter på å søke skal vi prøve litt forskjellig, mulig Ovitrelle og lavdose gonal-f.
Men gyn vil gjerne vente til Oktober, fordi da har hun mer tid, hun reiser bort en uke i september, og en uke i oktober. Da kan vi ta litt flere kontroller også, for å sikre at det går trygt for seg.

Og midt oppi all prøvingen må jeg også igang med en spesialundersøkelse nr 2, og en mulig saksøking av forsikringsselskapet, som nekter å innse at jeg har en skade, og at den skaden kommer til å definere resten av livet mitt.

Og noen tenker kanskje sikkert at det er teit å få barn når man har en slik skade, men hovedpoenget er at jeg kommer til å bruke all ledig tid og energi på å ta vare på dette barnet, så får mannen min være der for meg som han alltid er når ting blir for tungt. :)
 
Man har jo såklart lov å ønske seg barn, på tross av fysiske/psykiske utfordringer! Gleder meg til å følge med her! :)
 
Sender deg en pm :)
 
De siste dagene har vært ganske vanskelig.
Min mann låner sin søsters bil, så han må kjøre sin mor rundt når hun vil, hente henne, handle med henne.
Kort sagt har hun hatt ett problem med meg siden jeg ble skadet og hun fant ut av jeg ikke kunne hjelpe til så mye hjemme grunnet plagene og smertene... Hun prøvde å splitte oss opp for snart 4 år siden.
Det ble jo fullstendig backfire. Han snakker aldri med sin mor med mindre han er nødt. Og han hjelper henne nå, kun fordi søstern har bedt han om det...
Og det har igjen fått meg til å tenke på hvordan det blir om vi får barn? Den dagen jeg er gravid? Hvordan skal ting være da?
Helt ærlig vil jeg ikke ha mine barn i nærheten av henne, hun røyker som en skorstein og drikker ekstremt mye. Jeg føler heller ikke at jeg kan stole på at hun skal kunne "passe" på de, eller la vær å snakke dritt om meg til de...

Så ja, vanskelige dager..

Bright side: på mandag fyller mannen 30. På mandag kan jeg ringe gyn.
Jippi.
 
EL-testene er latterlig svake...
Blir nok ingen EL, eller veldig sen EL denne gangen...
Er så lei denne kroppen at det er latterlig.
Imorgen reiser vi på ferie, hvor vi skal på cruise, ser frem til det. Blir ikke å ta med noen tester på denne turen.
Kommer nok bare til å fortsette å ha jevnlig sex og håpe på ett mirakel, og håpe at når vi er tilbake, så har gyn tid til å la meg prøve lavdose hormonbehandling og Ovitrelle... :)
 
Kos dere masse, håper maten og underholdningen er bra! :cat:
 
Da er vi endelig hjemme igjen, hatt ett fantastisk cruise, og gode dager med mamma og pappa, og nevøene og søstrene. :)
Ikke kjent noe til EL, og har ikke fått testet etter det heller, så lurer på om det kanskje er en god idé å ringe gyn imorgen og høre om hun kan se om det er ett egg som venter på å slippe eller som holder på å utvikle seg? Jeg vet rett og slett ikke. Må uansett ringe for å få avtalt tid for å søke om IVF.
Storesøs fikk ikke babyen sin iløpet av denne tiden, så da fant vi noen fine og billige billetter for en helgetur i begynnelsen av November. Og da er det minst to uker etter termin, og siden hun har høyt stoffskifte tør de ikke å la hu gå så lenge som to uker, så da blir hu satt igang en god stund før det, så da får jeg hilse på familiens nyeste tillegg. :)
 
Mon tro om det fortsatt er håp for EL denne PP’en!
6A4CE3FE-EFFB-4BFE-A94D-963C12814FE1.jpeg
 
Ser ut som du har eggløsning i morgen [emoji1360]
 
Back
Topp