Barnebursdag

Det får være opp til enhver å bestemme, tenker jeg. Men ja, vi har hatt noen lekeland/kino bursdager... og det koster.

Jeg tar litt i.
Men det er vel mer gjennomføring og innsats jeg tar i på,
bruker å ha halloweenselskap.
Men har det hjemme, og trenger ikke å kjøpe godteri for vi går på knask eller knep.
Men bruker en del penger på å halloweentilpasse mat, og pynt og kostymer og slikt.
Men det kan jeg jo bruke opp igjen mye av det

Har ikke begynt med bursdager her enda, men press kan vel oppstå uansett om det er penger eller hva man gjør for å få til det man ønsker.
Noen legger i masse arbeid i å få en "fancy" bursdag hjemme, noen betaler andre for å slippe eller man kanskje har liten plass (f.eks lekeland e.l), noen gjør det helt enkelt med en kake og pølser. Noen baker selv, andre ikke. Trenger ikke bli billigere hjemme enn borte heller.
Syns man skal få gjøre det som passer sin situasjon best, og det viktigste er vel at alle blir inkludert ikke hvor mye penger som er brukt. Variasjon er fint :)

Vi kommer nok til å ha selskapene hjemme på gården når vi flytter dit, uten å ha bestemt hva slags type bursdager vi kommer til å arrangere. Hvor mye penger andre bruker sammenlignet med meg er ikke noe jeg har tenkt å ofre så mye tanker.

Syns det er opp til den enkelte. Noen velger dyre bursdager (kino, lekeland, tusenfryd osv) og andre velger hjemmebursdag i kjent stil med pølser, leker og kake på slutten. Vi velger nok det siste :)

Syns det er opp til den enkelte. Noen velger dyre bursdager (kino, lekeland, tusenfryd osv) og andre velger hjemmebursdag i kjent stil med pølser, leker og kake på slutten. Vi velger nok det siste :)
Så lenge det er plass hos oss går nok vi også for siste alternativ :) men det har nok sitt å si at jeg husker alle bursdager med glede (før var det bare hjemmebursdag). Så enig i at det er opp til den enkelte:happy:

Om du kun har a4-opplegg, svett gymsal eller hersens badeland å velge i så skjønner jeg du mener ungene koser seg mest hjemme[emoji6] heldigvis finnes det flotte badeland, gymsaler av nyere dato og mange flotte lekeland med opplegg utenfor a4-boksen. Vi har hatt knallbra bursdager på trampolinepark og i gymsal med godt organiserte leker og veldig fornøyde barn. Popcorn i stua hadde jeg brydd meg fint lite om, så er ikke det som stopper oss i og ha hjemmebursdag. jeg er såpass glad i å bruke penger at jeg har kjøpt meg robotstøvsuger[emoji6]
Selvsagt. Bor man slik til at det finnes bedre alternativer enn her så er det jo flott. Har blitt litt oppgitt når barna blir invitert på bursdag i den slitne bowlinghallen for 6 dag på rad fordi foreldrene syntes der er så "lett og enkelt". Ego har jeg tenkt. Samme barna fra samme klassen i identisk bursdag 6 ganger på rad er bare kjipt.

Nå har ikke jeg sagt at jeg personlig synes det er sårt. Men det er sårt og se de som aldri får ha selskap . Det har blitt et press for mange. For å passe inn.

Når barn som blir bedt i store bursdager, så ønsker de det samme selv , men så igjen sitter det kanskje foreldre som også ønsker det , men ikke ha mulighet. Og føler det blir stusselig med langpanne kake hjemme.

Jeg vil bare at man skal tenke litt rundt dette :)

På de beste mnd våre har vi hatt utbetalt 70 000 , vi har ikke en gang da hatt bursdag vekke. Men nå vil ungene her ha hjemme bursdag , med buss hjem fra skolen og selskap ute :)

Mange har ikke råd til gaver en gang
Og jeg har hørt flere skoler gjøre smarte triks der. Nettopp for at ikke noen skal føle mer på det. Synes det er en hyggelig tanke jeg da . Unger i dag er så bortskjemte så :p det er ikke bra det heller ,de setter ikke pris på ting har jeg erfart :o (les...ikke alle)

Det ble lagt frem forslag om gaveløsning hos oss et år og det ble drama, noe jeg skjønner godt. litt av spenningen med bursdag er jo festen og gavene. Om man får en hårspenne eller en genser spiller ingen rolle så prisen er helt uvesentlig og jeg syns det er trist at man skal ta så mye hensyn til en gruppe. vil jeg lage stor bursdagfest så gjør jeg det, vil jeg ha hjemmebursdag så har jeg null problemer med det heller at noen føler det er stusselig med en langpannekake hjemme får de ta på sin kappe, jeg syns langpanne er knall. ser du for andre gang påpeker at dere selv tjener godt, er du redd for å bli tatt som en av de som ikke har råd? Ser du kanskje litt ned på de selv ettersom du sier det på den måten? Må bare spørre deg, uten å mene det som noen beskyldning. Jeg ser absolutt ikke ned på noen, så det er sagt, kommer de uten gave i bursdag regner jeg med det er en grunn og har noen hjemmebursdag så ofrer jeg ingen tanke på det annet enn at det sikkert blir en knallkul bursdag.

Syns faktisk kritikken, spes i denne tråden rettes andre veien.... «vi bruker tid på ungene vi så vi har det hjemme», «a4 opplegg i en svett gymsal gidder ikke jeg», «upersonlig med sånn lekeland opplegg» altså, skal man rette kritikk mot noe for å gjøre noe annet mer innafor? Veldig logisk må jeg si[emoji23]

Vært med eldste i andre sine bursdager på Leo's bl.a.. barna løper over alt og storkoser seg :) stakkars hen som ikke har en god venn som alltid henger sammen hen .. den ender opp alene, mens alle andre løper og koser seg..

Vi har hatt bursdager hjemme/lånt bhg/sfo/gymsal.
Støynivået kan bli høyt med 12 gutter.
Kjøper kake, fat ,servietter, glass. Lager alt av pynt selv.
Blitt i underkant av 600,-.

Vi har hatt selskap både hjemme og i "en svett, gammel gymsal" (barnehagen der jeg arbeider har sal og kan dermed romme en god del flere barn enn vi har plass til), og ungene hadde det kjekt uavhengig av hvor vi var. Personlig synes jeg det er koselig å stelle i stand til selskaper av den typen som var vanlig da jeg vokste opp på 80- og 90-tallet, dvs fisking av godtepose, pakkelek og pølser, kake og gelé :-)

Når det er sagt forstår jeg at mange synes det er greit å ha selskapet i regi av lekeland, kino o.l, og det får være opp til hver enkelt. Har heldigvis aldri opplevd noe press om å "toppe" andres selskaper, enten det har kostet 500 eller 5000.

Back
Topp