Stille klokka

Ikke hørt/lest noe om det, men hadde egentlig vært no

Var i nyheter for noen uker siden.:)

Det var snakk om de fleste var positive til å slutte med klokkestilling, og at de enkelte landene da eventuelt skulle bestemme hvilken tid de ønsket å følge selv.
 
Ingen problem for oss, vi følger bare ny tid og det går av seg selv :) Men for de som sliter, så bør msn justere 10-15 min per dag ;)
 
Hvorfor stiller vi klokka egentlig?
Historisk sett sier det engelske navnet mer. Daylight saving time.

Poenget var i en tid da kunstig lys ikke var like lett tilgjengelig, å utnytte dagslyset bedre. Justere sånn at mer av tiden folk trenger lys skal det være dagslys.

Ettersom strøm er lett tilgjengelig og om ikke akkurat billig så likevel ikke sånn at lys er noe folk flest sparer på, er det ikke særlig relevant for oss egentlig. Og "vintertid" er normaltid utfra tidssonen vi geografisk ligger i, men mange ønsker heller sommertid som fast.
 
Har ei på ett år og fem måneder, og hun justerer seg fint mellom helg og hverdag, så jeg er sikker på at den ene timen når vi stiller klokka vil gå fint.
 
Her tar vi det som det kommer. Foreløpig ikle vært noe problem med eldste på 3,og håper ikke det blir det med yngste heller. Nå for tida så lider vi av lite søvn uansett, så har nok ingen betydning
 
I senere tid har vi ikke tatt 20 min pr dag, men bare tar hele greia fredag kveld født å bruke hele helga på å venne oss til det i det minste
 
Ikke vært noe problem med frøkna, vi har bare tatt det i ett jafs og det har gått fint. Så får vi se med minsten om han er like enkel (mistenker at han kan ha mer problem med det, stikk motsatt av søsteren) :p
 
Back
Topp