Stille klokka

Mammatil2.2018.2021

Forelsket i forumet
Er jo ikke før om en månedes tid at vi skal stille klokka en time tilbake. Men så tenkte jeg på det.. Ungen våkner som regel 0615-0630, og kommer da til å våkne 0515-0530. Dere som har barn fra før, hvordan har dere gjort det med legging? Har dere tatt dagen som den har kommet, og måtte endre den timen i "en jafs" og stå opp tidligere, eller har dere endret på leggetid med noen minutter av ganger over flere dager så det er mykere overgang?
 
Med unger særlig i en viss alder tok vi det gradvis, 20 min fredagen 20 min lørdagen og 20 min søndagen så var vi i rute til ny uke . Selv er jeg trøtt i ei uke uansett hvilken vei vi snur på den så lett er det ikke... Når de var helt små, særlig eldste snudde vi ham ikke. Han var la seg en time senere og sov en time lenger. Inntil bhg når han var to, så gikk det fint Men det funker ikke nå naturlig nok
 
Har ikke endret noe og det har hellet aldri vært noe problem med klokkestilling
 
Har ikke endret noe og det har hellet aldri vært noe problem med klokkestilling
Samme her [emoji4]
Folk er forskjellige

Mine unger er som meg Og merker slikt absolutt. Jeg jobber sammen med folk som ikke ser bryet de sover til ny tid og våkner til ny tid, mens andre igjen er som meg og henger igjen i gammel tid i en ukes tid.
 
Her er både store og små raske på å justere seg, så justerer ingenting på forhånd. Andre trenger noen dager før og etter :)
 
Har aldri endret på noe og det har aldri hvert en problemstilling. Vi har knapt lagt merke til det :p
 
Har aldri vært noe problem her. Tror det er foreldrene som lager ett problem ut av dette
 
Litt vanskelig med legging og å stå opp de første nettene. Men går seg til. Jeg er nok verre enn barna sånn sett. Føler jeg går i koma hele vinteren pga den klokka. Håper vi slipper dette snart.
 
Har aldri vært noe problem her. Tror det er foreldrene som lager ett problem ut av dette
Du er som vanlig ikke åpen for at andre kan oppleve ting på en annen måte enn deg.

Klart det er foreldrene som lager et problem utav at barn våknet klokka fem ei uke? Og er stuptrøtt til middag? Klart det er foreldrene som synes det er vanskelig den andre tiden på året at ungene ikke klarer å sovne på kvelden og må dras sovende inn på badet om morgenen.

Klart, ingen barn kan ha problemer med å stille klokka når ikke du har det. At svært mange likevel opplever det sånn er bare fordi foreldrene er dumme.

Jahh.. Sånn går nå dagene...
 
Ungen min sover så dårlig uansett så tror ikke det blir problem :hilarious::hungover:
 
Vi slapp å endre legging gradvis. Tro det eller ei , jeg la unga litt før klokka 18 fordi jeg hadde glemt å stille klokka på kjøkkenet og det var den jeg titta på. 19 var leggetid. Jeg la ungene og stille var det som vanlig ....satte meg i soffan , klær for hotell Cæsar....men det begynte aldri...haha

Ungene har heller ikke våkna noe tidligere. Søvn har avla søvn her :)
 
Folk er forskjellige

Mine unger er som meg Og merker slikt absolutt. Jeg jobber sammen med folk som ikke ser bryet de sover til ny tid og våkner til ny tid, mens andre igjen er som meg og henger igjen i gammel tid i en ukes tid.
Ja klart folk er forskjellige og godt er det ,og je svarer at det aldri har vært noe problem her for det er sånn det er.
 
Ja klart folk er forskjellige og godt er det ,og je svarer at det aldri har vært noe problem her for det er sånn det er.
Jepp. Heldigvis. Tenk så kjedelig om alle var like.
 
Litt vanskelig med legging og å stå opp de første nettene. Men går seg til. Jeg er nok verre enn barna sånn sett. Føler jeg går i koma hele vinteren pga den klokka. Håper vi slipper dette snart.


Jeg sliter veldig på vinteren jeg og. Begynner i det klokka stilles. Jeg kommer ut av alle rutiner og sliter veldig med søvn bare pga den ene timen. Sammboern har det også slikt men ikke like vanskelig som meg. Så hvis det er arvelig, vet jeg hva som venter :hilarious:
 
Var ikke det noe om at EU skulle stemme for om man skulle slutte å stille klokka i år? Og det skulle eventuellt norge også følge?

Har ikke klart å finne noe mer om det, noen som har peiling?
 
Back
Topp