Barn på Halloween

M

Moderator Marte

Guest
Du som har barn, skal du gå halloween med ungane dine?
Kanskje du skal ha halloweenselskap?

Kva tenkjer du om å få monster på døra di den 31. Oktober? ;)
 
Eldste på 10 skal gå sammen med venner. Mellomste på 5,5 vil nok også gå, så da må jeg ut. :)
Jeg synes at det er moro, jeg. Vi får nok ingen på døra her uti huttiheiti, men jeg skal pynte likevel. :D
 
Eldste får nok ikke gått i år, da hun har ridetime den dagen. Men jeg og småen kler oss ut, pynter og håper det kommer noen på døra så vi kan dele ut snop. Så blir det "halloween middag" og sikkert film på meg og eldste.
 
Tipper de vil gå, men det blir etter spilling og kor så ikke så mye annet enn bare det å gå en runde antar jeg. Sammen med naboen kanskje Om hun er så sent da.
 
Personlig synes jeg det er en uting å gå rundt å tigge godteri, men jeg skjønner godt at ungene synes det er kjempe gøy. Dette er en tradisjon handelstanden har startet opp (hvor ble det av julebukken som sang for å få godteri?)
Liker mye bedre hvordan de gjør det i USA hvor barna kun ringer på til de som har en tent lykt utenfor - de som ikke har lykt får være i fred. Da har man et valg. Nå har jeg små barn som legger seg tidlig og resultatet er gjentatte oppvåkninger pga intens ringing på døra til lenge etter leggetid. Om jeg klarer å stå i mot presset når ungene blir større og «alle andre går» vet jeg ikke, men jeg håper ihvertfall at jeg kan lære mine barn og kun gå der det er lykter.
 
De skal gå. De siste årene er det blitt veldig halloween her. Som regel vært hallovenn, men vi ser nå at ungene mine er altfor store for det arrangementet. Og det føler fryktelig mange gitt. Koselig for de små da.

Så mine to skal kle seg ut og gå med venner i de gatene jeg vet er de mest populære halloweenvennlige. Kommer selv til å kjøpe inn snop og ha lys på her. Men jeg har forklart mine barn at OM utelyset ikke er på, feirer de ikke halloween og går videre. [emoji4]
 
Mellomste på snart fem har lyst til å dra på Hallovenn, for alle kompisene skal dit. Regner med vi drar dit med ham og lillesøster. Eldste har lyst til å gå runde med kompiser.

Gjør meg ingenting å få små monstre på døra, handler alltid inn til det :) Skjønner at ungene synes det er stas. De som ikke ønsker besøk slukker utelysene. Jeg har ikke hørt om noen her som har fått huset tilgriset av egg om de ikke har lukket opp.
 
Last edited:
Personlig synes jeg det er en uting å gå rundt å tigge godteri, men jeg skjønner godt at ungene synes det er kjempe gøy. Dette er en tradisjon handelstanden har startet opp (hvor ble det av julebukken som sang for å få godteri?)
Liker mye bedre hvordan de gjør det i USA hvor barna kun ringer på til de som har en tent lykt utenfor - de som ikke har lykt får være i fred. Da har man et valg. Nå har jeg små barn som legger seg tidlig og resultatet er gjentatte oppvåkninger pga intens ringing på døra til lenge etter leggetid. Om jeg klarer å stå i mot presset når ungene blir større og «alle andre går» vet jeg ikke, men jeg håper ihvertfall at jeg kan lære mine barn og kun gå der det er lykter.

Slå av utlys det er tegnet for å gå forbi. Noen bryr seg ikke men de fleste respekterer det. Uten problem.
 
Slå av utlys det er tegnet for å gå forbi. Noen bryr seg ikke men de fleste respekterer det. Uten problem.

Slått av utelys i flere år. Desverre hjelper ikke det stort. Satte til og med opp skilt sist år, men det trodde barna var haloween pynt.
 
Mine er 1 og 3, så tror ikke vi skal gå noe sted. Men kjøper inn litt godis i tilfellet det dukker opp noen på døren :D
 
Uting barn tigge godteri på døra, jeg er for Halloween party! Ser bare positive ting med en slik løsning på Halloween :)
 
Mellomste på snart fem har lyst til å dra på Hallovenn, for alle kompisene skal dit. Regner med vi drar dit med ham og lillesøster. Eldste har lyst til å gå runde med kompiser.

Gjør meg ingenting å få små monstre på døra, handler alltid inn til det :) Skjønner at ungene synes det er stas.
Gjør ikke meg noe heller , bare koselig
 
Personlig synes jeg det er en uting å gå rundt å tigge godteri, men jeg skjønner godt at ungene synes det er kjempe gøy. Dette er en tradisjon handelstanden har startet opp (hvor ble det av julebukken som sang for å få godteri?)
Liker mye bedre hvordan de gjør det i USA hvor barna kun ringer på til de som har en tent lykt utenfor - de som ikke har lykt får være i fred. Da har man et valg. Nå har jeg små barn som legger seg tidlig og resultatet er gjentatte oppvåkninger pga intens ringing på døra til lenge etter leggetid. Om jeg klarer å stå i mot presset når ungene blir større og «alle andre går» vet jeg ikke, men jeg håper ihvertfall at jeg kan lære mine barn og kun gå der det er lykter.

Her er det godt kjent at de kun ringer på hos de som har lyset på ute, er det mørkt så går de til neste hus. Forstår godt at ikke alle vil ha besøk på Halloween.
 
Nei de pleier ikke gå, her er det trening på ettermiddagen så tenker jeg ungene får kle seg ut her hjemme og dele ut godteri til de som kommer på døra.
 
Nei, de samles en gjeng hos klassekamerater og går i boligstrøket . Har Halloween party først , hvor de sminker og kler hverandre opp om de ikke har kommet klare. Veldig stas synes dem :)
 
Synes det er en uting med foreldre som skal sette stoppere for barnas gleder.

I år er de hos sin far den dagen, og de kler seg ut og går samlet med venner der :)
 
Nei skal ikke gå og mini på fire går ikke alene. Handler ikke inn da vi ikke får besøk her... ikke typisk familiestrøk...
 
Nei, vi feirer ikke det. Er liksom ikke helt kultur for det helt her ute, men vet de gjør det i nabogrenda. Er ikke nok unger her. :p Og så må de kjøtes rundt.
Men tenkte vi skulle gå bukk i jula i år:)
 
Nei. Vi skal ikke gå Halloween. Kanskje vi kler oss ut her hjemme for moroskyld, men vi går ikke dør til dør og tigger godteri :p
 
Back
Topp