Merkelapper i babyklær

krølle...

Forumet er livet
August 2018
Utmarsj 2024
Tidligere i dag fant jeg frem str 56 i klær vi har fått i gave til Rolf, for å vaske dem før bruk. Da klippet jeg av prislapper. Ble oppmerksom på at det var så mange «vaskelapper» på innsiden av en body. Måtte se litt nærmere. Fant da tre lag med lapper flere cm lange, med vaskeanvisning på ørten språk, sånn type «vask med lignende farger», «vask med innsiden ut» osv, i tillegg til de vanlige symbolene og hva klærne er laget av. Ved siden av var det en lapp med klesplaggets merke og str. Men så var det jammen meg en lapp til hvor det sto med store røde bokstaver «keep away from fire». Jeg trodde knapt mine egne øyne...

Altså hvis man ikke instinktivt skjønner at små babyer ikke må legges på bålet, da tenker jeg at man mangler såpass grunnleggende ferdigheter at det nok ikke vil hjelpe med en lapp heller. Og for alle andre må da en sånn lapp være totalt unødvendig? Jeg har klippet bort ørten lapper i dag. Det irriterer meg, for jeg er redd det blir stikkete kant i stedet.

Er det flere som har irritert seg over lapp-kaoset på innsiden av babyklær? Eller er det bare jeg som vasker babyklær som det passer seg uansett hvor mange meter med fransk, tysk, kinesisk eller engelsk advarsel som er sydd fast på innsiden?

Vi har ledd godt av den keep away from fire selv [emoji28][emoji23]

Og de lappene er noe drit.
Kjøpt sånne tynne hansker fra hm til eldste. Lappene er jo nesten større enn hansken.. [emoji849]

Føler mange plagg med deilig stoff blir fullstendig komfortødelagt av lapper:(

Har sett flere keep away from fire lapper. Har egentlig ikke brydd meg om dem. At dem er mange og på siden av babyklærne.

Irriterer meg grønn! Klipper av alt og blir helt paff av hvor mye søppel man må kaste for å få noe lappefrie klær :bored:

Newbieserien til KappAhl må keepes away from fire. Sjokkerende nok!

Idiotisk med dei miniatyrbøkene dei insistera på å feste på alt av kle! Dei på siklesmikka var like stor som sjølve smikka omtrent o_O

Likar best dei som festar alt av info som print på innsida av ryggen.

Klipte forøvrig av lappar på nyfødt-klea, men må innrømme at eg har blitt litt slappare i tjenesten i det siste..:bag:

Ja er så sykt mange lapper i alle klærne, og jeg hater sånn stikkekant selv, så jeg har ikke klippa de av faktisk.. Selve lappene er jo gjerne silke.

Når det gjelder keep away from fire så står det samme i et par pysjer fra HM som jeg har, så jeg har holdt meg unna bålet hittil, så får vel holde ungen unna også :D

Veldig irriterende! Enig med Hulder om at print med info i nakken er topp.

Ja, fullstendig galskap:rolleyes: Jeg ser heller ikke på vaskeanvisningene... Men klipper ikke av lappene da, hater stikkekanter selv:P

Jeg har latt noe stå igjen, for å hindre stikkekant, men side 2 og 3 i vaskeanvisningen er klippet bort, og lappene kortet ned fra 7 til 2 cm... nesten så det motiverer til å sy klær selv. Men bare nesten. Godt vi har mest arveklær. Utrolig at de har overlevd uten bruksanvisning [emoji33]

Her klippes alt utenom størrelselappen, den er kjekk å ha. Vasker alt på 60 grader uansett, bortsett fra ull og bambus. Ikke har jeg ungen i nærheten av åpen ild heller:woot:

Enig! Hater sånne lapper i mine klær. Så fjerner så godt jeg klarer...

Beskjedne lapper bryr jeg meg ikke med, men i mange klær som selges i/kommer fra USA så er det jo en hel bibel på innsiden! Helt sjukt. But then, i USA må det jo stå i brukerveiledningen til mikroer at katter og andre dyr ikke kan tørkes inni ovnen, og stigeprodusenter må skrive i begge ender av stiger «do not go further» for å ikke bli saksøkt hvis noen mot formodning fortsetter å klatre selv om stigen tar slutt, så ... «Keep away from fire» på barneklær er langt fra det mest sjokkerende! :bag::p

Jeg har ikke klippet av en eneste lapp, haha, men det er en hel del dritlapper :p

Jeg så en lapp det sto « remove child before wash» [emoji849]

Back
Topp